De foarsitter: Er wordt unaniem conform het voorstel besloten. Opiniearjend underdiel/hammerstikken ut opiniearjend underdiel 11. Ferkenning finansjele posysje Ljouwerteradiel-Ljouwert De hear Ekas (GBL): Hij beperkt zich tot de conclusies en de risico's en kansen. Leeuwarderadeel heeft een betere positie dan Leeuwarden. Per hoofd van de bevolking wordt in Leeuwarden 550 euro meer uitgegeven. Leeuwarden is een sociaal zwakke gemeente. Vanuit de financiele risico-optiek zouden er voigens het onderzoek geen grote verschillen zijn. Daar is GBL het niet mee eens. De risico's voor Leeuwarden zijn nihil en die kunnen voor de inwoners van Leeuwarderadeel wel eens groter zijn. Er is helaas geen financieel toekomstperspectief geformuleerd. De renteverliezen op de gronden zijn enorm in Leeuwarden. Er zouden voigens zijn informatie schadeclaims betreffende de Zuidlanden binnen kunnen komen van wel 20 miljoen in 2016. Leeuwarden bepaalt de gang van zaken in de fusie. Hij hoopt dat de inwoners van Leeuwarderadeel datgene na 2017 krijgen wat men ervan hoopt. De hear Brouwer (CDA): Der sille alderhanne gefaren neffens de hear Ekas weze en dat soe neidielich weze foar de ynwenners fan Ljouwerteradiel. Werom is GBL dan foar de fuzje? De hear Ekas (GBL): GBL was voor behoud van de gemeente of voor opgaan in een andere nieuwe gemeente dan Leeuwarden. Maar als de burgers voor een fusie met Leeuwarden kiezen dan moet men dat feit ook onder ogen zien. Hij wil echter wel op de risico's wijzen. De hear De Kroon (PvdA): It is in rapport fan Deloitte. Ljouwerteradiel komt der yndied better ut as Ljouwert. Dat is in prima utgongspunt om mei elkoar it petear oan te gean. Mar spitigernoch stiet der yn de kadernota dat der neffens it kolleezje te min sinten binne foar it underhald fan u.o. wegen en bregen en dat brekt Ljouwerteradiel no wat op. Dat soe it kolleezje reparearje moatte. Dan giet eryn op de projektstruktuerfan de weryndieling. It kolleezje fan Ljouwerteradiel neamt net it hawwen fan in klankboerdgroep lykas men dy yn Ljouwert wol hawwe wol. Dy soe men neffens de PvdA wol hawwe moatte, sadat ek Ljouwerteradiel derby belutsen wurdt. Hoe wol it kolleezje dat oppakke? De hear Dijkstra (FNP): Ljouwerteradiel wurdt yn it rapport under in fergrutgles lein. Guon saken binne ek al datearre. Men moat ek rjochting takomst sjen. Hy hie wol wat mear leze wollen oer Ljouwert en dan benammen oer de Sudlannen. Der soenen yn 2016 wol claims ut fuortkomme kinne. Hy wiist op de omkearde balanssanearring. Der binne yn Ljouwert saken finansierd ut ynkomsten dy't der noch komme moatte lykas Kulturele Haadsted 2018 en de nije iishal. Dat binne soarglike dingen. Ljouwert is sosjaal in swakke gemeente. De hear De Kroon (PvdA): Der wurde neffens him no wol wat negative ferhalen oer Ljouwert nei foaren brocht. As de ozb yn Ljouwert mei 20% omheech giet foar it opfangen fan suggerearre tekoarten dan is der noch neat te reden foar de bewenners fan Ljouwerteradiel. De hear Dijkstra (FNP): Ljouwerteradiel wurdt yn it rapport under in fergrutgles lein. Hoe sit de finansjele takomst fan Ljouwert derut? Hy hat al earder sein dat er graach wol dat der in unofhinklik foarsitter komt foar de weryndielingsprojektgroep. De hear Pot (WD): Het rapport is helder. Het geeft goed de overeenkomsten en de verschillen weer. Er zijn zorgen over de onderhoudstoestand van de kapitaalgoederen in Leeuwarderadeel en over de financiele perspectieven van Leeuwarden. Die zaken moeten onderzocht worden. Leeuwarderadeel moet op basis van gelijkwaardigheid in de klankbordgroep zitten. 13

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 2014 | | pagina 16