De Friesland Zorgverzekeraar wie drok dwaande mei in de ynhald fan in oanfoljend pakket. Hy hat
begrepen dat der 3 oanfoljende pakketten komme. Der stie in bedrach foar de AV fan 387.000 euro.
Hoe kin der al in bedrach stean wylst de soarchfersekering noch dwaande is mei de utwurking fan it
pakket?
Moat er by de oanpassing fan it meast utwreide pakket tinke oan AV3?
Hy hie in beliedskeuze ferwachte foar de hushaldlike help. Der binne in protte kwetsbere alderen mei
hushaldlike help 1. De hushaldlike help foar de earste 3 oeren yn 'e wike soe in algemiene
foarsjenning wurde. De WMO-advysried hat pleite foar kulanse op dit punt. Hy refereart oan it
beliedsdokumint Sociaal domein in de praktijk. Op side 17 en 18 stiet der wat oer hushaldlike help I.
De fraach fan it CDA is oft it mooglik is, binnen de finansjele kaders, minsken dy't hushaldlike help I
hawwe mei in ynkommen ta 120% fan it tapasiike bystansnoarm te stypjen.
De hear Tuininga (FNP): De FNP fynt it in ferfelend stik. Dat hat te krijen mei hoe't de regearing mei
de minsken omgiet. By de weryndikaasjes moatte guon minsken 25% of mearynleverje. De regearing
sil hiel gau ta in reparaasjewetjouwing komme moatte. De FNP stimt mei de punten 1 en 2 yn.
Oer de 348.000 euro oan Klijnsma-jilden freget oft der noch in part fan nei de itensbank giet.
Mefrou Bijsterbosch (PvdA): Het is niet iets wat deze regering alleen heeft bedacht. Het zit al jaren in
de procesfase. Het is jammer dat men tijdens de BOT-sessie van 5 november jl. over de 3D's Thema
Verordeningen de desbetreffende stukken nog niet had. Dan had men betere vragen kunnen stellen.
In het beleidsplan zijn door het college bepaalde toezeggingen gedaan zoals met betrekking tot de
vertrouwenspersoon, uitwerking van het mantelzorgbeleid, een financieel vangnet voor mensen die
huishoudelijke hulp 1 moeten missen en die dit niet kunnen betalen. De koepel heeft naar de
verordeningen gekeken. Men moet op deze manier maar aan de slag met de verordeningen. Men
krijgt de beleidsregels nog. Er staat niets concreets over het begrip vermogen.
In artikel 3 staat dat ingezeten een beroep kunnen doen op een kosteloze clientenondersteuning.
Hoe ziet dat eruit?
Misschien moet het sociale vangnet met betrekking tot huishoudelijke hulp 1 nog wat verder
uitgewerkt worden. Zij is het eens met de opmerking van de heer Van Diggelen met betrekking tot
het advies van de Kinderombudsman. Ook de PvdA is benieuwd naar het nader te betalen bedrag
voor het kindbudget.
De hear Ketellapper(GBL): Men wordt erg troosteloos als men de berichten in krant en op televisie
volgt. Hij herinnert zich de armoedige situaties in vroeger tijden, waarbij mensen elkaar bijstonden.
Mensen die nu zorg nodig hebben en aan de huidige welvaart van de maatschappij bijgedragen
hebben, worden nu de dupe van de nieuwe maatregelen. De burgemeesters hadden zich sterker
moeten verzetten tegen de maatregelen van de regering. Mensen worden gestraft voor het
wanbeleid van Den Haag. Hij kan zich niet vinden in hoe we nu gedwongen worden dit beleid uit te
voeren. Hij heeft totaal geen vertrouwen in het proces en de aanpak. Daarom stemt hij tegen dit
besluit.
De hear De Kroon (PvdA): Hy is under yndruk fan it ferhaal fan de hear Ketellapper. Mar men is no
gelokkich net mear ofhinklik fan de 'bedeling'. De PvdA hat no de moed om op te pakken wat
jierrenlang lizzen bleaun is.
Wethalder Vos: Hy begjint mei de opmerking dat gelok net te fangen is yn jild of in regeling.
Hy wit net oft de ferwizing nei in bepaald artikel, lykas de hearTigchelaarferunderstelt, al of net
doocht. Hy wol dat noch utsykje.
It stik is opsteld yn tarieding mei de tsjinst. Men woe it stik konsistint nei de rieden tastjoere. Derom
stiet der 110% yn it stik. As de ried dat feroarje wol dan wachtet er in amendemint derta of. Men sil
wol sjen moatte nei de ynfloed fan wizigingen op de begrutting. Der is in ofspraak dat der net mear
oan bestege wurdt as it Ryk beskikber stelt. Der sit in noch bytsje romte foar Ljouwerteradiel yn,