V LEEUWARDERADEL GEMEENTE Agendapunt 6 Voorstelnr. 91/46 OnderwerpStiens, 16 april 1991. promotiefilm gemeente Leeuwarderadeel Aan de gemeenteraad. Wij hebben laten onderzoeken of het een haalbare kaart is om een promotiefilm over de gemeente Leeuwarderadeel te laten vervaardigen voor een bedrag van maximaal 20.000 gulden. In deze video-produktie, die een speeltijd zou moeten krijgen van maximaal 15 minuten, zou het accent moeten komen te liggen op een aantal aspecten, die specifiek zijn voor onze gemeente. De film moet worden vervaardigd door een videoproduktiebedrijfdie een kwalitatief hoogstaande en dynamische produktie kan afleveren. Na een grondige orientatie bij drie produktiebedrijven kan worden geconcludeerd dat het bedrag, dat onze gemeente aan een dergelijke video-produktie wil besteden, toereikend is voor de vervaardiging van een goede promotiefilm. Het budget valt evenwel ruimschoots in de categorie "low budget", wat uiteraard een aantal beperkingen geeft ten aanzien van onze wensen en verwachtingen. Naast een algemene film over de gemeente, die een brede doelgroep zal bedienen, kunnen we, met het oog op toekomstige beurzen, nog een tweetal zogenaamde "trailers" laten vervaardigen. Deze "sterspotjes", die een aantal meer gerichte doelgroepen moeten informeren, zullen ongeveer 1 tot 1,5 minuut moeten duren. Ze kunnen worden samengesteld uit het "materiaal" voor de algemene film. De spots zijn bedoeld voor de doelgroep "potentiele grondkopers" (HUIS-beurs) en de doelgroep "nieuwe bedrijven" (Bedrijvencontactdagen) Voordat men tot de opzet van een audio visuele produktie (AV) komt, moet het doel van het programma worden omschreven en bekend zijn op welke doelgroep(en) het is gericht. Bij de algemene promotiefilm richten we ons voornamelijk op diverse groepen burgers en relaties, die we in het kort willen vertellen wat Leeuwarderadeel is, waar het ligt en wat het heeft te bieden op het gebied van wonen, werken, infrastructuuronderwijs, verenigingsleven (sport, cultuur)historie en recreatie. Het spreekt vanzelf dat je in een promotiefilm de sterke punten van de gemeente het meeste accent geeft. De kosten van de algemene promotiefilm zullen binnen de gestelde 20.000 gulden blijven. Uit de offerte van de producent blijkt dat er geen BTW is verschuldigd, behalve op het materiaal (tapes). -2-

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 1991 | | pagina 29