33
conflicten voorkomen tussen de verkeerssoorten maar ook tussen m.n. het snelverkeer en het leefmilieu
in de ruimste zin van het woord en vooral dat aspect van de zaak heb ik eigenlijk gemist in de schrifte
lijke voorbereiding van de plannen. Ik zou de wethouder willen vragen hoe b. en w. zich voorstellen de
kwestie van de conflicten tussen verkeer en leefmilieu in te passen in de gehanteerde methodiek. Wij
blijven voorstander van het zelf inkopen van de know how bij de gemeentelijke dienst, wij achten dat
ook mogelijk; de raad heeft dat afgewezen en er is nu een ander bureau dat naar onze indruk duidelijk
een betere manier van plannen maken hanteert met meer ruimte voor de raad en om die reden zullen wij
ons deze keer niet verzetten tegen het uittrekken van een krediet voor deze plannenmakerij.
De hear Miedema: It kolleezje freget op dit momint ruchwei 260.000,foar it forkearsplan. Dit
is in raming en wy kinne allinnich mar hoopje dat it net folie heger utfalt, leger sil wol net mooglik
wêzeAs jo de sifers bioardielje dan kinne jo stelle dat dit t.o.f. hwat wy per jier foar forkearsoplossingen
ynfestearje net in heech bidrach is, as jo it bisjogge t.o.f. de biheinde middels dy't wy hawwe dan is it
wol in heech bidrach. De needsaek om it to dwaen is reéel. As wy witte dat wy foar it réalisearjen fan
us binnenstedsplan en foar it réalisearjen fan de forkearsoplossingen derf wy dit jier oer prate moatte en
ek foar it réalisearjen fan de Eastergowei de meiwurking fan it ryk nedich hawwe dan sille wy dit gewoan
dwaen moatte. Wy freegje us yn us fraksje allinnich wol of oft dit by 260.000,bliuwt. Wy hawwe
dan op't ein fan't jier dit plan op tafel lizzen, mar takomme jier is it forkear oars, de gebruken binne
oars, it plan moat wer oanpast wurde, dit bliuwt oan de gong, der is gewoan net in ein oan dit soarte
wurk. Ik tocht dat it goed wie dat it kolleezje der by it opstellen fan it biliedsplan ek rekken mei haldt
dat dit in jierliks werom kommende post wurdt; der kinne wy gewoan net omhinne.
Dan de fraech: Hoe is de fierdere gong fan saken? Foar dizze 260.000,is if konsept-rapport
klear, de ynspraekproseduere en it definitive plan sitte hjir net yn. Soe it mooglik wêze dat it konsept-
rapport hwer't hjir oer praet wurdt yn in foarm utbrocht wurdt dy't yn de ried to bihanneljen is? Ik tocht
dat wy dan in hiel ein yn de goede rjochting sieten. Dan kinne wy dan ek bislute: Hwat dogge wy en yn
hokker foarm dogge wy it mei de ynspraek? Wy kinne dan ek bioardielje: Hawwe wy it definitive rapport
nedich? Wy kinne dan ek bisjen: Hwat moat it kostje? Dan kinne wy dan de bislissing nimme. Dat kin
lykwols allinnich mar as it konsept-rapport in foarm hat dy't him foar bihanneling yn de ried lient. It kin
wêze dat it yn oerliz sa makke wurde kin.
De heer Geerts: Een paar kleine opmerkingen. Wij hebben verleden keer gezegd: Stel de beslissing
over het verkeerscirculatieplan nog eens even uit en kijk of er een andere oplossing mogelijk is. U hebt
daar intussen contact over gehad met hef ministerie. Er komt een plan uit dat nauwelijks goedkoper is,
maar ik neem aan dat dat toch niet anders zal kunnen. Ik beluister in de woorden van de vorige sprekers
toch wat achterdocht tegen dit soort onderzoeken. Ik heb het al eens eerder gezegd maar ik wil het nog
een keer herhalen, ik geloof dat je dit soort ingrijpende beslissingen als beslissingen over het hele ver
keersbeleid niet mag nemen dan nadat je heel grondig onderzoek gepleegd hebt. En dan kunnen daar
allerlei manco's aan zitten - de heer Van der Wal heeft dat ook al even aangeduid -, maar op zich mag
dat geen reden zijn om te zeggen: Wij vinden deze onderzoekingen waardeloos. Het gaat hier om een
wetenschap die zich nog moet ontwikkelen, daar zitten een aantal feilen aan. Ik geloof niet dat je er
voor weg kan dit soort onderzoekingen te doen. Dat is ook de reden dat onze fractie met dit voorstel
akkoord kan gaan.
De hear Singelsma: If is sapas al sein, de iene fynt it in weardeleaze jildutjowerij, de oare seit: it
is in jierliks werom kommende kontribusje oan it buro Dwars, Heederik en Verhey. De wierheit sil wol
sa'n bytsje yn it midden lizze. Ik bin it wol iens mei de leste sprekker dy't seit: Forkearsproblemafyk is
net in weardeleaze wittenskip, eltse wittenskip komt op en leveret fansels weardefolle bydragen. It is de
fraech hoe folie wearde men hechtsje moat oan dit soarte utkomsten. Mar wy kinne der net foar wei, if
is ienfdldich de minister dy't us foarskriuwt dat wy sa'n forkears- en forfiersplan hawwe moatte. Ik bi-
sjoch it ek mear as in tsjilling dy't men üt stjurt om in einefugel to krijen, sa is dat ienfaldich. It is in
jierliks werom kommende post op de bigreating dêr't men hwat foar werom krijt Mar ik bin it ek wol mei
de hear Van der Wal iens as hy seit: Men binaderet de dingen faek fan ien kant, allinnich fan de kant
fan de auto, of fan de fytser, of fan de bromfytser, mar men forjit eins de hiele saek to yntegrearjen yn
it wolwezen fan de minsken yn in stêd. Dit plan hat nou sa stadich oan in miljoen koste en der sil noch
wol in miljoen by komme, forunderstel ik, mar afijn, as der dan 60 miljoen foar werom komme moat dan
is it miskien dochs net al to folie.
De heer P'<jpma (weth.) Ik dacht dat ik de beschouwing van de heer Van der Wal maar moest laten
voor waf hij was, een soort historische beschouwing met enige zelfrechtvaardiging. Nou goed, daar heeft
ieder mens op zijn tijd behoefte aan, dus ik gun ook de heer Van der Wal dat zo tegen het eind van de
avond met graagte.
Het leefmilieu wordt op ieder punt waar conflicfen ontstaan tussen andere factoren en dit milieu in
een beschouwing gevat, afgewogen en aan de raad ter beslissing voorgelegd,.
De heer Miedema heeft gevraagd of het concept-rapport in een vorm kan worden gegoten die aan
de raad kan worden gepresenteerd. Het concept is het eindrapport als er geen inspraak op volgt, dus het
bureau brengt in december - dat is de afspraak - hef rapport uit. Daar staaf concept cp omdat de raad
het zijne heeft te zeggen en omdat de raad ook zal beslissen op welke wijze de burgerij hiervan kennis
neemt. Een wettelijke procedure om verkeersstructuurplannen en verkeerscirculatieplannen in de proce
dure met de burgerij te brengen is er niet; dat is met bestemmingsplannen wel hef geval. In dit geval zal
de raad in vrijwilligheid kunnen beslissen hoe intensief hij de campagne met dit boekwerk zal willen
voeren. Daarom staat er concept op.
De Foarsitter: Der barf dus eins hwat jo fregen, mynhear Miedema.
De hear Miedema: Ik haw noch al in fraech. Ik gean der dan op dit momint fan ut dat it konsept ds
oanbean wurdt en dat wy dan as ried in bislissing nimme hoe't de ynspraek wurde sil. Is dat sa? (De Foar
sitter: Ja.)
De heer Van der Wal: Ik heb mijn verhaal in eerste instantie niet bedoeld als zelfrechtvaardiging.
Ik heb gezegd dat ik hef triest vond te constateren dat ideeën uit de raad kennelijk eerst voor tonnen
geld door deskundigen moeten worden naverteld voordat ze voet aan de grond krijgen.
Dan wil ik nog even ingaan op waf de heer Singelsma zei. Die zei: Het wordt een jaarlijks terug
kerende contributie. Als dat inderdaad het geval blijkt te zijn - en daar lijkt het op -, is het dan toch
niet beter om zelf die deskundigheid in te kopen, dus niet steeds dat geld naar het Westen toe te sturen
maar uit simpele economische overwegingen gewoon hier te laten uitgeven?
De Voorzitter: Ik zou wel willen herinneren aan een afspraak die in hef verleden - het was, meen
ik, in een vergadering dat weth. Rijpma verhinderd was - op aandringen van de heer Heidinga is gemaakt.
Het is zo dat deze zaak niet geforceerd kan worden, maar geleidelijk aan zal deze discipline op de
dienst uitgebreid worden. Daar wordt ook aan gewerkt. U mag er dus op rekenen dat wij dit geleidelijk
maar zeker in grotere mate dan in het verleden zelf kunnen doen. Er wordt dus aan gewerkt want er is al
een uitspraak van de raad geweest dat wij in die richting moesten werken.
Z.h.st. wordt besloten overeenkomstig het voorstel van b. en w.
De Voorzitter schorst, om 23.40 uur, de vergadering tot 5 april 1977, 20.00 uur.