3 De heer J. de Jong: Ik wil deze commissie in over. weging geven, om alle andere commissies eens in de schaduw te zetten en eens flink en vlot te werken. Als het aan de commissies ligt, hangt de zaak aan de kapstok en komt daar niet direct weer vandaan. Laat Leeuwarden eens het bewijs geven, dat een commissie ook hard kan werken. De Voorzitter: De aanbeveling van de heer De Jong zal aan de commissie worden doorgegeven. Ik stel U voor tot stemming over te gaan. Benoemd worden: Mevr. Ringenaldus-van der Wal, met 36 stemmen, en de heren Van Balen Walter en Kingma, met 37 stem men, Bootsma, Faber, Van der Schaaf, Taylor Parkins en Veldhuis, met 36 stemmen, en Heidinga, met 35 stemmen (de heren Spiekhout, Boomgaardt en Kamstra, elk 1 stem). Er waren 5 blanco stemmen. Het stembureau werd gevormd door de heren Klijn- stra en J. de Jong. Punt 3 (bijlage no. 78). Z.h.st. wordt besloten overeenkomstig het voorstel van B. en W. Punt 4 (bijlage no. 85). De hear Klijnstra: Ik haw dizze pannen sjoen, mar it komt my dochs wol foar, dat de bi dragen dy't hjir. foar ornearre binne, wol hwat de hege kant 't neist binne. It pan 335 is öfgryslike smel sahwat 2%, max. 3 meter it is moai boufallich en wurdt nei myn bitinken ek net biwenne. It oare pan jowt sa likernöch itselde byld. Neffens de stikken binne beide pannen op f 15.000,skat en dan stiet der noch neat oer kosten fan bilizzing. Nou fait it my op, dat by it iene wol jild foar in tal forgoedingen biskikber steld wurdt, wylst it by it oare net it gefal is. Ik tink oan forhüskosten en skea yn forban mei likwidaesje fan it bidriuw ensfh. Ik soe oer ien en oar graech efkes ynljochte wurde wolle. De hear Van der Schaaf (weth.)De fraech fan de hear Klijnstra is tige bigryplik. Perseel 335 is tak- searre troch de bikende kommisje-Feddema. Dy hat dat op dy priis set en ornaris nimme B. en W. har bidrach oer. Der wie yn dit gefal gjin reden om ta in oar idé to kommen. De Gemeente heart de kosten op har to nimmen, dy't de eigner meitsje moat, wol hy syn frijkommend kaptael wer yn 'e selde trant bilizze en dus in oare wente keapje fan f 9.000,Dêrom is hjir by it gefal fan nr. 335 neat abnormaels. Mei de nrs. 325 en 327 leit it hwat yngewikkelder. Dêr woe men yn earste ynstansje boppe de f 40.000,gean, mar dat wie foar de Gemeente net akseptabel. Nei under, hanneljen is der in oare regeling ta stan kaem. De wearde as sadanich fan de pannen is op f 15.000,steld en dêr is dan foar it herbilizzen fan it frijkommende jild f 1.500,dus wer 10%, steld. De eigners hawwe in hüs koft, dat djürder is as f 15.000,Hja krije yn dit gefal net de herbilizzingskosten fan it nije, djür- dere, dat hja keapje, mar fan it aide goedkeapere, dat hja forkeapje. It hüs, dat hja koft hawwe, hat, mien ik, f 34.000,koste, dus krije hja foar herbilizzing gjin 10% fan f 34.000,mar 10% fan hwat hja 6f- stjitte. Der wie in branjehannel yn dat pan. De yn- kommensskea is bipaeld op f 3.416,40. Der is dus mei rekkene, dat dyjinge, dy't hjir dizze saek hie, syn bi driuw en it ynkommen dêrüt kwyt rekket. De forhüs kosten binne steld op f 1.500,Sa komme wy mei- inoar op f 21.400,en safolle. Dan is der noch in forskil fan f 5.700,Dat wurdt oan dizze minsken ta- lein, omreden dat hja yn it nije hüs djürder wenje as yn it aide. Sa kamen wy yn totael op it bidrach fan f 27.460,—. Z.h.st. wordt besloten overeenkomstig het voorstel van B. en W. Punt 5 (bijlage no. 82). Z.h.st. wordt besloten overeenkomstig het voorstel van B. en W. Punt 6 (bijlage no. 75). _:.ty De heer Van der Veen: Als dit net zo berekend wordt als het geval van zopas, kan dat een aanzienlijk be drag zijn. Ik zou hier graag iets meer over horen. De heer Van der Schaaf (weth.)Ik weet het bedrag dat er bij zal komen voor de pachtontbinding niet exact, maar dat zal geen gering bedrag zijn. De prijs voor de aankoop is bepaald wel acceptabel. Deze is lager dan we wel gehad hebben. Dit komt, omdat het terrein een beetje opgehoogd moet worden. Ik geloof niet, dat de verkoper hieruit zal concluderen, dat hij te weinig krijgt, want dat is niet het geval. De pachtvergoeding zal een flink bedrag zijn. De hear Santema: As ik de bidragen sa hear, dan kin men fan tinken wol hawwe, dat dit hiel djüre groun wurdt. En as dit terrein ornearre is foar sport terrein ik mien, dat it yn it kompleks fan it Aldlan leit en dan just yn dat diel hwer't al dy sportfjilden komme to lizzen dan kinne wij dat foarüt eins wol bigripe. Ik freegje my wolris óf: Hoe fine wy op 'en dür foar de lésten fan dizze grounprizen altiten wer in goede dekking? Dit binne in pear algemiene op- merkings, mar faeks kin de Wethalder fan Iepenbiere Wurken my in bytsje fan myn üngerêstens ófhelpe. De hear Van der Schaaf (weth.)De üngerêstens fan de hear Santema wei to nimmen,. sil my net sa maklik falie, hwant hy slacht de spiker eink wol sa likernóch op 'e kop. Dit binne hege prizen, mar ik kin hjir yn 'e stêd ek gjin goedkeaper groun fine. Ik wol dus syn fraech yn dy sin bianderje, dat ik siz: It is foar it Kolleezje en ik merk ut de fragen fan de hear Santema ek foar de Rie in punt fan oanhalden. de soarch, noed soe men hast sizze, dat de grounkosten foar de wurken dy't de Gemeente meitsje moat, al titen mar wer heger wurde. It sportterrein sil, as it ré is, wier wol oan de priis wêze. Mar, dan sjoch ik wer mei in bytsje optimisme nei de Wethalder fan Finan- sjes, dy't grif dan wol mooglikheden sjocht of skeppe sil om de nedige middels to finen. Z.h.st. wordt besloten overeenkomstig het voorstel van B. en W. Punten 7 t/m 11 (bijlagen nos. 86, 76, 83, 81 en 80). Z.h.st. wordt besloten overeenkomstig de voorstellen van B. en W. Punt 12 (bijlage no. 79). De hear Veldhuis: As ik de stikken neisjoch en forgelykje mei dizze opmerking, dan soe ik sizze: Der binne einliken alle motiven oanwêzich om dy man ta. stimming to jaen foar de bou. It bouplan wurdt yn bigjinsel goedkard. De man hat by de ütfiering fan dit plan tige bilang, hwant syn soan moat dêr yn wenje en it jowt syn bidriuw forromming. Hy hat al in pear kear de noas stjitten. Hy hat in oanfrage dien foar it terrein efter de Skrans. Dat is him doe wegere, omdat der wol stien opslein wurde mocht, mar gjin hout. Nou hat de man einlings in üntwyk foar syn bidriuw foun en nou wurdt dit wer wegere. Ik soe graech dy man tasizze wolle, dat hy hjir nou in mooglikheit krije sil. De heer Bootsma: Persoonlijk zou ik er wel voor voe len, dat deze man een mogelijkheid geboden wordt, maar gelet op de verordening en de bebouwingsvoor schriften zal dit niet mogelijk zijn. Het gaat hier min der om het bouwplan dan om het weren van deze op slagplaats aan een uitvalsweg naar een recreatief ge bied, zoals het dan tegenwoordig heet. Ik geloof, dat dit in wezen het meest ernstige bezwaar is. Ik vraag me af, of niet in een eerder stadium het aanvragen van deze bouwvergunningen het zijn er ondertussen twee geworden, eerst voor een loods en later voor een woning voorkomen had kunnen worden. Mijn be langrijkste bezwaar is, dat we uit dit alles moeten con cluderen, dat er voor een dergelijke opslagplaats binnen onze gemeente geen ruimte aanwezig is. Dat is een leemte in de planning. Even goed als wij willen bou wen en saneren, zullen we ook moeten slopen en breken. Deze afbraakmaterialen moeten, voor zover ze voor derden nog enige waarde hebben, opgeslagen worden. Deze opslag moet liggen bij agrarisch gebied, want er gaat nergens zoveel afbraak naar toe, als juist naar de landbouwers, die nog wel eens wat kunnen gebruiken foar in hikke en foar in fundearrinkje e.d. Ik zou willen pleiten voor de aanwijzing van een andere plaats waar deze boel opgeslagen zou kunnen worden. Het College betreurt het blijkens het proces-verbaal van de zitting die er geweest is dat men de mensen niet verder kan helpen. Me dunkt, hier moet toch een oplossing voor gevonden worden. De heer Van der Schaaf (weth.)Om bij de heer Bootsma te beginnen. Het is inderdaad zo, dat deze be slissing niet in alle opzichten kan bevredigen. Uit be sprekingen met de heer Zittema is mij duidelijk geble ken, dat deze bedrijven een onmisbare functie vervul len in onze maatschappij. Bovendien werkt hij ook voor de Gemeente. Hij krijgt opdrachten van de Gemeente, die hij met graagte aanvaardt, maar dan moet hij zijn materialen ook kunnen afvoeren. Daarvoor is geen plaats. Dit is in bepaald opzicht niet bevredigend. Het zwaartepunt ligt niet dat ben ik met de heer Boot sma eens bij deze verbouwing, maar eigenlijk bij de vraag, of hij op legale wijze aan de Wergeasterdyk een opslag mag hebben. De Provincie heeft hem dat geweigerd. Indien mijnheer Zittema van de Provincie de vergunning krijgt om daar - nadat hij zijn opslag heeft omgeven met groen of iets dergelijks te blij ven, zou ik het College in overweging willen geven, om de voorschriften, die nu beletten om aan zijn ver zoek te voldoen, zodanig te wijzigen, dat dan wel aan zijn verzoek zou kunnen worden voldaan. Op het ogen blik kunnen B. en W. niets anders doen dan, op grond van de bepalingen, die de Raad heeft vastgesteld, dit verzoek afwijzen. Ik geloof, dat de Raad niet tot een andere beslissing kan komen. Bevredigen doet dit niet en daarom zou ik, indien de Provincie dit op een goede dag zou willen toelaten, op deze manier hieraan tege moet willen komen. Verder moet ik nog antwoorden op de opmerking van de heer Bootsma, dat wij in de ge meente een plaats moeten hebben voor deze en aan verwante bedrijven. Hier is al herhaaldelijk met de Dienst der Openbare Werken over gesproken, maar het wel heel moeilijk. In de binnenstad zijn deze bedrij ven niet te plaatsen. Op het industrieterrein, dat een keurig aanzien heeft, kan men ze ook niet zo gemak kelijk onderbrengen. Als het aan de buitenwegen ook niet kan, zit de zaak op slot. Ik ben het met de heer Bootsma eens, dat we op één of andere wijze mis schien met opoffering van één of meer aspecten - toch tot een doorbreking van deze impasse moeten ko nen. Ik zeg toe, dat het College zich op deze vraag >;og nader zal beraden. Ik hoop tot aanwijzing van een ■rrein te komen, waar dergelijke bedrijven kunnen orden ondergebracht. My tinkt, dat dêrmei ek de fraech fan de hear Veld huis neistenby biandere is. De hear Veldhuis seit, dat 'les der foar is om dy man syn sin to jaen. Ik wol it net hielendal ünderskriuwe, hwant it leit tagelyk yn 'e binnen- en bütenbocht, en is sa in steurend elemint Ik kin my ek wol yntinke, dat de Provinsje ta dat for- bod komt, mar de fraech is: komme wy sa njonken. lylsen net yn 'e sitewaesje, dat wy tofolle dingen net mcije om noch fiks üt de fuotten to kinnen? De hear Miedema: De Wethalder fynt it in slim gefal. De earste oplossing is hwat hjir ütsteld wurdt it to wegerjen. De twadde oplossing is om, as de Provinsje noch ris tastimming jaen soe, dit ek to dwaen. Mar ik fyn de hiele gong fan saken dan dochs einliken in lyts bytsje ünbifredigjend. Dan stelle wy üs bislissing öf- hinklik fan hwat it Provinsiael Bistjür dwaen sil. Wy binne it hjir meinoar deroer iens, dat dy man in plak hawwe moat. En nou hie ik der bigryp foar, as de Wethalder sei: It kin net, üs foarskriften litte it net ta. Mar as de Wethalder nou stelt: Mocht hy mei de Provinsje ta in akkoart komme, dan moatte wy it noch ris op 'e nij bisjen, dan siz ik: Litte wy it nou bisjen. En litte wy it dan nou ünder üs eigen foar skriften wei lüke en dy man in forgunning jaen. Komt hy net ta in forgelyk mei de Provinsje, dan hat hy üs forgunning net nedich, hwant dan bout hy dêr dochs net. Komt hy al ta in forgelyk, dan kin men nea sizze: De Gemeente rint efter de Provinsje oan. De Foarsitter: Mei ik efkes ien misfetting wei- nimme? Wy hawwe hjir to meitsjen mei foarskriften, dy't de Rie seis fêststeld hat. Dy bipale üs foech en hwat foech oare foarskriften ünthalde of talitte, dêr ha wy hjir yn dizze Rie op it stuit neat mei to krijen. De hear Boomgaardt: It rapport fan de hear Atema, dat by de stikken oer dizze saek leit, haldt net folie biswieren yn: It komt net hielendal üt, mar wy hoege it net öf to wizen. Sa leit it sahwat. Ien punt is, tinkt my, net alhiel suver. Der is my leard: de Steaten-Generael hearre in bigreating fan in Kabinet net óf to stimmen op motiven, dy't büten de bigreating as sadanich lizze. En dat elemint bring ik hjir efkes op oer. Dit wurdt winliken net ófwiisd om dizze saek, yn forban mei de gemeentlike foar skriften. Dêr giet it net om. It motyf fan it Kolleezje om dit óf to wizen is in saek fan de Provinsje, en dizze mynhear Zittema kin by de Provinsje net klear kom me. En as hy dat wol foarinoar hie, soe de Gemeente wol soargje, dat dit klear kaem. Ik bin it der mei iens, dat it nou dochs mar net moat. It biswier is net, dat wy hjir mei de Bouwverordening" to meitsjen hawwe. It motyf leit yn de kwestje fan de opslach. De heer Vellenga: Ik geloof, dat de vragen, die in tweede instantie op het College zijn afgevuurd, het ge volg zijn van een bepaalde passage, in de verdediging van het standpunt van B. en W., door de Wethouder van Openbare Werken. Wanneer wij het raadsstuk le zen, is de zaak zonder meer duidelijk. Nu zit het er niet in, maar op een bepaald moment misschien wel, suggereerde de Wethouder van Openbare Werken aan de Raad en over de hoofden van de raadsleden heen, aan de mensen, die zich mogelijk voor deze zaak in teresseren. Misschien is er wel een uitweg, als de Pro vincie het anders zou doen. Ik dacht, dat het erg goed zou zijn, wanneer de Wethouder van Openbare Wer ken nog eens gaat uitleggen, wat hij daar nu precies mee heeft bedoeld. Ik dacht, dat de Provincie dan pas iets kan doen, wanneer wij voor dit hele gebied andere plannen opstellen en dan de gewone procedure gaan volgen, n.l. de Raad daarover een besluit laten nemen, wat dan op het Provinciehuis terecht komt. Zolang dit niet het geval is, zitten èn het College èn de Raad vast aan datgene, wat nu voor dit gebied is vastgesteld. Ik geloof, dat er twee dingen mogelijk zijn: a. de Wethouder van Openbare Werken gaat nog eens expliciet uitleggen, wat hij bedoeld heeft en over tuigt dan misschien de Raad öf b. hij zal moeten zeggen: Wat ik erover gezegd heb, was te bespiegelend om reëel te kunnen zijn. Dat zou den we dan deze Wethouder kunnen vergeven. De hear Klijnstra: Ik bin einliken bigien mei it lot fan de hear Zittema, mar fan de oare kant hat de hear Vellenga ek wol gelyk. Wy moatte hjir net to folle „gelegenheidswetgeving" bidriuwe. Mar dochs is it sa, dat it Kolleezje yn it foarste plak as it deistich bistjür nei in oplossing foar dizze saek sykje moat. De heer Van der Schaaf (weth.)Hetgeen ik heb gezegd over een eventuele mogelijkheid, was een be schouwing ten overvloede en ik ben er weer aan her innerd, dat je een beschouwing ten overvloede beter niet kunt houden. Ik heb alleen gezegd, dat ik in het College aan de orde zou willen stellen öf enz. Dat zijn geen dingen waar gouden bergen op gebouwd kunnen worden. Als de Provincie aan Zittema toestemming zou geven om daar een opslagterrein te vestigen, zou dit de toepassing zijn van een wettelijke bepaling. De Provincie heeft daartoe de bevoegdheid. Zij spreekt uit, dat daar een opslagterrein mag zijn. De Gemeente kan dan zeggen: Nu zijn wij bereid, om in samenspel hier mee, een uitweg te zoeken. Dat zou dus een aanpassing van geringe omvang moeten zijn. Dit is allemaal voor ondersteld, maar ik geloof, dat dit in elk geval iets is, dat in overweging genomen zou kunnen worden. Zo is het bedoeld en op deze manier zouden wij deze man

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Notulen) | 1966 | | pagina 2