christelijk onderwijs. Als het vertrouwen niet op korte termijn wordt hersteld is het de vraag wat dit
betekent voor de toekomstige leerlingenaantallen.
Nu worden alle gebouwen nog gebruikt en dat kan nog wel een poosje doorgaan zonder schade voor
het onderwijs. Na de fusie met Leeuwarden zit men zo maar op een norm van 100 leerlingen. Alles
wat je nu bijbouwt bij de Foarikker zou weggegooid geld kunnen zijn.
De hear Van Diggelen (WD): In het verkiezingsprogramma van de WD staat dat een dorp zonder
school geen dorp is. Toch kun je je ogen niet sluiten voor het teruglopen van het aantal leerlingen.
Nu ontstaan er door de samenwerking van de besturen van openbaar en bijzonder onderwijs meer
mogelijkheden om het onderwijs zo goed mogelijk in stand te houden. De besturen hebben de
vrijheid van richting, stichting en inrichting van de scholen. De ouders hebben het recht om een
schoolkeuze te maken. De MR's van beide scholen hebben gekozen voor deze oplossing.
Mefrou De Voogd (PvdA): Er zijn altijd pijnpunten bij zulke keuzes. De PvdA is het eens met de
aanvraag. Het is wel belangrijk dat er gekeken wordt naar de verkeerssituatie.
Bij punt 4 in het besluit wordt gesproken over de boekwaarde per 1 januari 2016. De PvdA stelt voor
om daar 1 januari 2017 van te maken, omdat de scholen in 2016 nog in gebruik zijn.
De hear Brouwer (CDA): It CDA fynt it tige wichtich dat der skoallen yn de doarpen bliuwe. Der fynt
krimp plak en dat soe yn de takomst ta sluting fan de skoallen liede kinne. It moat yn sa'n situaasje in
saak fan de mienskip weze om in oplossing te sykjen. De beide bestjoeren hawwe har
ferantwurdlikheid nommen troch yn petearte gean mei alders, leararen, leden fan de feriening, DB's
en MR's. Der is noch wol wat diskusje oer de lokaasje, mar de grutte mearderheid yn de trije doarpen
kin har yn it foarstel fine. Dermei wurdt rjocht dien oan de wearden fan it CDA dat der skoallen yn de
buert weze moatte en dat fan underop nei oplossingen socht wurde moat. It CDA is dan ek in grut
foarstanner fan de gearwurkingsskoalle yn Britsum. Yn de grunwet is it sa regele dat de oerheid har
net mei de identiteit ynlitte sil. It docht deugd om te sjen dat beide bestjoeren it oer de foarm fan de
identiteit iens binne.
Dan giet er yn op de finansjes. As men A seit dan moat men ek B sizze en dus 348.000 euro
(maksimaal) beskikber stelle. It kostenplaatsje is noch net hielendal kostendekkend. Kin it kolleezje
de garansje jaan dat it de gemeente net mear kostje sil?
Der moat wat barre oan de ferkearssituaasje. Yn it foarstel stiet gjin finansjele dudlikens deroer. De
diken sille oanpast wurde moatte en dan moat men wol witte wat it kostje sil.
Der is fan underop besletten en der bliuwt in skoalle. It CDA winsket de bern yn de doarpen de
kommende jierren in soad wille ta by it learen.
De hear Dijkstra (FNP): It wie al bekend dat de gearwurkingsskoalle der komme soe en der is neat mis
mei. Geandewei krige men lykwols in oare smaak fan it gehiel. Neffens de arsjitekt is it jild sawol foar
Koarnjum as Britsum. De skoalle yn Britsum moast lykwols earstfoar 150.000 euro oplape wurde en
CBO G2 sil dat betelje. Der wie op dy gearkomste neffens wethalder Visser al in hiel plan klear foar de
ferkearssituaasje, ynklusyf de finansjele kant derfan. CBO G2 betellet dus 150.000 euro en de
gemeente 348.000 euro. As men froeger as gemeente wat byboude lykas earder by de Sprankel dan
wie dat eigendom fan de gemeente. Dat is dan no dochs ek it gefal?
De skoalle krijt der miskien wol 80 bern by. Der meie wol hierpenningen foaroer stean.
In hiel protte dingen, lykas steat skoalle en ferkearsfeiligens, pleitsje foar Koarnjum. Hy freget nochris
nei de eigendomsferhaldingen.
Wethalder Vos: Der fait in beslut troch it takennen fan in bydrage. De bydrage betsjut dat men ree is
om as ferfolch op eardere petearen fan it foarige kolleezje de gearwurkingsskoalle Britsum-
Koarnjum-Jelsum in bydrage te jaan. Formeel is de gemeente derta net ferplichte. Men hie mei in
semi-permaninte foarsjenning folstean kinnen. Dat hat men bewust net dien, omdat it foarige
kolleezje der al in start mei makke hie.
10