bijeenkomst van 4 november als raadsleden helaas nog niet de beschikking over de stukken. Dat was
wat lastig voor de discussie.
De inspraakreactie van de WMO-koepel is grotendeels overgenomen en de niet overgenomen
punten zijn goed onderbouwd.
Er staat een paar keer in het stuk dat het college de regelgeving nog nader moet uitwerken. Zit dat
dan in de beleidsregels die er nog moeten komen? Kan je dan wel een verordening vaststellen? Het
zijn VNG-modellen.
Het financiee! vangnet biedt ruimte om de kwetsbare burgers financieel op maat te ondersteunen.
Op bladzijde 7 staat dat het participatiefonds gefinancierd kan worden uit de huidige middelen van
het minimabeleid. Klopt dit?
Op bladzijde 8 staat dat men van de Klijnsma-gelden nog een nader te bepalen deel beschikbaar wil
stellen aan o.a. de stichting Leergeld. Komt daar nog een voorstel over?
Waarom wijkt men af van het advies (norm 120%) met betrekking tot het kindpakket van de
Kinderombudsman? Waarom wordt het hier gesteld op 110%?
Tijdens het schrijven van het stuk was de Friesland Zorgverzekeraar bezig met het uitwerken van een
mixpakket voor een collectieve ziektekostenverzekering? Is daar nog wat uitgekomen?
De hear Klaver (GBL): GBL is positief over de inhoud. Men heeft wel moeite met de decentralisaties
op zich. Het gaat er nu om de vaart erin te houden. De praktijk zal wel weerbarstiger zijn. Wordt er
ook een beroep- en klachtencommissie ingesteld? Belangrijk bij het vangnet is dat er vooral ook
wordt gekeken naar hulp in natura.
De hear Tigchelaar (CDA): Alle feroarderingen moatte op 1 jannewaris 2015 yngean. Op 27 novimber
soe men neffens him eventueel noch beslutfoarmjend weromkomme kinne op de foarstellen. Op de
BOT-sesje binne nijsgjirrige saken nei foaren kommen. De sosjale tsjinst en de gebietteams krije de
romte om wurkje te kinnen en straks antysipearje te kinnen op de kommende feroaringen. Der wurdt
hurd wurke oan beliedsregels. Teoretysk liket men der per 1 jannewaris 2015 klear foar te wezen.
Oar jier sille de belutsen ynwenners underfine wat de trije desintraiisaasjes yn de praktyk betsjutte
sille.
De re-yntegraasjeferoardering, partisipaasjewet. Der stiet yn artikel 1, under 2f in goede definysje
fan wat men under mantelsoarch ferstean moat.
De feroardering tsjinprestaasje: Op side 7 steane de 4 wichtichste skaaimerken fan mantelsoarch.
De ofstimmingsferoardering: Der stiet dudlik yn wat de gefolgen binne as utkearinggerjochtigen
harren net oan de utspraken halde. It CDA kin har der hiel goed yn fine dat men nei 3 jier op in nivo
fan gemiddeld ungefear 105% fan it minimumynkommen dat men dan yn oanmerking komt foar in
yndividuele ynkommenstaslach. It moat nei de geast fan de feroardering utfierd wurde.
Feroardering maatskiplike stipe: As it echt nedich is dan kin der hiel fluch help komme. It CDA fynt it
wichtich dat der in aktive ynformaasjeplicht fan it kolleezje is oer de kostenleaze kliintestipe.
Yn artikel 8, under 2a stiet artikel 6. Dat moat neffens him artikel 5 weze.
By artikel 19 wurde trije sinnen oan mantelsoarch wijd. Dat is neffens him wol wat te koart troch de
bocht. Benammen de tredde sin moat mear omtinken krije. Mantelsoargers en frijwilligers binne tige
wichtich foar de civil society. Yn Ljouwerteradiel dogge yn 2012 17% fan de jongeren fan 12 oant 18
oan mantelsoarch. Gemiddeld yn Fryslan wie dat 6%. 19% fan de 19-64 jierrigen jout mantelsoarch
tsjinoer gemiddeld yn Fryslan 12%.
It petear mei de oanbelangjende minsken is goed regele en ek de kritearia foar de
maatwurkfoarsjenning sjogge der goed ut. Reagear sa gau mooglik op in helpfraach en kom ek sa gau
mooglik mei in antwurd nei in klii'nt.
It finansjele fangnet: Der is in konkreet foarstel utwurke foar it minimabelied. De bysundere bystan
wurdt no mear yndividueel maatwurk. It is in prima idee om it gebietsteam middelen te jaan om
fluch hannelje te kinnen yn bepaalde gefallen.
Der is ek goed neitocht oer it bernepakket oangeande de praktyske ynfolling fia ferskate
organisaasjes.