Vervanging van meubilair op de afdelingen is, zoals reeds eerder is
aangegeven, in het kader van de Arbo-wetgeving noodzakelijk. In overleg met
de ondernemingsraad is daar al een voorstel gedaan aan het college.
Bij de uitbreiding van het gemeentehuis is aan iedere afdeling nog de
mogelijkheid gegeven eigen stijl meubels uit te zoeken. Het ingediende voorstel
gaat er vanuit dat bij vervanging gekozen wordt voor een stijl voor alle
afdelingen.
Bij uitbreiding of verplaatsing kan het meubilair tussen de afdelingen
uitgewisseld worden.
In de raad van februari j.l. is aan een deel van deze wens al concreet vorm
gegeven door een krediet beschikbaar te stellen voor de vervanging van het
meubilair van sociale zaken en AZ.
De uitbreiding van het meubilair in de raadzaal is het logische gevolg van de
uitbreiding van het aantal raadsleden.
Op basis van reeds vaak gehoorde opmerkingen van raadsleden die stoelen
zitten ongelooflijk slecht is het raadzaam een totale vervanging van dit
meubilair voor te stellen. Dit zal worden gedaan in een apart raadsvoorstel. Er
kan dan over vormgeving en uitvoering nader worden gesproken.
Indien tot het plaatsen van een Info-balie in de hal wordt besloten blijft er op het
bureau Interne Zaken voldoende ruimte over voor de medewerkers die het
archief en de postafhandeling verzorgen. Zonder problemen kan dan de tweede
paternosterkast geplaatst worden. De constructie van de vloer is daarop
berekend.
Bij de bij dit raadsvoorstel ter inzage gelegde stukken vindt u de tekeningen en
de gespecificeerde begroting van de voorgestelde plannen.
Financiele consequenties
De gedane voorstellen zijn niet overtrokken en beperken zich slechts tot
minimale ingrepen ter verbetering van beveiliging en veiligheid, de
toegankelijkheid voor het publiek en de werkplekken van het personeel.
In de raad van februari j.l. is hiervan f 58.000,= t.b.v. meubilair en f 35.000,=
t.b.v. de patenosterkast beschikbaar gesteld.
Kijkende naar o.a. de jaarlijkse lasten die hieruit voortvloeien resteert thans nog
een investeringsruimte van f 564.000,=
Zoals uit het financiele overzicht blijkt zijn de totale kosten begroot op
F 631.000,= Een tekort t.o.v. het beschikbare budget derhalve van f 67.000,-
Gelet op de beperkte financiele middelen en daarbij alle wensen tegen elkaar
afwegende willen wij u voorstellen de verbeteringen in de onderstaande volgorde
uit te voeren:
Het verbeteren van de huisvesting van het bureau Burgerzaken met
beveiliging van de hal, zoals is aangegeven.