7 2. Overige uitvoeringskosten: De overige uitvoeringskosten worden voor 30% verrekend naar rato van het aantal inwoners en voor 70% naar rato van het aantal uitkeringsgerechtigden. 3. Inwonertal, IFmo-clienten en uitkeringsgerechtigden worden door de dienst vastgesteld, waarbij als peildatum 1 januari van het betreffende boekjaar geldt. 4. Voor de kosten van de sociale recherche wordt verwezen naar de fmanciele regeling die is opgenomen in de samenwerkingsovereenkomst sociale recherche. 3. De dienst brengt de kosten onder lid 2 genoemd bij de gemeenten in rekening. 4. Alle betalingen van het Rijk aan de gemeenten met betrekking tot kosten als bedoeld in lid 3 worden direct na ontvangst door de gemeente aan de dienst overgemaakt. 5. Na afloop van elk kalendeijaar vindt tussen de dienst en de gemeenten een definitieve afrekening plaats. 6. De middelen die het Rijk vanuit de Wet werk en bijstand, alsmede die ten behoeve van reintegrate naar (regulier) werk of maatschappelijke participatie (voorheen Werkdeel en Inburgering) verstrekt aan de deelnemende gemeenten, worden door de dienst beheerd. Dit geldt ook voor middelen uit andere fondsen en doeluitkeringen welke door het Rijk aan de gemeenten worden verstrekt, bedoeld voor de uitvoering van taken waarmee de dienst is belast. 7. Kennelijke onbillijkheden die uit de toepassing van dit artikel voortvloeien, worden ter beslissing voorgelegd aan het bestuur. 8. Over wijzigingen met betrekking tot de wijze waarop verrekening met de gemeenten plaatsvindt, beslist het bestuur. 1Het bestuur stelt de rekening over het afgelopen kalenderjaar, met alle bijbehorende bescheiden, jaarlijks voor 1 juni vast. Het presidium stuurt de vastgestelde rekening ter kennisneming aan de raden van de deelnemende gemeenten en aan gedeputeerde staten. De rekening dient te zijn vergezeld van een verslag van het onderzoek naar de getrouwheid en rechtmatigheid van de jaarrekening. 2. Vaststelling van de rekening strekt het bestuur en de directeur tot decharge behoudens later in rechte gebleken valsheid in geschrifte of andere onregelmatigheden. 3. In de rekening wordt het voor elk der deelnemende gemeenten het bedrag opgenomen dat voor rekening van de desbetreffende gemeente komt onder verrekening van de eventuele vergoedingen voor diensten die de gemeente aan de dienst heeft geleverd. Hoofdstuk 11: vergoedingen Reis- en verblijfskosten gemaakt als bestuurslid van de dienst, worden door de gemeente die het lid vertegenwoordigt vergoed, op basis van de in de betreffende gemeente geldende reis- en verblijfskosten regeling. Hoofdstuk 12: Het archlef Het presidium is belast met de zorg en het toezicht op de bewaring en beheer van de archiefbescheiden van de dienst. Ten aanzien van de archiefbescheiden zijn de voorschriften, zoals die voor de gemeente Franekeradeel zijn of nader zullen worden vastgesteld van overeenkomstige toepassing. Artikel 24: Jaarrekening Artikel 25: Vergoedingen Artikel 26: Archief Voorstel tot wijziging GR - juni 2009

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 2009 | | pagina 35