4 De heer Herrema: In de voorstellen met betrekking tot emancipatie-activiteiten vallen twee dingen op. In de eerste plaats de verdere verschuiving van activiteiten van buurtniveau naar stedelijk niveau, zowel wat betreft het aantal aanvragen als het bedrag. Een dergelijke verschuiving viel ook vorig jaar reeds te constateren. De wethouder kon in de commissie vergadering weinig over de ontwikkeling zeggen en evenmin over de gevolgen daarvan voor het bereik van de emancipatie-activiteiten naar vrouwen toe. Wij zullen daar nu niet verder op ingaan. Wel is het zaak dat daarover een overzicht komt en de oorzaak en wenselijkheid van de verschuiving te betrekken bij het nieuwe Sociaal-cultureel Plan. Het tweede punt betreft de stijging van het geraamde bedrag voor activiteiten. Het be drag wordt geheel uit eigen gemeentelijke middelen aangevuld. Gezien onze hoofdprioriteit emancipatie is dat een positieve ontwikkeling. In de commissievergadering hebben wij ten aanzien van drie subsidie-aanvragen een voorbehoud gemaakt. Het gaat om de aanvragen van de Stichting Sappho, de Vrouwengroep NVIH-COC en het Lesbisch Archief. Ik wil beginnen met een opmerking te maken over de twee aanvragen ten aanzien waarvan wij akkoord kunnen gaan met het voorstel van het college Sappho. De stichting heeft zich zelf in een erg lastig parket gebracht door op eigen houtje de documentatiehoek onder te brengen in de ruimte van de Stichting Vrouwenemanci patie Friesland (SVEF) en tevens door de documentatiehoek tot een documentatiecentrum te maken. Hierdoor krijgt de voormalige kleinschalige documentatiehoek een veel grootser ka rakter, wat niet in onze bedoeling heeft gelegen. Overigens heeft de SVEF ook zelf een taak op dit terrein. Financiering van een provinciaal documentatiecentrum uit de SVEF-middelen zou veel meer voor de hand liggen. De handelwijze van Sappho verdient beslist geen schoon heidsprijs. Vaste subsidiëring van de huisvestingslasten die daarvan het gevolg zijn wijzen wij dan ook af. Om Sappho toch de gelegenheid te geven naar andere mogelijkheden te zoe ken kunnen wij wel instemmen met het voorstel om voor een halfjaar een bijdrage te leveren. Het college noemt zelf de mogelijkheid van de Openbare Bibliotheek. Het zou een goede zaak zijn wanneer het bestuur van de Openbare Bibliotheek bereid is om in de bibliotheek een vrouwendocumentatiehoek in te richten. Een dergelijke documentatiehoek in de Openbare Bibliotheek krijgt daardoor een veel groter bereik dan nu het geval is. Graag blijven wij via de Commissie voor Emancipatie-aangelegenheden op de hoogte van de uitkomsten van het overleg met het bestuur van de Openbare Bibliotheek. De aanvraag van de Vrouwengroep NVIH-COC. De activiteiten van deze vrouwengroep worden nu betrokken bij het overleg in het voorjaar met het COC op basis van de rekenings- cijfers 1986. Het college gaat er vanuit dat het bestuur van de NVIH-COC bereid is voldoen de middelen voor vrouwenactiviteiten vrij te maken. Tevens biedt het college ruimte als dat niet zo mocht zijn. Wij zijn het eens met dit standpunt. Het college gebruikt in dat verband de term "niet of niet in voldoende mate tegemoet komen aan redelijke eisen van de vrouwen groep". Een dergelijke opmerking heeft nogal wat elastiek in zich. Wat verstaat het college precies onder "niet in voldoende mate" en onder "redelijke eisen"? Uitgangspunt daarbij dient te zijn de ingediende aanvraag van de vrouwengroep. Wij moeten in dat verband wel beseffen dat het activiteitenniveau van de vrouwengroep een tijdlang laag is geweest. Het is dus van belang wat onder "redelijke eisen" wordt verstaan. Wij zouden graag via de Commis sie voor Emancipatie-aangelegenheden de uitkomsten van het beraad vernemen. Tot slot het Lesbisch Archief. Het college stelt voor om f. 4.000,ter beschikking te stellen ten behoeve van de activiteitenkosten van het Lesbisch Archief. Gelukkig is op aan drang van de commissie de norm van 40% verlaten en is nu weer een afkoopsom ingevoerd. Deze afkoopsom dient echter wel een relatie te hebben met de opgevoerde kosten. Het lijkt erop dat voor het college het bedrag van f. 4.000,doel op zich is geworden en niet een uitvloeisel van een redenering. De aanschaf van tijdschriften is duidelijk gespecificeerd tot een bedrag van f. 2.650, In het voorstel van het college zou slechts f. 1.350,ruimte overblijven voor de aanschaf van boeken. Wij vinden het Lesbisch Archief, gezien in het licht van het homobeleid, een belangrijke voorziening en vinden het derhalve van belang dat er voldoende middelen beschikbaar blijven om de functie naar behoren te vervullen. Een meerderheid van mijn fractie is van mening dat dit bedrag te laag is en vindt dat dat moet worden verhoogd tot f. 6.000,welk bedrag een betere relatie heeft met de ingediende be groting. Een minderheid vindt het bedrag van f. 4.000,reëel voor de activiteitenkosten van het Lesbisch Archief. Wij zouden het college willen vragen alsnog een bedrag van f. 6.000,ter beschikking te stellen. Wil het college daar niet aan voldoen dan hebben wij nog iets achter de hand. De hear Bilker: It Programma Sosjaal-Kultureel Wurk 1987 hat mei de Neiere Stünpunt- bepaling twa kear yn de Kommisje foar Emansipaasje-oangelegenheden en de Kommisje foar Wolwêzensoangelegenheden wiidwéidich oan'e oarder west. Wy sille üs dêrom no ta inkelde punten beheine. Alderearst it sosjaal-kultureel wurk yn it algemien. Yn de ynlieding stiet it kolleezje stil 5 by de üntjouwingen op it mêd oangeande de besunigingen op de Ryksbydrageregeling Sosjaal- kultureel Wurk. It liket der op dat de besunigingen trochgeane, omdat de trije grutste poli- tike partijen yn de Twadde Reamer allegearre in oar stanpunt ynnimme. De gelegenheids- koalysje CDA-PvdA, dêr't wethalder Heere yn de Kommisje foar Wolwêzensoangelegenheden sa op hope, sil sa't it skynt net ta stan komme kinne. Wy fine dat spitich. Us fraksje is fan betinken dat de oankundige besunigingen net yn ien kear en mei sa'n gigantysk bedrach ütfierd wurde moatte. Wy stelle üs op it stanpunt dat de strukturele besunigingen troch it ryk timpere en temporisearre wurde moatte. Mar, lykas ik sei, wy binne wat pessimistysk wurden omdat it der op liket dat gjin inkeld alternatyf yn de Twadde Keamer in mearderheid krijt De fraach moat dan steld wurde: hoe no fierder? Wy sille net al te lang wachtsje moatte mei de strukturele gefolgen foar üs gemeente ris te bestudearjenIt kolleezje stelt yn de ynlieding dat, as der tekoarten yn 1987 op sosjaal-kultureel mêd üntsteane troch de ferleging fan de ryksbydrage, dy dan ynsidinteel opfongen wurde moatte yn de totale gemeentebegrut- ting. Dêr wolle wy it yn begjinsel wol mei iens wêze. Mar as wy sjogge nei de finansjele po- sysje fan üs gemeente, dan soe dat wolris fragen oproppe kinne. De hear Schade wiisde dêr ek al op. Wy moatte dêr dus deksels mei ütsjen. Wol is it sa dat de besunigingen dy't aan- sens op it sosjaal-kultureel wurk plakfine net allinne yn dy sektor seis socht wurde moatte. Ien en oar sil yndied yn syn gehiel besjoen wurde moatte. Wy hearre graach hoe't it kolleezje tinkt oer it finansierjen foar 1987, benammen dan taspitst op de totale finansjele situaasje fan üs gemeente. Der sil net al te lang wachte wurde moatte mei it ündersykjen hoe't de finansjele konsekwinsjes fertaald wurde moatte nei de ynstellings fan it sosjaal-kultureel wurk ta. Nimmen sil te lang yn it ünwisse litten wurde meie. Ik wol dan no graach inkelde punten fan it programma behannelje en doch dat suksessyflik oan'e de han fan it programma seis. It Lesbysk Argyf. Wy ferklearje üs, lykas oare jierren, akkoart mei it bedrach fan de aktiviteitenIt wurk foldocht oan de kritearia oangeande de emansipaasje-aktiviteiten Sappho. Wy binne it iens mei wat it kolleezje yn de riedsbrief oer Sappho stelt. Der moat sa tinkt üs yn syn algemienheid let wurde op oerlapingen, benammen as wy tinke oan de om- bügings dy't yn it sosjaal-kultureel wurk aansens op üs öfkomme. COL/SSKWL. De diskusje dy't hjiroer yn de Kommisje foar Wolwêzensoangelegenheden plakfün hat hoecht fansels net wer oerdien te wurden. Dat troch COL/SSKWL nochal wat oeren fan buert- en wykwurk oerhevele wurde nei it stedswurk is net sa'n lokkige üntjou- wing. Wy binne it mei it kolleezje iens dat it ien net lije moat under it oar. Sokke grutte ferskowingen binne foar it buert- en wykwurk net geunstich. De definitive ofweaging sil dan sadwaande plakfine moatte, sa seit it kolleezje, by it fêststellen fan it Sosjaal-kultureel Plan 1988-1991. Wy binne it dêr mei iens, benammen omdat dat romte jout om de saken goed troch te praten wat no spitigernöch net bard is. De Feriening Wolwêze. Om formele redenen binne wy it iens mei it ütstel fan it kolleezje dat de subsydzje-oanfraach fan de studinteferiening Wolwêze net honorearre wurdt. De yn- stelling hat, sa wurdt sein, gjin iepen karakter. Yn de Kommisje foar Wolwêzensoangelegen heden haw ik sein - ik sis dat no wer - dat der dochs in oplossing komme moat. Yn it ramt fan de studintefoarsjennings sil dizze feriening besjoen wurde moatte. Ljouwert as studinte- stêd hat dêr in taak yn. De ynstellings foar it heger ünderwijs, de provinsje, de gemeente en oare ynstellings - lykas sportferieningen en kulturele ynstansjes - sille mei-inoar it be lied oangeande studintefoarsjennings meitsje moatte. Dêr past ek de Feriening Wolwêze yn. En as sadanich sil der no ek ris düdlikheid komme moatte. Miskien kin de wethalder fan Underwiis it ferlossende wurd sprekke, want net allinnich de Feriening Wolwêze mar ek de studinten yn üs stêd moatte witte wêr't hja oan ta binne. Yn it antwurd fan it kolleezje wurdt de keppeling lein mei de üt te bringen Nota Studintefoarsjennings. Wy binne tige benijd wat dêr ütkomtfoaral ek wat de studinteferiening Wolwêze oangiet. Projekten foar minsken sunder wurk. Yn de kommisje binne ünder oaren fragen steld oer de wachtjildregeling dêr't yn de Neiere Stanpuntbepaling, de siden 121 en 124, oer skreaun wurdt. As reden om inkelde meiwurkers net fêst oan te stellen wurdt de wachtjild- ferplichting neamd. Wy hawwe dêr ek brieven oer krigen. It bliuwt neffens üs in riskante saak om inkelde meiwurkers gjin arbeidsoerienkomst foar in tiid oan te bieden. Yn de kom- misjegearkomste waard net düdlik oft dit no wol of net yn striid is mei de CAO-Wolwêzen Yn de riedsbrief stiet itselde ferhaal dat yn de diskusje yn de kommisje troch de wethalder nei foaren brocht waard. Der wurdt dochs wat in rjochtsüngelikens ynboud. Fan de oare kant kinne wy üs de foarsichtichheid fan it kolleezje ek wol yntinke. Ommers, de gemeente kin mei it each op de besunigingen op it sosjaal-kultureel wurk gjin spikerhurde garansjes mear jaan foar alle meiwurkers. Ek dêr leit in grut diel fan de ferantwurdlikheidWy wolle graach de gedachten fan de wethdlder hjiroer hearre. Miskien kin hy dy fraach ek beant- wurdzje as it giet om it personielsbelied oangeande it sosjaal-kultureel wurk yn de takomst. Ik wol ien en oar dan ófweagje tsjin myn ynliedende opmerkings oangeande de oankundige besunigingen op dit mêd en tsjin de konsekwinsjes dêrfan nei de ynstellings ta. It is üs

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Notulen) | 1986 | | pagina 3