6 7 fraeeh, oft in al to radikale oplossing wol sa bislist moat. Mar dat dêr hwat barre moat, is by üs ek wol in düdlike saek. Hwer't by üs de biswieren har op ta- spitse, is it stik Spanjaerdsleane mei de beammerige, dat de hear Tjerkstra niis ek al neamde. Mar ek üt oare oerwegingen kin men sizze Moat it trochstreamende forkear en dêr giet it dochs foar in great part oer wol laet wurde l&ns it stik fan it Spanjaerdsplein en it bigjin fan de Stienserdyk Kin dat stik wei net better büten dizze forbettering bliuwe En dan yn dy sin, dat men de foarrangsdyk liedt fan de Noarder- brêge öf nei de Dammeleane? Dan bliuwt de wenwyk foar in great part frij fan it trochstreamende forkear. Men soe seis, de Jelsumerstrjitte deryn bilükjende, fan it Spanjaerdsplein of yn elts gefal it snelforkear mar yn ien rjochting yn de Jelsumerstrjitte gean litte kin- ne, en it snelforkear, dat fan de Dammeleane öf komt, nei de forbetterde Stienserdyk liede kinne. Dan krije wy dus in forkearsstream, dy't nei de stêd ta hielen dal de Stienserdyk nimme moat. Dan bliuwt de hiele saek büten de wenwyk, hwant it liket my dochs wier in great biswier ta, dat de Spanjaerdsleane tusken it Spanjaerdsplein en it bigjin fan de Stienserdyk sa sterk oan it forkear bleatsteld wêze soe. Dêr komt by, dat it risiko bistiet, dat it stik SpanjaerdsleaneMr. P. J. Troelstrawei oerbilêstige wurdt, hwant dêr krijt men it forkear fan beide kanten. Ik leau, dat men yn it al- gemien en ik tocht, dat de forkearsdeskundigen it dêr ek bést oer iens wiene hieltyd safolle mooglik it ienrjochtingsforkear bifoarderje moat: Hwant hoe mear as men dat docht, hoe minder krusingen men kans hat to krijen. En ik tocht, dat dit hiele plan fier der, hwat üs fraksje bitreft, wol yn syn hiele hear en fear trochgean koe, mar dat krekt it punt, dat ik niis neamde, op groun fan alderhanne faktoaren der yn prinsipe büten bliuwe moat. It mei om my bést hwat opknapt wurde dat is hwat oars mar de foar rangsdyk moat wêze NoarderbrêgeDammeleane. Dan komt men dus fia de Jelsumerstrjitte dat léste stik krijt wol in béste beurt - by de Dammeleane, mar it is dêr nou al in ünmooglike situaesje en dat wurdt dan noch slimmer. Men sil dus hiel bilangrike foarsjen- ningen treffe moatte by it punt dêr't de Jelsumerstrjitte en oan de oare kant de Wollegaest ütkomt op de Dam meleane. Dat wurdt dêr wier in great knelpunt. Mis kien moat der wol in krusing op üngelikense hichte komme, mar yn elts gefal moat dêr hwat barre, even tueel mei forkearsljochten, mar dan hie men greate foardielen krekt op it punt, hwer't de Spanjaerdsleane op de Stienserdyk üt komt. Ik leau, dat men dan in bettere trochstreaming krige, makliker oplossingen. De bern en alle minsken, dy't dêr oerstekke moatte hwant dat is dêr hwat; dat witte wy allegearre wol soene bifrijd wurde fan it forkear, hwant it hiele for kear kin dan om dy wenwyk hinne bliuwe. En ik leau, dat men dêr nei stribje moat. Ik soe it Kolleezje dochs myn suggesty noch wol yn oerweging jaen wolle. Dat idé sil ek wol bisjoen wêze, mar ik soe der op oanstean wolle it noch mar ris to bisjen. De heer Schönfeld: Bij het doornemen van dit voor stel heb ik onwillekeurig even gedacht aan de verbe tering van de Bleeklaan, omdat daar de bewoners des tijds veel ongerief van de werkzaamheden hebben on dervonden. Als ik bij dit voorstel het gedeelte van de Spanjaards laan, gelegen tussen de Mr. P. J. Troelstraweg en de Singelstraat, onder de loep neem, een gedeelte waar vrij veel artsen en specialisten wonen, dan vraag ik me af, of er wel rekening mee is gehouden juist voor deze categorie het ongerief tot een minimum te be perken. Als een medicus bij een spoedgeval straks eerst een eind zal moeten lopen om bij zijn auto te komen, dan vind ik dit in het belang der volksgezondheid een kwalijke zaak, waarbij terecht commentaren in de toekomst zeker niet zullen uitblijven. Ik zal dan ook graag vernemen, of het College bereid is hierover contact met deze mensen op te nemen, voordat met de werkzaamheden een aanvang zal worden gemaakt. Ik zal tevens graag vernemen, of de in het voorstel genoemde plannen, vermeld onder a en b, gelijktijdig of geheel los van elkaar zullen worden uitgevoerd, als mede wanneer ongeveer met de werkzaamheden zal worden begonnen. Met de aldaar gevestigde kantoren e.d. zal eveneens een vooraf te plegen overleg nood zakelijk zijn. Om het verdwijnen van de bomenrij ben ik persoon lijk niet rouwig. Wat er thans staat, is te vergelijken met een rot gebit. Wellicht zal een jonge aanplant hier in de toekomst verbetering in kunnen brengen. De heer Tiekstra (weth.)Ik zou aan het adres van de heer Tjerkstra en ik dacht tegelijk aan dat van de heer Schönfeld willen zeggen, dat ik graag inga op hun verzoek om met aanwonenden, onverschillig wat hun maatschappelijke functie is, over eventuele storing bij het uitoefenen van deze maatschappelijke functie overleg te plegen op de tijd, dat dit zin heeft, dus op het moment, waarop wij weten, dat deze werken tot uit voering kunnen komen. Dat moment dit in ant woord op de vraag van de heer Schönfeld kan dezer zijds op het ogenblik niet worden aangegeven. Het is de Raad voldoende bekend, dat we voor allerhande projecten aanmerkelijke financieringsmiddelen moeten zien te verwerven en dat is één mijl op zeven. Men be hoeft de cijfers in de krant maar te lezen; dan weet men wel, dat wij een heel grote wachtkamer hebben en dat de medici voor de gemeentelijke financiën zich blijkbaar als een schildpad voortbewegen en ongemo toriseerd zijn. Of het gehele tracé gelijktijdig wordt uitgevoerd? Dat is in het algemeen natuurlijk wel wenselijk. Ik dacht, dat het onverstandig is het hangt natuurlijk wel even van de omvang af in een bepaald tracé nog in de bestekken te knippen of te snijden. Natuur lijk is dit ook een kwestie van afwegen. De heer Schönfeld moet zich ook realiseren, dat de Raad al sinds lang een plan, gelegen tussen het Leeu werikplein, het Valeriusplein en de gemeentegrens, heeft aangenomen. Dan kom ik oan de bisköging, dy't de hear Boom- gaardt jown hat oer de forkearssituaesje. Hy wol, tocht ik, fan wy wol oannimme, dat de foroaring net allinnich birêst op it ynsjoch, dat it Kolleezje yn de forkearsproblematyk fan dat plak hat, mar ek op it ynsjoch fan de technyske adviseurs, binammen fan de tsjinst fan Iepenbiere Wurken en de forkearsöfdieling fan de polysje, mar it is ek yn oarienstimming mei it tige dringend advys fan de forkearsdeskundige dy't wy yn tsjinst hawwe, sa't de hear Boomgaardt wit. Boppe- dat hawwe wy üs foar de programmearring fan dizze forkearsfoarsjennningen basearre op de kapasiteits- birekkeningen dy't fanwegen syn buro makke binne. Ik moat allinnich sizze, dat de konsept-rapportearrin- gen dêroer nou by de struktuerkommisje yn bisprek binne en yn it riedsbrief wurdt dêr dus al hinne wiisd. Hwat de hear Boomgaardt by syn bisköging net üt it each forlieze moat, is, dat men hoeden wêze moat mei it stjüren fan alle forkearsstreammen nei in bipaeld punt, hwant dan krijt men dêr natuerlik de oerbilês- ting, dy't wy safolle mooglik foarkomme wolle. Dat bitsjut, dat men yn in bipaeld forkearspatroan sa't men it opbout, dochs ek mar wer it plak en de romte opsykje moat foar alternative routes, dy't brükt wurde kinne, ek mei it each op de funksje, dy't sa'n route op dit stuit al hat, yn dit gefal troch de oanlizzende bi- bouwing en troch de forbining tusken twa stikken. Wy witte allegearre wol, dat in forkearsdielnimmer nochal gau derta nige is to sjen, oft hy earne net efterom kin, al is it miskien hwat krapper. En ik leau, dat it goed is, dat wy ek dit soart alternative routes yn it stêds- forkearspatroan opnimme. Hwat men dêrby wol wer foarkomme moat, is, dat der gjin krüspunten ünt- steane fan mear as fjouwer wegen. De bidoeling is, dat aensen it forkear fanüt it Bilgaerd (Dammeleane— Jelsumerstrjitte) laet wurdt fia de Falkstrjitte nei it krüspunt op it Ljurkeplein. Dat bitsjut, dat dêrmei it eastlik part fan de Ljurkestrjitte dus net mear bistimd is foar it trochgeande forkear. Oan de oare ein fan dat part fan de Ljurkestrjitte sil in selde situaesje ünt- stean, hwant oars soe men dêr in füke meitsje foar de forkearsdielnimmer. Op it Ljurkeplein üntstiet dan in krusing fan fjouwer wegen. Dat bitsjut, dat, as it trasé fan de Spanjaerdsleane oanhalden wurdt, yn de léste bocht fan dy leane op 'e nij in T-krusing komt Dêr is dan wol de romte foar om dy oan de situaesje oan to passen. Binammen üs adviseurs preferearje dizze route as alternative mooglikheit. Natuerlik soene B. en W. altyd ré wêze, foaral as de Ried it dringend freget, op 'e nij in bipaeld oar projekt foar de situaesje yn kwestje yn bisköging to nimmen, mar, sjoen de deskundige adfizen dy't üs fan alle kanten oer dit pro jekt birikt hawwe, leau ik net, dat dit op it eagenblik sin hat. Ik tocht, dat, as de Ried it totaelpatroan fan knelpunten en krüspunten sjocht, hy wol fêsthalde wol oan dizze opset, sjoen de alternative funksje fan it trasé Spanjaerdsleane. Ja, der moatte beammen falie, mar wy hoopje, dat der ek beammen stean bliuwe kinne. Wy sille, hwat dat oangiet, o sa hoeden to wurk gean. Dat mei fan dizze Wethalder oannommen wurde, sünt hy op in bipaeld eagenblik yn 'e pastorijetün yn Wurdum heechst per- soanlik sein hat: „Dy beam bliuwt stean en dy kin wol fuort." De hear Boomgaardt: Ik fyn it wol fan bilang, dat it forkear nei de Jelsumerstrjitte fan de Dammeleane óf de Falkstrjitte ynlaet wurdt, mar myn biswier bliuwt, hwant men bisiket net radikael genöch alder hanne krusingen to foarkommen. Men hat yn Ljouwert nei myn smaek ik wol alle wearde takenne oan alle deskundigen op dit gebiet; dy minsken sille it wol bet ter witte as ik hiel bislist to min it idé fan it ien rjochtingsforkear ynfierd. Yn dit plan sitte mear moog- likheden om krusingen to foarkommen; binammen op it delikate punt by de StienserdykSpanjaerdsleane hiene mear mooglikheden west as der nou üthelle wur de. Ik fyn it spitich, mar ik sil my der gewoan by deljaen moatte. De Voorzitter: Ik neem aan, dat Weth. Tiekstra in tweede instantie geen behoefte meer heeft te antwoor den. De heer Tiekstra (weth.): Nee, mijnheer de Voor zitter. i Z.h.st. wordt besloten overeenkomstig het voorstel van B. en W. Punt 24 (bijlage no. 298). Z.h.st. wordt besloten overeenkomstig het voorstel van B. en W. Punt 26a. Benoemd worden met alg. stemmen de heren A. Klomp, H. W. Rijpstra, J. A. Schönfeld en L. Visser, mevr. M. M. Th. Visser-van den Bos en de heren G. de Vries en K. Weide. Punt 26b. Benoemd worden: in afdeling 1: de heren R. Boomgaardt, Mr. D. Lijzen, W. Miedema, Mr. B. P. van der Veen en J. T. Vellenga; in afdeling 2: de heren O. Heidinga, B. Kingma, P. W. Pietersen, Ir. C. L. Rijpma, J. A. Schönfeld, H. L. M. Stek, M. Tjerkstra, J. Venema en K. Weide; in afdeling 3: de heer T. K. Hogendijk, mevr. A. Jou- stra-Bijker en de heren W. S. P. P. de Leeuw en H. W. Rijpstra, mevr. Mr. E. Veder-Smit en de heren J. Wiersma en J. N. van der Zwaard; in afdeling 4: de heren Ir. B. C. van Balen Walter, P. J. Engels, P. Faber, J. F. Janssen, J. P. Reehoorn, B. Visser en F. van der Wal; in afdeling 5: de heren S. Bouma, A. Klomp, G. van der Laan en G. de Vries en mevr. M. M. Th. Visser van den Bos. De heren Pietersen en Weide vormden het stem bureau. Punt 19 (bijlage no. 292). De heer Schönfeld: In de raadsbrief wordt op blz. 2 gesproken over het raadsbesluit van 9 juni j.l., waar bij het aantal plaatsen voor taxi's bij het station voor lopig op vijf wordt gehandhaafd. Verder lees ik, dat bij verandering van de verkeerssituatie aldaar de moge lijkheid tot uitbreiding van dit aantal mede onder ogen zal worden gezien. M.i. is door de afbraak van het voormalige V.V.V.-gebouwtje de situatie al dusdanig gewijzigd, dat een en ander nodig zal kunnen en moe ten worden aangepast. De uitrit voor Van Gend en Loos zal wellicht kunnen worden verbeterd, voor zover de Gemeente deze loods tenminste niet wil overnemen t.b.v. de verplaatsing van het autobusstation, terwijl m.i. bovendien reeds nü al het aantal taxistandplaatsen kan worden uitgebreid. Het heeft me verheugd, dat het, behoudens het ge stelde in art. 21, lid 2a, thans is toegestaan een passa gier bij het station op te nemen, indien deze daarom persoonlijk verzoekt. In het verleden is hiertegen door bepaalde vergunninghouders n.l. wel eens op rigou reuze wijze opgetreden tegenover passagiers, die om een andere ondernemer hadden gevraagd. Verder mis ik in art. 21 een verbod om bijv. twee passagiers met een uiteenlopende bestemming gelijk tijdig op te nemen. In het verleden is de taxameter wel eens in werking gesteld voor de passagier die het eerst moest worden afgeleverd, zodat er voor de twee de geen duidelijke controle meer mogelijk was. Daar aan waren uiteraard financieel nadelige consequenties verbonden. Hopelijk is hierin nu voorzien door invoe ring van artikel 13, punt 1, sub g, 2e lid, waarin o.a. wordt gesteld, dat de prijsaanwijzingen duidelijk waar neembaar moeten zijn, alsmede door het gestelde in art. 21, lid 2, sub b, n.l. dat de passagiers langs de kortste route naar het opgegeven adres moeten wor den gereden. Over een deugdelijke controle-mogelijkheid wordt ech ter nergens gerept. Ik zal straks graag vernemen, welke gedachte hierover bij het College bestaat. Wat betreft het gestelde in art. 22, punt 4, sub a, heb ik me afgevraagd, waarom de drie leden van de Huurautocommissie (uitgezonderd een vertegenwoordi ger van de Commissaris van Politie) door B. en W. moeten worden aangewezen. M.i. moeten de betrokken ondernemers dit met elkaar maar uitmaken, waarbij B. en W. hoogstens adviserend kunnen optreden. Tevens zal ik nog graag vernemen, in welke geval len B. en W. van de in art. 13, lid 1, sub g, opgenomen verplichtingen ontheffing kunnen verlenen. Over die ont heffing wordt n.l. gesproken in punt 2 van art. 13. Tot slot zou ik willen opmerken, dat met de onder nemers geen overleg is gepleegd bij het tot stand ko men van deze verordening. Ook hierover zal ik nog graag nader worden ingelicht. De heer Visser: Ik zou nog een vraag willen stellen over art. 13, lid 1, sub b, van de ontwerp-verordening. Het is mij gebleken, dat t.a.v. de stallingsruimte geen ontheffingsmogelijkheid is opgenomen; in de vigerende verordening is dit wel het geval. Is er een bijzondere reden voor, dat dit is nagelaten? De heer Lijzen: Mijn fractie kan zich wel verenigen met de ontwerp-verordening. Alleen deze kleine opmerking n.a.v. art. 22, lid 4, sub c. Als ik goed ben ingelicht, dan moet dat niet zijn: een vertegenwoordiger van de Rijksverkeersin spectie in het district Friesland, maar zoiets als: een vertegenwoordiger van de Rijksinspecteur voor het Ver keer. Misschien wilt U dit nog even laten verifiëren. De Voorzitter: Ik zeg de heer Lijzen graag toe, dat wij dit nog even zullen nagaan. Zou de naam formeel iets anders moeten luiden, dan zullen we die alsnog corrigeren. Ik neem aan, dat de Raad daarmee wel kan instemmen. De heer Schönfeld heeft een hele lijst van punten opgesomd; ik weet niet, of ik ze allemaal zo vlug heb kunnen noteren. Over de standplaatsen bij het station kunnen wij op dit moment nog geen uitspraak doen. Wij zijn bezig na te gaan, in hoeverre de gehele situatie bij het sta tion, met inbegrip van het busstation, opnieuw gecon strueerd moet worden en mede daarvan zal het afhan gen, hoe het komt met de taxistandplaatsen. Wij heb ben dit al in een vorige vergadering gezegd. Maar wij kunnen een uitbreiding van de standplaatsen niet voor 100% toezeggen, omdat wij nog niet precies weten, hoe de situatie daar zal worden, in het bijzonder op de plaats, waar het V.V.V.-gebouwtje is afgebroken. De kwestie van het opnemen van twee passagiers met verschillende bestemmingen en de werking van de

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Notulen) | 1969 | | pagina 4