6
7
fraeeh, oft in al to radikale oplossing wol sa bislist
moat. Mar dat dêr hwat barre moat, is by üs ek wol
in düdlike saek. Hwer't by üs de biswieren har op ta-
spitse, is it stik Spanjaerdsleane mei de beammerige,
dat de hear Tjerkstra niis ek al neamde. Mar ek
üt oare oerwegingen kin men sizze Moat it
trochstreamende forkear en dêr giet it dochs
foar in great part oer wol laet wurde l&ns
it stik fan it Spanjaerdsplein en it bigjin fan
de Stienserdyk Kin dat stik wei net better
büten dizze forbettering bliuwe En dan yn dy
sin, dat men de foarrangsdyk liedt fan de Noarder-
brêge öf nei de Dammeleane? Dan bliuwt de wenwyk
foar in great part frij fan it trochstreamende forkear.
Men soe seis, de Jelsumerstrjitte deryn bilükjende, fan
it Spanjaerdsplein of yn elts gefal it snelforkear mar
yn ien rjochting yn de Jelsumerstrjitte gean litte kin-
ne, en it snelforkear, dat fan de Dammeleane öf komt,
nei de forbetterde Stienserdyk liede kinne. Dan krije
wy dus in forkearsstream, dy't nei de stêd ta hielen
dal de Stienserdyk nimme moat. Dan bliuwt de hiele
saek büten de wenwyk, hwant it liket my dochs wier in
great biswier ta, dat de Spanjaerdsleane tusken it
Spanjaerdsplein en it bigjin fan de Stienserdyk sa sterk
oan it forkear bleatsteld wêze soe. Dêr komt by, dat
it risiko bistiet, dat it stik SpanjaerdsleaneMr. P. J.
Troelstrawei oerbilêstige wurdt, hwant dêr krijt men
it forkear fan beide kanten. Ik leau, dat men yn it al-
gemien en ik tocht, dat de forkearsdeskundigen it
dêr ek bést oer iens wiene hieltyd safolle mooglik
it ienrjochtingsforkear bifoarderje moat: Hwant hoe
mear as men dat docht, hoe minder krusingen men
kans hat to krijen. En ik tocht, dat dit hiele plan fier
der, hwat üs fraksje bitreft, wol yn syn hiele hear en
fear trochgean koe, mar dat krekt it punt, dat ik niis
neamde, op groun fan alderhanne faktoaren der yn
prinsipe büten bliuwe moat. It mei om my bést hwat
opknapt wurde dat is hwat oars mar de foar
rangsdyk moat wêze NoarderbrêgeDammeleane. Dan
komt men dus fia de Jelsumerstrjitte dat léste stik
krijt wol in béste beurt - by de Dammeleane, mar it
is dêr nou al in ünmooglike situaesje en dat wurdt dan
noch slimmer. Men sil dus hiel bilangrike foarsjen-
ningen treffe moatte by it punt dêr't de Jelsumerstrjitte
en oan de oare kant de Wollegaest ütkomt op de Dam
meleane. Dat wurdt dêr wier in great knelpunt. Mis
kien moat der wol in krusing op üngelikense hichte
komme, mar yn elts gefal moat dêr hwat barre, even
tueel mei forkearsljochten, mar dan hie men greate
foardielen krekt op it punt, hwer't de Spanjaerdsleane
op de Stienserdyk üt komt. Ik leau, dat men dan in
bettere trochstreaming krige, makliker oplossingen.
De bern en alle minsken, dy't dêr oerstekke moatte
hwant dat is dêr hwat; dat witte wy allegearre wol
soene bifrijd wurde fan it forkear, hwant it hiele for
kear kin dan om dy wenwyk hinne bliuwe. En ik leau,
dat men dêr nei stribje moat. Ik soe it Kolleezje dochs
myn suggesty noch wol yn oerweging jaen wolle. Dat
idé sil ek wol bisjoen wêze, mar ik soe der op oanstean
wolle it noch mar ris to bisjen.
De heer Schönfeld: Bij het doornemen van dit voor
stel heb ik onwillekeurig even gedacht aan de verbe
tering van de Bleeklaan, omdat daar de bewoners des
tijds veel ongerief van de werkzaamheden hebben on
dervonden.
Als ik bij dit voorstel het gedeelte van de Spanjaards
laan, gelegen tussen de Mr. P. J. Troelstraweg en de
Singelstraat, onder de loep neem, een gedeelte waar
vrij veel artsen en specialisten wonen, dan vraag ik
me af, of er wel rekening mee is gehouden juist voor
deze categorie het ongerief tot een minimum te be
perken. Als een medicus bij een spoedgeval straks eerst
een eind zal moeten lopen om bij zijn auto te komen,
dan vind ik dit in het belang der volksgezondheid een
kwalijke zaak, waarbij terecht commentaren in
de toekomst zeker niet zullen uitblijven. Ik zal dan
ook graag vernemen, of het College bereid is hierover
contact met deze mensen op te nemen, voordat met de
werkzaamheden een aanvang zal worden gemaakt.
Ik zal tevens graag vernemen, of de in het voorstel
genoemde plannen, vermeld onder a en b, gelijktijdig
of geheel los van elkaar zullen worden uitgevoerd, als
mede wanneer ongeveer met de werkzaamheden zal
worden begonnen. Met de aldaar gevestigde kantoren
e.d. zal eveneens een vooraf te plegen overleg nood
zakelijk zijn.
Om het verdwijnen van de bomenrij ben ik persoon
lijk niet rouwig. Wat er thans staat, is te vergelijken
met een rot gebit. Wellicht zal een jonge aanplant
hier in de toekomst verbetering in kunnen brengen.
De heer Tiekstra (weth.)Ik zou aan het adres van
de heer Tjerkstra en ik dacht tegelijk aan dat van
de heer Schönfeld willen zeggen, dat ik graag inga
op hun verzoek om met aanwonenden, onverschillig wat
hun maatschappelijke functie is, over eventuele storing
bij het uitoefenen van deze maatschappelijke functie
overleg te plegen op de tijd, dat dit zin heeft, dus op
het moment, waarop wij weten, dat deze werken tot uit
voering kunnen komen. Dat moment dit in ant
woord op de vraag van de heer Schönfeld kan dezer
zijds op het ogenblik niet worden aangegeven. Het is
de Raad voldoende bekend, dat we voor allerhande
projecten aanmerkelijke financieringsmiddelen moeten
zien te verwerven en dat is één mijl op zeven. Men be
hoeft de cijfers in de krant maar te lezen; dan weet
men wel, dat wij een heel grote wachtkamer hebben
en dat de medici voor de gemeentelijke financiën zich
blijkbaar als een schildpad voortbewegen en ongemo
toriseerd zijn.
Of het gehele tracé gelijktijdig wordt uitgevoerd?
Dat is in het algemeen natuurlijk wel wenselijk. Ik
dacht, dat het onverstandig is het hangt natuurlijk
wel even van de omvang af in een bepaald tracé
nog in de bestekken te knippen of te snijden. Natuur
lijk is dit ook een kwestie van afwegen.
De heer Schönfeld moet zich ook realiseren, dat de
Raad al sinds lang een plan, gelegen tussen het Leeu
werikplein, het Valeriusplein en de gemeentegrens, heeft
aangenomen.
Dan kom ik oan de bisköging, dy't de hear Boom-
gaardt jown hat oer de forkearssituaesje. Hy wol,
tocht ik, fan wy wol oannimme, dat de foroaring net
allinnich birêst op it ynsjoch, dat it Kolleezje yn de
forkearsproblematyk fan dat plak hat, mar ek op it
ynsjoch fan de technyske adviseurs, binammen fan de
tsjinst fan Iepenbiere Wurken en de forkearsöfdieling
fan de polysje, mar it is ek yn oarienstimming mei it
tige dringend advys fan de forkearsdeskundige dy't wy
yn tsjinst hawwe, sa't de hear Boomgaardt wit. Boppe-
dat hawwe wy üs foar de programmearring fan dizze
forkearsfoarsjennningen basearre op de kapasiteits-
birekkeningen dy't fanwegen syn buro makke binne.
Ik moat allinnich sizze, dat de konsept-rapportearrin-
gen dêroer nou by de struktuerkommisje yn bisprek
binne en yn it riedsbrief wurdt dêr dus al hinne wiisd.
Hwat de hear Boomgaardt by syn bisköging net üt
it each forlieze moat, is, dat men hoeden wêze moat mei
it stjüren fan alle forkearsstreammen nei in bipaeld
punt, hwant dan krijt men dêr natuerlik de oerbilês-
ting, dy't wy safolle mooglik foarkomme wolle. Dat
bitsjut, dat men yn in bipaeld forkearspatroan sa't
men it opbout, dochs ek mar wer it plak en de romte
opsykje moat foar alternative routes, dy't brükt wurde
kinne, ek mei it each op de funksje, dy't sa'n route op
dit stuit al hat, yn dit gefal troch de oanlizzende bi-
bouwing en troch de forbining tusken twa stikken. Wy
witte allegearre wol, dat in forkearsdielnimmer nochal
gau derta nige is to sjen, oft hy earne net efterom kin,
al is it miskien hwat krapper. En ik leau, dat it goed
is, dat wy ek dit soart alternative routes yn it stêds-
forkearspatroan opnimme. Hwat men dêrby wol wer
foarkomme moat, is, dat der gjin krüspunten ünt-
steane fan mear as fjouwer wegen. De bidoeling is,
dat aensen it forkear fanüt it Bilgaerd (Dammeleane—
Jelsumerstrjitte) laet wurdt fia de Falkstrjitte nei it
krüspunt op it Ljurkeplein. Dat bitsjut, dat dêrmei it
eastlik part fan de Ljurkestrjitte dus net mear bistimd
is foar it trochgeande forkear. Oan de oare ein fan dat
part fan de Ljurkestrjitte sil in selde situaesje ünt-
stean, hwant oars soe men dêr in füke meitsje foar de
forkearsdielnimmer. Op it Ljurkeplein üntstiet dan in
krusing fan fjouwer wegen. Dat bitsjut, dat, as it
trasé fan de Spanjaerdsleane oanhalden wurdt, yn de
léste bocht fan dy leane op 'e nij in T-krusing komt
Dêr is dan wol de romte foar om dy oan de situaesje
oan to passen. Binammen üs adviseurs preferearje
dizze route as alternative mooglikheit. Natuerlik soene
B. en W. altyd ré wêze, foaral as de Ried it dringend
freget, op 'e nij in bipaeld oar projekt foar de situaesje
yn kwestje yn bisköging to nimmen, mar, sjoen de
deskundige adfizen dy't üs fan alle kanten oer dit pro
jekt birikt hawwe, leau ik net, dat dit op it eagenblik
sin hat. Ik tocht, dat, as de Ried it totaelpatroan fan
knelpunten en krüspunten sjocht, hy wol fêsthalde wol
oan dizze opset, sjoen de alternative funksje fan it
trasé Spanjaerdsleane.
Ja, der moatte beammen falie, mar wy hoopje, dat
der ek beammen stean bliuwe kinne. Wy sille, hwat dat
oangiet, o sa hoeden to wurk gean. Dat mei fan dizze
Wethalder oannommen wurde, sünt hy op in bipaeld
eagenblik yn 'e pastorijetün yn Wurdum heechst per-
soanlik sein hat: „Dy beam bliuwt stean en dy kin wol
fuort."
De hear Boomgaardt: Ik fyn it wol fan bilang, dat
it forkear nei de Jelsumerstrjitte fan de Dammeleane
óf de Falkstrjitte ynlaet wurdt, mar myn biswier
bliuwt, hwant men bisiket net radikael genöch alder
hanne krusingen to foarkommen. Men hat yn Ljouwert
nei myn smaek ik wol alle wearde takenne oan alle
deskundigen op dit gebiet; dy minsken sille it wol bet
ter witte as ik hiel bislist to min it idé fan it ien
rjochtingsforkear ynfierd. Yn dit plan sitte mear moog-
likheden om krusingen to foarkommen; binammen op
it delikate punt by de StienserdykSpanjaerdsleane
hiene mear mooglikheden west as der nou üthelle wur
de. Ik fyn it spitich, mar ik sil my der gewoan by
deljaen moatte.
De Voorzitter: Ik neem aan, dat Weth. Tiekstra in
tweede instantie geen behoefte meer heeft te antwoor
den.
De heer Tiekstra (weth.): Nee, mijnheer de Voor
zitter. i
Z.h.st. wordt besloten overeenkomstig het voorstel
van B. en W.
Punt 24 (bijlage no. 298).
Z.h.st. wordt besloten overeenkomstig het voorstel
van B. en W.
Punt 26a.
Benoemd worden met alg. stemmen de heren A.
Klomp, H. W. Rijpstra, J. A. Schönfeld en L. Visser,
mevr. M. M. Th. Visser-van den Bos en de heren G.
de Vries en K. Weide.
Punt 26b.
Benoemd worden:
in afdeling 1: de heren R. Boomgaardt, Mr. D. Lijzen,
W. Miedema, Mr. B. P. van der Veen en J. T. Vellenga;
in afdeling 2: de heren O. Heidinga, B. Kingma, P. W.
Pietersen, Ir. C. L. Rijpma, J. A. Schönfeld, H. L. M.
Stek, M. Tjerkstra, J. Venema en K. Weide;
in afdeling 3: de heer T. K. Hogendijk, mevr. A. Jou-
stra-Bijker en de heren W. S. P. P. de Leeuw en H. W.
Rijpstra, mevr. Mr. E. Veder-Smit en de heren J.
Wiersma en J. N. van der Zwaard;
in afdeling 4: de heren Ir. B. C. van Balen Walter, P. J.
Engels, P. Faber, J. F. Janssen, J. P. Reehoorn, B.
Visser en F. van der Wal;
in afdeling 5: de heren S. Bouma, A. Klomp, G. van
der Laan en G. de Vries en mevr. M. M. Th. Visser
van den Bos.
De heren Pietersen en Weide vormden het stem
bureau.
Punt 19 (bijlage no. 292).
De heer Schönfeld: In de raadsbrief wordt op blz.
2 gesproken over het raadsbesluit van 9 juni j.l., waar
bij het aantal plaatsen voor taxi's bij het station voor
lopig op vijf wordt gehandhaafd. Verder lees ik, dat bij
verandering van de verkeerssituatie aldaar de moge
lijkheid tot uitbreiding van dit aantal mede onder ogen
zal worden gezien. M.i. is door de afbraak van het
voormalige V.V.V.-gebouwtje de situatie al dusdanig
gewijzigd, dat een en ander nodig zal kunnen en moe
ten worden aangepast. De uitrit voor Van Gend en Loos
zal wellicht kunnen worden verbeterd, voor zover de
Gemeente deze loods tenminste niet wil overnemen t.b.v.
de verplaatsing van het autobusstation, terwijl m.i.
bovendien reeds nü al het aantal taxistandplaatsen kan
worden uitgebreid.
Het heeft me verheugd, dat het, behoudens het ge
stelde in art. 21, lid 2a, thans is toegestaan een passa
gier bij het station op te nemen, indien deze daarom
persoonlijk verzoekt. In het verleden is hiertegen door
bepaalde vergunninghouders n.l. wel eens op rigou
reuze wijze opgetreden tegenover passagiers, die om
een andere ondernemer hadden gevraagd.
Verder mis ik in art. 21 een verbod om bijv. twee
passagiers met een uiteenlopende bestemming gelijk
tijdig op te nemen. In het verleden is de taxameter
wel eens in werking gesteld voor de passagier die het
eerst moest worden afgeleverd, zodat er voor de twee
de geen duidelijke controle meer mogelijk was. Daar
aan waren uiteraard financieel nadelige consequenties
verbonden. Hopelijk is hierin nu voorzien door invoe
ring van artikel 13, punt 1, sub g, 2e lid, waarin o.a.
wordt gesteld, dat de prijsaanwijzingen duidelijk waar
neembaar moeten zijn, alsmede door het gestelde in
art. 21, lid 2, sub b, n.l. dat de passagiers langs de
kortste route naar het opgegeven adres moeten wor
den gereden.
Over een deugdelijke controle-mogelijkheid wordt ech
ter nergens gerept. Ik zal straks graag vernemen,
welke gedachte hierover bij het College bestaat.
Wat betreft het gestelde in art. 22, punt 4, sub a,
heb ik me afgevraagd, waarom de drie leden van de
Huurautocommissie (uitgezonderd een vertegenwoordi
ger van de Commissaris van Politie) door B. en W.
moeten worden aangewezen. M.i. moeten de betrokken
ondernemers dit met elkaar maar uitmaken, waarbij
B. en W. hoogstens adviserend kunnen optreden.
Tevens zal ik nog graag vernemen, in welke geval
len B. en W. van de in art. 13, lid 1, sub g, opgenomen
verplichtingen ontheffing kunnen verlenen. Over die ont
heffing wordt n.l. gesproken in punt 2 van art. 13.
Tot slot zou ik willen opmerken, dat met de onder
nemers geen overleg is gepleegd bij het tot stand ko
men van deze verordening. Ook hierover zal ik nog
graag nader worden ingelicht.
De heer Visser: Ik zou nog een vraag willen stellen
over art. 13, lid 1, sub b, van de ontwerp-verordening.
Het is mij gebleken, dat t.a.v. de stallingsruimte geen
ontheffingsmogelijkheid is opgenomen; in de vigerende
verordening is dit wel het geval. Is er een bijzondere
reden voor, dat dit is nagelaten?
De heer Lijzen: Mijn fractie kan zich wel verenigen
met de ontwerp-verordening.
Alleen deze kleine opmerking n.a.v. art. 22, lid 4,
sub c. Als ik goed ben ingelicht, dan moet dat niet
zijn: een vertegenwoordiger van de Rijksverkeersin
spectie in het district Friesland, maar zoiets als: een
vertegenwoordiger van de Rijksinspecteur voor het Ver
keer. Misschien wilt U dit nog even laten verifiëren.
De Voorzitter: Ik zeg de heer Lijzen graag toe, dat
wij dit nog even zullen nagaan. Zou de naam formeel
iets anders moeten luiden, dan zullen we die alsnog
corrigeren. Ik neem aan, dat de Raad daarmee wel kan
instemmen.
De heer Schönfeld heeft een hele lijst van punten
opgesomd; ik weet niet, of ik ze allemaal zo vlug heb
kunnen noteren.
Over de standplaatsen bij het station kunnen wij op
dit moment nog geen uitspraak doen. Wij zijn bezig
na te gaan, in hoeverre de gehele situatie bij het sta
tion, met inbegrip van het busstation, opnieuw gecon
strueerd moet worden en mede daarvan zal het afhan
gen, hoe het komt met de taxistandplaatsen. Wij heb
ben dit al in een vorige vergadering gezegd. Maar wij
kunnen een uitbreiding van de standplaatsen niet voor
100% toezeggen, omdat wij nog niet precies weten, hoe
de situatie daar zal worden, in het bijzonder op de
plaats, waar het V.V.V.-gebouwtje is afgebroken.
De kwestie van het opnemen van twee passagiers
met verschillende bestemmingen en de werking van de