BEHOOOT BU PUNT 2 YAH 1)1 AGENDA.
Nr. 72/1
De raad der gemeerrfce Leeuwarderadee 1
overwegende, dat de verkeersintensiteit op de Kakewei en de in het verlengde daar—
van liggende noordwestelijke tak van de Pieter Jellessingel te Stiens dusdanig is,
dat het in het belang van de vrijheid en de veiligheid van het verkeer nodig is
verkeersmaatregelen te treffenj
dat de onveilige situatie ter plaatse kan worden opgeheven door het punt van
samenkomst van de Kakewei en de Pieter Jellessingel en het punt van saraenkomst
van de Pieter Jellessingel en de Pyter Jurjensstrjitte aan te wijzen als voor-
rangssplitsingenzodanig, dat het verkeer op de Kakewei en de Noordwesteli jke
tak van de Pieter Jellessingel voorrang krijgtf
dat alle genoemde wegen in beheer zijn bij de gemeente^
gelezen het advies van de Koninklijke Nederlandsche Toeristenbond A.N.W.B. en
het schrijven van Gedeputeerde Staten van Priesland van 20 december 1971afd.
4 no. 19.921, alsraede het voorstel van burgemeester en wethouders;
gelet op artikel 132 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens5
b e s 1 u i ts
met intrekking van zijn desbetreffend besluit van 30 September 1971s
I.a, het punt van saraenkomst van de Kakewei en de Pieter Jellessingel te Stiens,
door plaatsing van de borden 8 en 9 van bijlage II van het Reglement ver-
keersregels en verkeerstekensaan te wijzen als voorrangssplitsing, zo
danig, dat het verkeer op de Kakewei en op de Noordwestelijke tak van de
Pieter Jellessingel voorrang heeft;
b« het punt van samenkomst van de Pieter Jellessingel en de Pyter Jurjens-
strjitte te Stiens, door plaatsing van de borden 8 en 9 van bijlage II van
het Reglement verkeersregels en verkeerstekens, aan te wijzen als voor
rangssplitsing, zodanig, dat het verkeer op de Pieter Jellessingel voor
rang he eft.
II. te bepalen,dat dit besluit in werking treedt 30 dagen nadat het ter open-
bare kennis is gebracht.
Aldus vastgesteld door de raad voornoemd in zijn
openbare vergadering van 27 januari 1972.
de secretaris, de voorzitter,
(J.P. v.d. Kooi) (H. Boschma)
at/k