GEMEENTE LEEUWARDERADEEL 10 Nr. 2012/ 64 De raad; het college van burgemeester en wethouders de burgemeester, gelezen het voorstel van het college van Leeuwarderadeel van 16 oktober 2012, ieder voor zover het zijn bevoegdheid betreft: BESLUIT: vast te stellen de navolgende 'Klachtenverordening gemeente Leeuwarderadeel 2012': Hoofdstuk I. ALGEMENE BEPALINGEN Artikel 1 Begripsbepalingen In deze verordening wordt verstaan onder: a. klacht: een schriftelijke of mondelinge uiting van ongenoegen over de wijze waarop een gemeentelijk bestuursorgaan, of een persoon, werkzaam onder de verantwoordelijkheid van een bestuursorgaan, zich in een bepaalde aangelegenheid jegens een natuurlijk persoon, een rechtspersoon of een andere entiteit heeft gedragen; b. bestuursorgaan: 1de raad; 2. het college van burgemeester en wethouders; 3. de burgemeester; c. klachtencoordinator: de functionaris als bedoeld in artikel 3 lid 2; d. klachtbehandelaar: de functionaris als bedoeld in artikel 3 lid3; e. Nationale ombudsman: het bureau van de Nationale ombudsman te 's-Gravenhage die als onafhankelijke exteme instantie onderzoek verricht naar de feiten die aanleiding gaven tot de klacht; het bureau rapporteert aan het gemeentebestuur over zijn bevindingen en geeft een behoorlijkheidsoordeel over de gedraging, eventueel voorzien van aanbevelingen.

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 2012 | | pagina 79