bijeenkomst van 4 november als raadsleden helaas nog niet de beschikking over de stukken. Dat was wat lastig voor de discussie. De inspraakreactie van de WMO-koepel is grotendeels overgenomen en de niet overgenomen punten zijn goed onderbouwd. Er staat een paar keer in het stuk dat het college de regelgeving nog nader moet uitwerken. Zit dat dan in de beleidsregels die er nog moeten komen? Kan je dan wel een verordening vaststellen? Het zijn VNG-modellen. Het financiee! vangnet biedt ruimte om de kwetsbare burgers financieel op maat te ondersteunen. Op bladzijde 7 staat dat het participatiefonds gefinancierd kan worden uit de huidige middelen van het minimabeleid. Klopt dit? Op bladzijde 8 staat dat men van de Klijnsma-gelden nog een nader te bepalen deel beschikbaar wil stellen aan o.a. de stichting Leergeld. Komt daar nog een voorstel over? Waarom wijkt men af van het advies (norm 120%) met betrekking tot het kindpakket van de Kinderombudsman? Waarom wordt het hier gesteld op 110%? Tijdens het schrijven van het stuk was de Friesland Zorgverzekeraar bezig met het uitwerken van een mixpakket voor een collectieve ziektekostenverzekering? Is daar nog wat uitgekomen? De hear Klaver (GBL): GBL is positief over de inhoud. Men heeft wel moeite met de decentralisaties op zich. Het gaat er nu om de vaart erin te houden. De praktijk zal wel weerbarstiger zijn. Wordt er ook een beroep- en klachtencommissie ingesteld? Belangrijk bij het vangnet is dat er vooral ook wordt gekeken naar hulp in natura. De hear Tigchelaar (CDA): Alle feroarderingen moatte op 1 jannewaris 2015 yngean. Op 27 novimber soe men neffens him eventueel noch beslutfoarmjend weromkomme kinne op de foarstellen. Op de BOT-sesje binne nijsgjirrige saken nei foaren kommen. De sosjale tsjinst en de gebietteams krije de romte om wurkje te kinnen en straks antysipearje te kinnen op de kommende feroaringen. Der wurdt hurd wurke oan beliedsregels. Teoretysk liket men der per 1 jannewaris 2015 klear foar te wezen. Oar jier sille de belutsen ynwenners underfine wat de trije desintraiisaasjes yn de praktyk betsjutte sille. De re-yntegraasjeferoardering, partisipaasjewet. Der stiet yn artikel 1, under 2f in goede definysje fan wat men under mantelsoarch ferstean moat. De feroardering tsjinprestaasje: Op side 7 steane de 4 wichtichste skaaimerken fan mantelsoarch. De ofstimmingsferoardering: Der stiet dudlik yn wat de gefolgen binne as utkearinggerjochtigen harren net oan de utspraken halde. It CDA kin har der hiel goed yn fine dat men nei 3 jier op in nivo fan gemiddeld ungefear 105% fan it minimumynkommen dat men dan yn oanmerking komt foar in yndividuele ynkommenstaslach. It moat nei de geast fan de feroardering utfierd wurde. Feroardering maatskiplike stipe: As it echt nedich is dan kin der hiel fluch help komme. It CDA fynt it wichtich dat der in aktive ynformaasjeplicht fan it kolleezje is oer de kostenleaze kliintestipe. Yn artikel 8, under 2a stiet artikel 6. Dat moat neffens him artikel 5 weze. By artikel 19 wurde trije sinnen oan mantelsoarch wijd. Dat is neffens him wol wat te koart troch de bocht. Benammen de tredde sin moat mear omtinken krije. Mantelsoargers en frijwilligers binne tige wichtich foar de civil society. Yn Ljouwerteradiel dogge yn 2012 17% fan de jongeren fan 12 oant 18 oan mantelsoarch. Gemiddeld yn Fryslan wie dat 6%. 19% fan de 19-64 jierrigen jout mantelsoarch tsjinoer gemiddeld yn Fryslan 12%. It petear mei de oanbelangjende minsken is goed regele en ek de kritearia foar de maatwurkfoarsjenning sjogge der goed ut. Reagear sa gau mooglik op in helpfraach en kom ek sa gau mooglik mei in antwurd nei in klii'nt. It finansjele fangnet: Der is in konkreet foarstel utwurke foar it minimabelied. De bysundere bystan wurdt no mear yndividueel maatwurk. It is in prima idee om it gebietsteam middelen te jaan om fluch hannelje te kinnen yn bepaalde gefallen. Der is ek goed neitocht oer it bernepakket oangeande de praktyske ynfolling fia ferskate organisaasjes.

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 2014 | | pagina 12