2 INVENTARISATIE De "denkrichting" is als volgt bepaald: 1. Zoek een vorm voor het beheersen van het gebruik van de parkeerplaatsen zoals bedoeld in het oorspronkelijke ontwerp van het centrum (parkeerregeling); 2. Zorg, voorafgaand aan een P-regeling, voor uitbreiding van het aantal P- plaatsen (50 stuks) door uitvoering van het plan "kop kaatsveld"; 3. Onderzoek de mogelijkheden om personeel van bedrijven en instellingen in het centrum buiten het centrum te laten parkeren; 4. Geef op de N357 de P-routes naar het centrum aan en blijf dit doen tot in het centrum; 5. Stel op proef eenrichtingsverkeer in op It Achterbosk. Er is niet voldoende steun voor de volgende punten: 1. Doorgaand verkeer uit het centrum weren; 2. Het aangeven van P-routes naar de alternatieve plekken; 3. Het afsluiten van de Lege Hearewei met een bussluis; 4. Het afsluiten van spoorwegovergang Truerderdyk (eventueel op termijn) Uitwerking denkrichting: 1. De meest kansrijke vorm lijkt het aanbrengen van P-tegels in ieder parkeervak, in combinatie met borden bij de toegangen tot het (feitelijke) centrum. Met hieronder het onderbord "parkeren alleen in de daartoe aangegeven parkeervakken". Het gebied beperken tot de Langebuorren Smelbrege met plein gemeentehuis. 2. Wanneer in de huidige situatie alleen de verkeersmaatregelen genomen worden zoals benoemd bij punt 1, moeten wel eerst de 50 extra parkeerplaatsen gerealiseerd worden om voldoende ruimte te bieden voor de voertuigen die nu in de openbare ruimte worden geparkeerd. Parkeren centrum Stiens Qfn G E M E E N T E m leeuwarderadeel

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 2011 | | pagina 121