Aandachtspunten
Voor het verkeer in de gemeente zijn een aantal zaken te noemen die aandacht
verdienen binnen een op te stellen plan. Het gaat om het maken van keuzes en
het geven van richting. be opzet is niet dat we alles gaan uitvoeren wat benoemd
is, maar dat er op basis van een goed onderbouwd verhaal keuzes gemaakt kunnen
worden.
be aandachtspunten die aandacht verdienen in willekeurige volgorde:
Aanleg Noordwest Tangent in 2008/2009.
be ontwikkeling van Stiens Oost en de gevolgen daarvan voor het verkeer
richting het centrum en naar de provincial wegen.
Het mogelijk vergroten van de capaciteit van de zuidelijke ontsluiting
ten behoeve van Stiens Oost.
be (mogelijke) aanleg van een noordelijke rondweg en de invloed daarvan
op overige verkeersbewegingen.
Knelpunten in de bebouwde kom: bereikbaarheid van het centrum, de
parkeerdruk in en aan de rand van het centrum, de bus wel/niet door het
centrum van Stiens.
Het wel/niet autoluw maken van het centrumgebied en de relatie die er
dan ligt met het parkeerbeleid van de gemeente. wel/geen blauwe zone)
be inrichting van het centrum wel/niet zodanig maken dat de auto's niet
overal meer kunnen staan.
Mogelijkheden verkennen van installing venstertijden bevoorrading
centrumgebied.
be f unctie van de Petterhusterdyk/Kakewei aantal voertuigen en soort
voertuigen; het is een bevoorradingsroute
be functie van de Lutskedyk/Truerderdyk als verbindingsweg over het
spoor.
be ligging van industrieterrein Noarderfjild en de verkeersfuncties die
daar ook op zitten.
be huidige 30 km zones zijn zeer sober ingericht. Vraagt dat nog een
totale herinrichting, of is hiertoe geen aanleiding?
be categorisering van wegen heeft in een aantal dorpen geleid tot een
aantal aanpassingen. Nog een vervolg aan geven ja of nee?
Willen we voor alle wegcategorieen de dwarsdoorsneden vast leggen?
Gaan we een masterplan uitvoering maken als het gaat om de
dwarsdoorsneden
Noordelijke aansluiting Hijum op provinciale weg wel/niet afsluiten?