Op side 91 (Afvalsturing, Fryslan Miljeu en Omrin) sjocht men dat de paragraaf risiko's net ynfold is en dat soe dochs moatte. Stel dat beide NV's fallyt geane. De hear Brouwer (CDA): Ek it CDA is der tige wiis mei dat der wer in slutende begrutting foarleit. Hooplik komt dat letter yn de jierrekken ek wer nei foaren. In tal saken fan it CDA komme yn de begrutting werom. De lesten geane opnij foar it tredde jier net omheech. De lesten fan it sosjaal domein binne net omheech gien. It CDA sil dan ek gjin foarstellen dwaan om de budzjetten te wizigjen. Nei oanlieding fan side 23 wol hy it komplimint meitsje dat Ljouwerteradiel yn de list fan meast MKB- freonlikste gemeenten op plak twa stiet yn Fryslan. It wurk yn it sosjaal domein wurdt budzjetneutraal utfierd. Oant en mei 2016 wie dat ynklusyf de overheadkosten. Hoe kin men no neigean oft de overheadkosten no net underbrocht wurde by de algemiene middelen? Op side 49 giet it oer wenningen dy't yn Ljouwerteradiel boud wurde. By de Wisseling rint in fergunningproseduere oer de bou fan wenningen. Dat stiet der net yn. Is it kolleezje derfan oertsjuge dat dy huzen der komme en werom binne dy dan net opnommen? De hear Dijkstra (FNP): Dat jildt dan ek likegoed foar dy by de Sprankel en de Jint. De hear Brouwer (CDA): By side 63 hellet er side 10 fan de nota reserves oan. Der wurdt praat oer de ferheging fan de foarsjenning bregen en kades fan 250.000 euro en dat betsjut in ferleging fan de algemiene reserve mei 250.000 euro. Dat is lykwols net werom te finen op side 63. Omrin hat in handige app, mar dy wurket noch net foar Ljouwerteradiel. Kin it kolleezje dernei sjen? De foarsitter: Hij schorst de vergadering. De foarsitter: Hij heropent de vergadering. Boargemaster Boertjens: Hij beantwoordt de vragen van de fracties in volgorde van inbreng. Het is inderdaad spijtig dat de nieuwe, geslaagde opzet maar eenmalig is. Burgers worden via de systematiek van de participatieladder bij nieuwe ontwikkelingen benaderd. Ze worden in een stadium ge'fnformeerd dat het nog ergens over gaat. Van de elfstedenvaarroute kan hij zeggen dat deze ook in financiele zin is afgerond. Men is binnen het budget gebleven. Nu moeten de ondernemers het oppakken. Hier en daar ziet men er voorbeelden van, maar het zal nog moeten groeien. Is er op pagina 11 bij het IVZ-overleg sprake van een verdubbeling? Nee, er zijn twee soorten overleg: een op lokaal, meer uitvoerend niveau en een op regionaal, meer beleidsmatig niveau. In reactie op de woorden van de heer Dijkstra geeft hij aan dat men probeert in de begroting zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid te blijven. Men heeft nu te maken met de nieuwe systematiek en het aantal risico's is gedaald en daardoor valt het nu gunstiger uit. Getallen zijn natuurlijk nooit absoluut. De heer Dijkstra veronderstelt dat de provincie het toezicht heeft losgelaten. Dat is niet waar, want alle begrotingswijzigingen van Ljouwerteradiel gaan naar de gemeente Leeuwarden, Littenseradiel en naar de provincie. Het is geen ondercuratelestelling, maar wel toezicht, wat geldt voor alle gemeenten die in een herindelingsstadium zitten. De PvdA is het in financiele zin wel met de plannen eens. Hij kan akkoord gaan met de door de PvdA voorgestelde toevoeging met betrekking tot de harmonisatie. De uitvoering van het geheel in het harmonisatietraject ligt bij Leeuwarden. Men heeft in november een eerste gesprek met de verenigingen en instellingen. Vervolgens komt er een concept. Voordat dat concept wordt vastgesteld wordt het ook nog eens met de verenigingen en instellingen besproken. Het college zal kijken of het Veiligheidshuis duidelijker beschreven worden kan. Met betrekking tot de subsidies voor amateuristische kunst licht hij toe dat ook hier een conceptplan 3

Historisch Centrum Leeuwarden

Notulen van de gemeenteraad van Leeuwarderadeel | 2016 | | pagina 25