Kontakten Twee keer per jaar zal gestruktureerd overleg plaatsvinden tussen de Madi-Franeker en het bestuurdersoverleg. Daarnaast zal, op verzoek van het bestuur, jaarlijks overleg plaatsvinden met de betrokken porte- feuillehouder en een ambtenaar van iedere individuele gemeente. Tot slot zullen de gemeentelijke vertegenwoordigerswegens de dubbele rol die dit vaak oplevert, uit het bestuur van de Stichting worden terugge- trokken EfficiOntie De formatie zal, overeenkomstig de aanbeveling, inderdaad tot 8,4 maatschappelijk werkers worden uitgebreid. Dit zal echter niet in 66n keer worden gerealiseerd. Eerst zal er uitzicht moeten bestaan op verbetering van de efficiOntie op lange termijn. Een plan hiervoor wordt opgesteld door de ambtelijke werkgroep in samenwerking met de coordinator van de Stichting. Dit plan wordt te zijner tijd aan het bestuurdersoverleg gepresenteerd. Om binnen de huidige mogelijkheden ruimte te scheppen om het plan te maken wordt de formatie vooralsnog met 66n plaats uitgebreid. Deze uitbreiding van de formatie dient niet om de wachtlijst weg te werken, maar ruimte te geven voor het ontwikke- len van de efficiOntieverbetering. Eerst als het bestuurdersoverleg akkoord gaat met het desbetreffende plan wordt de formatie opgetrokken tot 8,4. Mede naar aanleiding van de reaktie van de Madi-Franeker stelt het bestuurdersoverleg, naar aanleiding van een aantal uitgangspunten, voor enige besluiten te nemen. Uitgangspunten voor het voorstel zijn: -Op zo kort mogelijke termijn moeten plannen gemaakt On uitgevoerd worden om de efficientie binnen de Madi-Franeker te verbeteren; -De huidige konstruktie waarbij de coordinator zowel organisatorisch als inhoudelijk eindverantwoordelijke is, voldoet niet. Dit geldt zeker voor de lange termijn; -Er is in de huidige situatie geen ruimte voor een goede inhoudelijke kwaliteitsontwikkeling en -bewaking; -Het onderzoeksrapport stelt dat uitgegaan mag worden van 66n leidingge- vende op zes tot tien maatschappelijk werkers en twee bij elf tot veertien. De Madi-Franeker heeft, naast de coordinator, dertien medewerkers Het bestuurdersoverleg stelt nu voor als volgt te handelen. De coordinator wordt voortaan direkteur genoemd. Zijn funktie-inhoud verandert daarmee in die zin, dat hij niet meer allOOn verantwoordelijk is voor de inhoud van het maatschappelijk werk. Verder doet hij hetzelfde werk als nu. De benaming schept ook meer duidelijkheid naar buiten. De toe te voegen formatieplaats wordt ingevuld door §6n full-timer. Deze funktionaris besteedt de helft van de werktijd aan kwaliteitsont wikkeling en -bewaking en doet voor de andere helft uitvoerend werk. Hij/zij werkt onder verantwoordelijkheid van de direkteur. Met deze invulling heeft de ontwikkeling van de efficiOntieverbetering en de handhaving daarvan, meer kans van slagen.

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 1991 | | pagina 46