De flexibele schil blijft nagenoeg gelijk aan prognose 2015 door de overgang op tijdelijke
contracten. Voor een aantal functies is gebleken dat de invulling een structureel karakter heeft
gekregen. Hierdoor verkiest de Dienst in dit stadium voor lagere kosten van een tijdelijke
aanstelling boven hogere kosten van inhuur.
Huisvesting
De huisvestingskosten zijn opgenomen op basis van de actuele huurovereenkomsten
en aanvullende afspraken. Begroot zijn alle verwachte baten en lasten met betrekking
tot het Smouthus en het Martinihus.
Automatisering
De uitzetting op de automatiseringskosten kan worden verklaard door extra
werkplekken/profielen door de toename van het aantal medewerkers (van 120 naar
135) en de digitalisering binnen de organisatie.
Advieskosten
De advieskosten nemen toe door de audits inzake SUWI en DigiD
Regionalisering Bbz/IOAZ
De lasten met betrekking tot 'Regionalisering Bbz/IOAZ' zijn opgenomen op basis van
de verwachte bestandsontwikkeling 2015 en 2016 en kostenrealisatie in 2014 en 2015.
61
Formatie de Dienst
Herziene begroting 2016
Begroting 2016
Prognose 2015
(in FTE's)
(in
(in FTE's)
(in
(in FTE's)
(in
Vast
79,38
67,21%
79,16
70,66%
79,80
67,53%
Tijdelijk
38,73
32,79%
32,88
29,34%
38,36
32,47%
Totaal
118,10
100,00%
112,03
100,00%
118,16
100,00%
Concept Herziene Begroting 2016 versie 4, Dienst Sociale Zaken en Werkgelegenheid Noardwest Fryslan