De flexibele schil blijft nagenoeg gelijk aan prognose 2015 door de overgang op tijdelijke contracten. Voor een aantal functies is gebleken dat de invulling een structureel karakter heeft gekregen. Hierdoor verkiest de Dienst in dit stadium voor lagere kosten van een tijdelijke aanstelling boven hogere kosten van inhuur. Huisvesting De huisvestingskosten zijn opgenomen op basis van de actuele huurovereenkomsten en aanvullende afspraken. Begroot zijn alle verwachte baten en lasten met betrekking tot het Smouthus en het Martinihus. Automatisering De uitzetting op de automatiseringskosten kan worden verklaard door extra werkplekken/profielen door de toename van het aantal medewerkers (van 120 naar 135) en de digitalisering binnen de organisatie. Advieskosten De advieskosten nemen toe door de audits inzake SUWI en DigiD Regionalisering Bbz/IOAZ De lasten met betrekking tot 'Regionalisering Bbz/IOAZ' zijn opgenomen op basis van de verwachte bestandsontwikkeling 2015 en 2016 en kostenrealisatie in 2014 en 2015. 61 Formatie de Dienst Herziene begroting 2016 Begroting 2016 Prognose 2015 (in FTE's) (in (in FTE's) (in (in FTE's) (in Vast 79,38 67,21% 79,16 70,66% 79,80 67,53% Tijdelijk 38,73 32,79% 32,88 29,34% 38,36 32,47% Totaal 118,10 100,00% 112,03 100,00% 118,16 100,00% Concept Herziene Begroting 2016 versie 4, Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid Noardwest Fryslan

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 2015 | | pagina 173