Artikel 4 (Werkwii ze)
1. De kommissie benoemt uit zijn midden een voorzitter en een waarnemend-
voorzitter
2. De in artikel 2, lid 4 aangewezen ambtelijk-secretaris verzorgt de admini-
stratie van de kommissie.
3. Alle stukken die van de kommissie uitgaan worden door de voorzitter en de
ambtelijk-secretaris ondertekend.
Artikel 5
1. De kommissie vergadert tenminste 6 keer per jaar en verder zo vaak als de
voorzitter of tenminste eenderde deel van de leden dit nodig acht.
2. De vergadering vindt geen doorgang, indien de helft of meer dan de helft
van het aantal stemgerechtigde leden niet aanwezig is.
3. Indien het in lid 2 bedoelde quorum niet wordt gehaald, wordt de vergade
ring uitgesteld.
Binnen 14 dagen wordt dan een nieuwe vergadering met dezelfde agenda
uitgeschreven
4. Wordt het quorum dan opnieuw niet behaald, dan brengen de op dat moment
aanwezige leden advies uit aan burgemeester en wethouders over de stand van
zaken en de te nemen maatregelen.
Artikel 6
1. Over zaken wordt mondeling gestemd.
Indien bij het nemen van een besluit over een zaak door geen der leden
stemming wordt gevraagd, dan wordt het voorstel geacht te zijn aangenomen.
2. Over personen wordt met gesloten ongetekende briefjes gestemd.
3. De uitslag van de stemming wordt met het verslag van de gevoerde diskussie
als advies aan burgemeester en wethouders voorgelegd.
Artikel 7 Ooenbaarheid)
1. De vergaderingen van de kommissie zijn openbaar.
2. De kommissie kan besluiten over bepaalde zaken achter gesloten deuren te
vergaderen.
3. De vergaderingen van de kommissie worden geruime tijd van te voren in de
plaatselijke pers aangekondigd.
4. De voorzitter kan belangstellenden op de publieke tribune in de gelegenheid
stellen te reageren op de in de vergadering te behandelen punten.