?3é *3$ die bepleit wordt in de motie niet tegelijk inhouden dat bekeken wordt waar het eerst de parkeermo- gelijkheden gerealiseerd moeten worden? Dat wij gisteren met de Amelandsstraat zijn gekomen, is ons duidelijk ingegeven door het feit dat wij vinden dat het noordelijk deel van het winkelgebied in moei lijkheden kan komen. De Oosterbuurt, aan het begin van de Voorstreek, ligt daar tamelijk ver van daan. Nogmaals, wij hebben geen moeite met de motie maar misschien kan meteen onderzocht wor den in welke fasering een en ander zou moeten geschieden. Hiermee kom ik op het laatste punt, n.l. het terrein van de Frigas. Dat dit terrein met name is genoemd en niet het terrein van de Bleekerstraat, heeft weer te maken met het feit dat wij het cen trum bereikbaar willen houden en dat wij graag aantrekkelijke looproutes naar het centrum willen hebben. Wij hebben ons er voor uitgesproken dat wij de lange banaan willen handhaven en in het verlengde van die lange banaan ligt het terrein van de Frigas; de Bleekerstraat ligt dan op een on gunstiger plaats. Wij blijven van mening verschillen over de Peperstraat. Mijn fractie is duidelijk van mening dat het blijvend openstellen van deze route doorgaand verkeer zal veroorzaken, zoals dit nu ook al ge beurt. Wij vinden dat die mogelijkheid niet ingebouwd moet worden. Om de ene dag wel door deze straat te mogen en de andere dag niet, spreekt ons niet aan. Daardoor ontstaat n.l. geen verkeersge drag en bovendien vinden wij dat de Peperstraat betrokken moet worden bij het voetgangersgebied zoals ons dat voor ogen staat. Verder zouden wij nog een hele discussie aan kunnen gaan over intern verkeer en bedieningsver- keer. Het zou misschien goed zijn om in de Commissie voor de Ruimtelijke Ordening nog eens nader te bekijken wat precies onder het een en wat precies onder het ander wordt verstaan. Ik heb er in ieder geval van begrepen dat intern verkeer geen enkele belemmering in de weg zal worden gelegd. Men verwacht - ik hoef hierbij het voorbeeld van de Grote Kerkstraat maar te noemen - dat het ver keer "wel langs de Groeneweg zal gaan", maar het gaat toch door de Grote Kerkstraat. Deze weg vormt een interne ontsluiting, er staan geen borden dat dit of dat verboden is; zo staat het mij in ieder geval voor ogen. Bij bedieningsverkeer zouden m.i. wel beperkende bepalingen gesteld worden d.m.v. borden waardoor bepaalde verkeerssoorten er wel mogen komen en andere niet. Op zich is het aantrekkelijk om het begrip bedieningsverkeer nog eens goed te bekijken omdat wij, zoals de wethou der heeft gezegd, er natuurlijk geen moeite mee hebben dat de huizen die aan een dergelijke route liggen wel bereikbaar zijn voor de mensen die er wonen. Dit kan echter ook in het geheel van de par- keernota worden bekeken maar ik meen toch te moeten constateren dat er een wezenlijk verschil is tussen intern verkeer en bedieningsverkeer. Misschien kan de wethouder in tweede instantie er nog even op ingaan. De heer Jansma is inmiddels ter vergadering gekomen. De heer Sterk: De heer Ten Hoeve heeft gesproken over de samenhang met de parkeergarage in de Amelandsstraat. Ik heb mijn motie een beetje aangepast en misschien kan de heer Ten Hoeve zich met deze tekst verenigen. Ik zal de aangepaste motie even voorlezen. "De raad der gemeente Leeuwarden, in vergadering bijeen op 30 mei 1978, draagt net college van b. en w. op om op korte termijn een onderzoek(De Voorzitter: U zegt op korte termijn. Dit is echter niet reëel, ik neem aan dat u onder korte termijn tenminste dit jaar nog verstaat. Dit kan gewoonweg niet, u mag het wel zo stellen maar het kan niet op korte termijn. Op zo korte ter mijn kunnen wij natuurlijk ook niet een tweede garage bouwen.) Het gaat natuurlijk maar om een onderzoek, maar ik wil er wel "op redelijke termijn" van maken. Het gaat er alleen maar om of de heer Ten Hoeve zrch met de motie kan verenigen, wanneer wij in deze motie vragen om te komen tot realisering van twee parkeergarages, n.l. één in de Oosterbuurt en één op het Hoeksterend of omgeving. (De heer Ten Hoeve: Nu hebt u er nog niet in staan dat het om een onderzoek gaat.) Het staat er wel in, hoor, maar ik had het even overgeslagen. (Gelach) Ik zal de motie nog een keer voorlezen. "De raad der gemeente Leeuwarden, in vergadering bijeen op 30 mei 1978, draagt het college van b. en w. op om op redelijke termijn een onderzoek in te stellen om te komen tot realisering van twee parkeergarages, n.l. één in de Oosterbuurt en één op het Hoeksterend of omgeving." De hear Miedema: In pear opmerkings fan us kant oer de moasjes dy't de P.v.d.A. yntsjinne hat. Wy hawwe it der net maklik mei. Om mei de earste moasje to bigjinnen - it ofsluten fan de Piper- strjitte -, wy hawwe der bigryp foar dat de P.v.d.A. op groun fan it struktuerplan fan 1974 mei dit utstel komt. Dochs is it sa dat oer de gefolgen fan dizze ofsluting net to licht tocht wurde moat. As immen fan it ein fan de Nijestêd nei de Foarstreek moat, dan moat hy nochal in eintsje omride. Nou is dat foar dy man net sa slim, mar it bringt wol hwat autobiwegingen mei him mei yn de binnenstêd, dy't wy krekt tsjin gean wol Ie. As jo de kaert der efkes by nimme dan sjogge jo dat jo, as de Piper- strjitte ticht sit, fia de Wurdumerdyk, de Nijewei en dan eins fia de Ossekop - de Kuormakkersstrjitte sit ommers ticht - ride moatte. Yn sté fan troch de Piperstrjitte stjure jo it forkear nou troch de Osse kop. Yn wezen is dit in buert dy't dit forkear net fordrage kin, hwant de P.v.d.A. giet der fanüt dat it om in ridlik oantal auto's giet, oars hoecht men it net to dwaen. Fierders moat men ek om bygelyks aldere minsken tinke dy't perfoarst mei de auto moatte. Bipaelde dagen de Piperstrjitte óf to sluten is net maklik, ik soe sizze: moarns mei it al en middeis net. In fêste regel. Minsken dy't in protte lytse boadskipkes helje moatte, kinne dit moarns mei de auto dwaen. Middeis is de Piperstrjitte dan ofslu ten en dêr soe mei üs oer prater, wurde kinne. Wy hawwe der bigryp foar dat de hear Ten Hoeve scit dat it autoforkear biperke wurde moat as it to drok yn de binnenstêd wurdt. Dizze maetregel soe mis kien sa n utwurking hawwe dat de minsken middeis net mei de auto yn de stêd komme om't it dan op bipaelde plakken ticht sit. Dêr soene wy eins wol op koertse wolle, mar om to sizzen dat de Piper strjitte hielendal ticht moat neffens it foorstel fan de P.v.d.A. giet üs fraksje to fier. Net om't wy net underskriuwe soenen dat dit in trochgeande route wurde kin, mar om't it tal forkearsbiwegingen yn dielen fan de sfed dy't der flak tsjin oan lizze dertroch nochal great wurde. Itselde hawwe jo mei it ofsluten fan de Kuormakkersstrjitte. Dêr is in parkearterreintsje en as dat fol is dan mei men de leste tsien meters fan dy strjifte dy't hwat smel binne net troch om de auto yn de Minnemastrjitte del to setten. As jo dat stikje wei wer iepen stelle, dan hawwe jo der wer in romte by dy't men bi- ride kin, dus ik haw der wol bigryp foar dat dat stikje ticht bliuwt. Der moat lykwols ek mei to wurk- jen wêze en it probleem fan ófslutingen bliuwt altiten - yn 1974 hawwe wy dat ek al sein - dat it foar immen dy't hjir net bikend is logysk yn mekoar sitte moat, hy moat op'e plattegroun sjen kinne hoe't hy earne komme kin. Der binne stêdden hwerfan jo sizze: ik sjoch it wol op'e kaert, mar ik wit net hoe't ik op myn bistimming komme moat hwant alles sit ticht. Dat gefaer sit der hjir ek in bytsje yn. As de P.v.d.A. dan sizze soe dat mei myn foorstel om de Piperstrjitte middeis of to sluten de saek likegoed fêst sit, dan hawwe hja ek noch gelyk. Om it koart to meitsjen, de Piperstrjitte hielendal ticht, giet üs to fier; dêrom sille wy tsjin dy moasje stimme. Hwat By de Put oanbilanget, dêr hawwe wy gjin problemen mei. Ik tocht dat it terrein fan de Frigas - de wethalder hat der ek al inkele wurden oer sein - in ei gen terrein fan dit bidriuw wie. It wurdt ek as bidriuwsterrein brukt. Wy binne it der folslein mei iens as der sein wurdt dat yn dy hoeke in oplossing foar de langparkearder komme moat. Wy wurdearje it ek dat de P.v.d.A.-fraksje in suggestje docht, mar oft it nou sa'n goede suggestje is bitwifelje wy. It probleem is dat wy seis net in betteren hawwe, dan kin men dus maklik sizze dat de oare kant it net goed docht. Om de kosten dy't dizze oplossing foar de Frigas meibringt, sjoch ik dit net sitten. De moasje as sadanich, ntl. dat dêr in plak foar langparkearders wêze moat, kinne wy wol under skriuwe, mar it plak seis net. Dan de Sakremintsstrjitte en de Greate TsjerkestrjitteDe P.v.d.A. wol net dat yn dy strjitten in auto komt. (De hear Ten Hoeve: Dat der auto's komme dy't der net komme moatte, dat wolle wy net.) Yn wezen binne wy mei de bihanneling fan de parkearnota dwaende, hwant it grypt allegearre sa yn mekoar dat wy dêr hast net omhinne kinne. De hiele ried is it der nei myn idé oer iens dat de binnenstêd foar wenjen bistimd is; yn oare takken fan tsjinst koertse wy ek yn dy rjochting. As men earne wenje wol, dan moat men der ek mei de auto komme kinne. (De hear Ten Hoeve: Dêrom wurdt der ek oer bitsjinningsforkear praet, dat ek ütgiet fan de biwenners. Ynterne untsluting is hiel hwat oars.) It stiet noch net ien düdlik foar eagen en dêrom bin ik it der mei iens dat wy yn de Kommisje R.O. noch ris in diskusje hólde oer de nammen. Nou soe ik lykwols dit punt sa litte wolle, wy rinne strak by de bihanneling fan de parkearnota of by de detailoplossingen hjir wol wer tsjin oan. Op dit momint fyn ik it hwat to fier gean. Sa krijt dy buert fan üs ek it "odium" dat de minsken sizze dat men yn dy buert net mear komme kin. De heer De Beer: Nog een korte opmerking. Ik heb zojuist ook al duidelijk gesteld dat wij tegen het afsluiten van de Peperstraat zijn maar dat wij de mogelijkheid niet uitsluiten om maatregelen te nemen, indien die nodig zijn. Ik meen dat dit zo ook duidelijk in de plannen van het bureau Dwars, Heederik en Verhey staat. Wij scharen ons daar dus duidelijk achter. In principe openhouden, maar wanneer later blijkt dat het nodig is om deze straat af te sluiten, dan de meest gunstige afsluiting proberen te zoeken. De heer De Jong: Ik wilde nog even inhaken op de opmerking van de heer Ten Hoeve. Hij heeft n.l. gezegd dat hij wat moeite heeft met de ontwikkeling van het noordelijk deel van de binnenstad. Het verwondert mij dan ook dat hij met een motie komt om de Peperstraat af te sluiten. Het doorgaand

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Notulen) | 1978 | | pagina 19