3. Voor ieder lid van de commissie wordt ook een plaatsvervangend-lid
benoemd. De benoeming van de plaatsvervangende leden geschiedt tegelijk
en op dezelfde wijze als de benoeming van de leden.
3a. De plaatsvervangende leden ontvangen de vergaderstukken. Hij/zij wordt
ter vergadering opgeroepen indien het lid waarvoor hij/zij plaatsver-
vanger(ster) is, verhinderd is de betreffende vergadering bij te wonen.
4. Ter ondersteuning van de commissie wijst het college van burgemeester
en wethouders een ambtelijk-secretaris aan.
5. De commissie is bevoegd deskundigen uit te nodigen de vergaderingen bij
te wonen voor het geven van inlichtingen en adviezen en het plegen van
overleg over onderwerpen, weIke op dat moment aan de orde zijn.
6. De in lid 4 en 5 bedoelde personen worden niet aangemerkt als leden van
de commissie en hebben derhalve geen stemrecht.
Artikel 3 Zittingsduur
1. De in artikel 2 genoemde leden worden benoemd voor een tijdvak,
samenvallend met de zittingsduur van de gemeenteraad.
Zij kunnen bij aftreden terstond opnieuw worden benoemd.
2. Het lidmaatschap van de commissie eindigt eveneens
a. bij het verlies van de hoedanigheid waarin de benoeming plaatsvond.
b. door overlijden.
c. door onder-curatelestelling.
d. op eigen verzoek.
3. In vacatures ontstaan, anders dan door periodiek aftreden, wordt binnen
een periode van drie maanden voorzien.
De benoeming geschiedt in dat geval voor de rest van de zittingsperio-
de
Artikel 4 Werkwiize
1. De commissie benoemt uit zijn midden een voorzitter en een waarnemend
voorzitter
2. De in artikel 2, lid 4 aangewezen ambtelijk-secretaris verzorgt de
administratie van de commissie.
3. Alle stukken die van de commissie uitgaan worden door de voorzitter en
de ambtelijk-secretaris ondertekend.
Artikel 5
1. De commissie vergadert tenminste 6 keer per jaar en verder zo vaak als
de voorzitter of tenminste §6nderde deel van de leden dit nodig acht.
2. De vergadering vindt geen doorgang, indien de helft of meer dan de
helft van het aantal stemgerechtigde leden niet aanwezig is.
3. Indien het in lid 2 bedoelde quorum niet wordt gehaald, wordt de
vergadering uitgesteld.
Binnen 14 dagen wordt dan een nieuwe vergadering met dezelfde agenda
uitgeschreven.
4. Wordt het quorum dan opnieuw niet behaald, dan brengen de op dat moment
aanwezige leden advies uit aan het college van burgemeester en wethou
ders over de stand van zaken en de te nemen maatregelen.
2