1. Huidige tekst Artikel 10: Inlichtingen 1. Een of meer leden van de raden van de gemeenten of van provinciate staten kunnen het algemeen bestuur inlichtingen vragen. 2. 3. De inlichtingen worden schriftelijk gevraagd en in afschrift toegezonden aan de betrokken gemeenteraad of provinciale staten en, in geval toepassing wordt gegeven aan het tweede lid, aan het algemeen bestuur. 4. De inlichtingen worden zo spoedig mogelijk, in schriftelijke vorm, verstrekt en eveneens in afschrift toegezonden aan in elk geval de betrokken gemeenteraad of provinciale staten en, in geval toepassing wordt gegeven aan het tweede lid, aan het algemeen bestuur. Artikel 17: Inlichtingen 2. Een of meer leden van de raden van de gemeenten of van provinciale staten kunnen het dagelijks bestuur inlichtingen vragen. 3. De inlichtingen worden schriftelijk gevraagd en in afschrift verstuurd aan: b. bij toepassing van het tweede lid: - aan de raad van de betrokken gemeente of aan provinciale staten. 4. De inlichtingen worden zo spoedig mogelijk, in schriftelijke vorm verstrekt en in afschrift verzonden als aangegeven in het derde lid. Artikel 22: Inlichtingen 1. Een of meer leden van de raden van de gemeenten of van provinciale staten kunnen de voorzitter inlichtingen vragen. 2. De iniichtingen worden schriftelijk gevraagd en in afschrift toegezonden aan de raad van de betrokken gemeente of aan provinciale staten. 3. De inlichtingen worden zo spoedig mogelijk, in schriftelijke vorm verstrekt en in afschrift toe gezonden aan de raad van de betrokken gemeente of aan provinciale staten. 24

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 2016 | | pagina 111