sr
het idep hPhhS Pf h?rhaalt> dat de leden van de commissie
verrichten SwpVpr S X®1® Sevallen een opvoedende taak
zelf bii qï-SM- 00k' dat die winkeliers, die
hlbLn Zo^der, ?gv-jn aanSesloten, de meeste klachten
hebben. Zouden zij er wel bij aangesloten ziin, dan krepen zii
de bestede gelden contant van de bank. Dit voorkomt voor hen
eeVsAh™ wanbeteli«g- Spreker weet niet of mîsschien toI
miSe w?ïkoi?nCUrPen^tiemjd oorsaak is van de klachten van som-
mige winkeliers in onze gemeente
lin?bïi0de^fSUerdUideli;jï-'+dat het niet ®aat om wanbeta-
vaS schnlder, bl? cJedletea aan de bank, maar het maken
i neringdoenden, omdat de credietnemers bii de
bank geregeld moeten aflossen. D1J ae
De heer Zondervan wil even ingaan op wat de heer de Vries
opmerkte over consumptiegoederen, waarmede hii het niet eeheel
eeTd^ SâMtf verschljnseldat als S
moet maken in de andere°sector^ noodzakel^™ijs schulden
sende ^eï+^fiS^ m®î toesnt®mming nogmaals het woord verkrij-
f® 5®'+ s at er wel gevallen behandeld ziin, waarbii een
aSse?ra£decfed? ï°eSt w?rden- Dan wera er beoordeeld of het
aangevraagd crediet voor luxe besteed zou worden. Dat is echter
Als iemarid 7 fevallen erS moeilijk. B.v. het artikel bromfietsen
seker jSxl ÏÏ.T ioîVUAm
Sî.ïïïFE&.FÏÏS SSrSSSfPoep3es> om te bepalen wa~
zonder ®urgamees en Wethouders wordt hierna
volgende beeïuït (b!îl^elnfo)!Jlgen°men Tast«esteld het
l0'Z«OT8tel Va,n en Wethouders tôt wiiziging der
verordemng op het georganiseerd overleg. 3 W
Dit voorstel luidt aldus (bijlage 11).
■DHeÎJ™to2tn2«ile+prekÏÏS en hoofdelijke stemming aangeno-
men, waama het besluit wordt vastgesteld volgens bijlage 12.
AAïdaaï tS Je^SUm 71 inzake het kleuteronder-
îja aidaarmet voorstel van Burgemeester en Wethouders.
Dit voorstel is van de volgende inhoud (bijlage 13).
De heer de Vries wijst er op, dat het verzoek. dat bii het
ordP^Î h ?f-1S in£ekomen> niet demonstreert wat er terzake
we^dat ÏÏT°£KS Bu^emees ter en Wethouders soSjven
wei, aat zij onder de mgezetenen van Jelsum en Cornium PPn
onderzoek hebben ingesteld naar de vraag of zii hSTkïSde??n
SppÏ f11 ev®ntueel op te richten kleuteLchool zoSden stïïeS
"foïï^eteVLbC? ni6t beantW00rd' Webka "^tLTdïl
den ImfÏÏ kpU worden- Spreker zlet nu meerdere mogelijkhe-
mln maar h?i kan nff a/1 ï?£eb een °Pehhare kleuterlohool ko-
oudérs tllArd™ ondeS^ TOt Van de Zl')de Van de
in eers te'instant ie^gaat^gebeuren?11