2. De portefeuillehouder onderwijs vertegenwoordigt burgemeester en wethouders als
"hoedster van het lokaal onderwijsbeleid" in het overlegorgaan. De
portefeuillehouder onderwijs fungeert als voorzitter van het overlegorgaan. Een
ambtenaar onderwijszaken ondersteunt de portefeuillehouder inhoudelijk in het
overlegorgaan.
Artikel 4 Derden
1. Derden kunnen, indien de voorzitter van het overlegorgaan dit wenst of de
betreffende vertegenwoordigers van een schoolbestuur, genoemd in artikel 3, dit
wensen, deelnemen aan een overleg.
2 Derden hebben in een overleg een adviesfunctie.
Paragraaf 2.2 Voorbereiding overleg
Artikel 5 Uitnodiging
1. Alvorens burgemeester en wethouders een voorstel aan de raad doen over een
onderwerp, zenden zij de voorgenomen inhoud van dit voorstel met een toelichting
daarop en de inventarisatie, als bedoeld in artikel 7, toe aan alle schoolbesturen.
2. De toezending geschiedt onder bekendmaking van de plaats, de datum en het tijdstip
waarop het overleg hierover zal aanvangen. Tussen de datum van de toezending van
het voorstel en de datum van het overleg liggen ten minste 14 dagen.
3. De schoolbesturen die niet deelnemen aan het overleg kunnen voor de datum van dit
overleg hun zienswijzen schriftelijk kenbaar maken aan burgemeester en
wethouders. Burgemeester en wethouders stellen de deelnemers aan dit overleg
hiervan in kennis.
Artikel 6 Secretariaat
Burgemeester en wethouders voeren het secretariaat van het overlegorgaan.
Artikel 7 Voorbereiding
Burgemeester en wethouders kunnen een voorbereidend overleg tussen vertegenwoordigers
van de schoolbesturen en burgemeester en wethouders instellen dat voorafgaat aan het
overleg in het overlegorgaan. Dit voorbereidend overleg wordt afgerond met een
inventarisatie van de onderwerpen waarover al dan niet overeenstemming is bereikt. Per
onderwerp wordt aangegeven of het gaat om een onderwerp als bedoeld in artikel 2, tweede
lid onder a.