Bijlage 1 Stand van zaken Voorgeschiedenis Uitgangspunt bij het ontwerp en de financiering van het project Noordelijke Elfstedenvaarroute is geweest de volgende fasering: Fase I 1a sluizen 1b bruggen 1c verdiepen, verbreden, oevers, aanlegvoorzieningen Regio in Actie (RiA) Alle vier (zo mogelijk) uit te voeren voor juli 2008 ivm de Leadersubsidie. Resultaten: een beperkte DM klasse en bij de start voldoende toeristisch aanbod vanuit de streek (RiA). Fase II Uit te voeren in de periode 2010-2015 met als resultaat de hele route op volledige DM- klasse volgens het provinciale verkeers- en vervoersplan (PWP) De afspraak op te nemen in de samenwerkingsovereenkomst (voorwaarde provinciale subsidie). De financieringsopzet bij de fase I was de volgende: onderdeel Realistische raming 2006 1a 1b sluizen bruggen voorbereiding div. subtotaal 1.220.000 3.520.000 1.640.000 6.380.000 1c bagger-en grondwerk oevers aanlegplaatsen voorbereiding div. subtotaal 1.380.000 680.000 500.000 1.260.000 3.820.000 totaal infrastructuur 10.200.000 Regio in Actie 50.000 TOTAAL 10.250.000 Afgesproken is dat het hier om een taakstellend budget gaat. De bijdragen/subsidies van de partijen zijn afgestemd op deze budgetraming. Dat geeft intussen het volgende dekkingsplaatje: Dekking bed rag Gemeenten €1.600.000 Leader NW 750.000 Leader NO 50.000 Provincie: a. ND2 €3.260.000 b. Cofin. Waddenfonds €1.100.000 c. Westergozone €1.000.000 10

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 2007 | | pagina 35