140 12 dering bij de "besparing op kapitaallasten routine-investeringen" te verhogen van 870.000,naar één miljoen gulden. Dat betekent dus een stijging van 130.000, Ik wil daarbij opmerken dat het gaat om vervangingsinvesteringen. In de tweede plaats is het zo dat deze motie een gat vertoont van 20.000, Immers, als men voorstelt dat de bezuiniging op de Echo-middelen ter grootte van 150.000,niet door moet gaan, terwijl het om een taakstelling van 130.000,gaat, dan is er een gat van 20.000, Tevens wil ik nog opmerken dat PAL kennelijk nog steeds niet onder de indruk is van de ontstel lend slechte financiële situatie. (De heer Duijvendak: Die opmerking vind ik niet terecht. PAL is de enige fractie die met dekkingsvoorstellen komtdus ik vind het niet juist dat dergelijke opmerkingen worden gemaakt.) De vraag is ten laste van wat! (De heer Duij- vendak: Wij komen tenminste met dekkingsvoorstellen voor nieuw beleid. De andere frac ties doen dat geen van allen.) De heer Van der Wal: Ik wil beginnen met op te merken dat bij mijn weten de PAL- fractie de enige fractie is geweest die twee a drie jaar geleden tegen de invoering van de rioolretributie heeft gestemd. (De heer Ybema: Zo ook de fractie van D66.) Ik hield al even een slag om de arm door te zeggen "bij mijn weten". (De heer Ten Hoeve: Een pi kant detail. De andere fracties hebben toen voor de invoering van de rioolretributie ge stemd. PAL zei "neen", dat is heel flink. Vervolgens komt PAL nu met een verhoging. Heel interessant.) In punt 2 van de agenda - ik loop nu een klein beetje vooruit - stellen b. en w. voor de rioolretributie van 28,50 naar 41,50 op te trekken. Ik begrijp dat de VVD tegen die verhoging gaat stemmen. De verlaging van de onroerend goedbelasting wordt deels gecompenseerd uit verontreinigingsrechten en de verhoging van de rioolretri butie. Wij zouden laatstgenoemde verhoging nog iets willen optrekken en dan nog gaat, door het vestzak/broekzak effect, de gebruiker in belasting omlaag. Een en ander blijkt uit de commissievergadering, want daar zegt wethouder Kessler dat na uitvoering van de b. en w.-voorstellen per saldo de gebruikers er nog 600.000,op vooruit gaan. (De heer IViiedema (weth.): Hebben jullie daar moeite mee?) Nee, maar wij willen dat voordeel voor de gebruikers iets minder maken. Het gaat dus niet om een verhoging, maar om meer/minder. (De heer Schade: En dan zegt de heer Van der Wal dat zijn fractie ten aan zien van de invoering van de rioolretributie een voorbehoud wil maken.) Ja, dat klopt. (De heer Schade: Dat voorbehoud betreft de verhoging, begrijp ik.) (De heer Duijvendak: Dat is politiek beleid.) De heer Schade heeft ons dus goed begrepen. Ik ben erg benieuwd hoe de VVD-fractie na dit geweldig opgeblazen verhaal straks gaat stemmen over het b. en w.-voorstel om de rioolretributie te verhogen. Met betrekking tot de rateltikkers zijn b. en w. niet met nieuwe argumenten gekomen. B. en w. vinden aanpassing van de verkeerslichteninstallaties op de door hen voorgestelde schaal nodig, terwijl anderen het daar niet mee eens zijn, dus op die manier wordt het een welles/nietes spelletje. Wat mij verbaast is het antwoord van de wethouder ten aanzien van de effecten van een structurele vermindering van de storting in het Fonds Stadsvernieuwing met 100.000,en de eenmalige verlaging van de storting in dat fonds van 1.500.000, Ik heb kans gezien met betrekking tot die effecten een lijstje op de kop te tikken. Het uit gaven volume blijft gelijk, dat staat ook in de b. en w.-stukken. Als het beleidsplan 1987-1991 wordt doorgevoerd zouden wij, volgens het lijstje dat zeer recent is opgesteld, in 2001 uit de kosten zijn. De structurele korting van 100.000,leidt er toe dat wij één jaar later uit de kosten zijn, hetgeen inhoudt dat in totaal een dikke 2,5 miljoen gul den meer moet worden betaald. De incidentele korting van 1,5 miljoen gulden leidt er toe dat wij nog weer 2 jaar later quitte spelen, namelijk in 2004. Deze incidentele korting be tekent dat wij in totaal 5 miljoen gulden meer gaan betalen voordat het Fonds Stadsver nieuwing is afgelost. Dan nog zitten wij binnen de oorspronkelijk geraamde termijn, name lijk het jaar 2008. Hiermee wil ik nogmaals aangeven dat een en ander maar één keer kan plaatsvinden, want anders kunnen wij geen enkele tegenvaller, bijvoorbeeld een stijging van de bouwkosten of een verhoging van de rente, meer opvangen. Ik begrijp niet dat de wethouder zegt dat het enige verschil tussen PAL en het college is dat het college wat de laatste afbetalingstermijn betreft in 2001 uitkomt en PAL in 2004. Ik haal een en ander uit gemeentelijke stukken! Ik wil hierop dan ook nog graag een reactie van de wethouder. Mefrou Westra: Ik wol noch it wurd fiere oer in tal punten op it mêd fan emansipaas- je en ünderwiis. Ik hald dêrby de folchoarder oan fan de moasje fan de PvdA. De earste opmerking giet oer de post fan goed 45.000,foar de utwreiding fan de oeren fan de emansipaasjewurksters. It kolleezje sei juster dat dy post net ütstelber is en de PvdA seit no dat ien en oar neffens dizze fraksje wol ütstelber is. Ik wol even de omskriuwing yn gedachten bringe dy't de hear Janssen juster brükt hat foar "discontinu ïteit": iets wat er nu is, dan weer niet en dan weer wel. Dat "dan weer niet" doelt op it ütstellen fan saken. Ik haw my ynformearje litten oer dizze oerenkwestje foar emansipaas- 141 /JJ jewurksters. By myn witten is it sa dat der in emansipaasjewurkster oansteld is foar 32 oeren. It kolleezje van b. en w. hat him al yn juny akkoart ferklearre mei in utwreiding fan de fakatuere fan 16 nei 32 oeren. Dy fakatuere is al beset en wat mear is, it is in funksje mei in fêste oanstelling. Itjinge it kolleezje juster sein hat liket my dus terjochte en ik begryp net op hokker ynformaasje de PvdA no seit dat ien en oar wol ütsteld wur- de kin. (De heer E.M. Janssen: Het is vcor ons heel simpel zo dat de raad dit soort din gen besluit.) Goed, mar dan moatte jo jo dochs ek ütlitte oer de personiele konsekwinsjes dy't soks hat? Ik begryp net hoe't de PvdA soks regelje wol mei de frou dy't dy funksje no beset. Dan ferwize wy op'e nij nei it kolleezje, dat dan sa dalik mar in taljochting jaan moat op de fraach hoe't it moat. Nei üs betinken kin ek it omsetten fan dy 8 tydlike oeren yn strukturele oeren net ütsteld wurde. Dy oeren wurde op dit momint al beset. Ik haw begrepen dat by de frou dy't dy funksje op dit momint tydlik beset sterk de ferwachting oproppen is dat dy oeren omset wurde sille yn strukturele oeren. Dat binne aspekten dy't nei üs betinken mei woe- gen wurde moatte, dus ek wy binne it mei de konklüzje fan it kolleezje iens dat dizze post net ütstelber is. De folgjende post dêr't ik op kom is dy fan it ünderwiisfoarrangsprojekt20.000, Ds algemiene krityk hat de hear Duijvendak niis al ferwurde. Utstel fan saken, sa't de PvdA no foarstelt, hat by in hiel soad punten gjin sin. It giet om saken üt it kolleezje- program, dy't ek al taret binne yn beliedsnota's, en nei üs idee betsjut ütstel dêrfan ün- nedich ütstel. Dat jildt, fine wy, ek foar de post ünderwiisfoarrang. As men sjocht wat yn it kolleezjeprogramma stiet oer "de bijzondere zorg voor kinderen uit wijken in achter standssituaties" - ien fan de ütgongspunten fan it ünderwiisbelied -, as men neigiet dat it ünderwiisfoarrangsprojekt krekt mei it each op bern üt efterstanssituaasjes opset is - it projekt fertsjinnet dus alle stipe - en as men ek betinkt dat wy yn it ramt fan it so- sjaal-kultureel programma al 30.000,beskikber steld hawwe foar dit projekt, dan freegje wy üs óf wat der dan no de sin fan is om ien en oar foar in tal moannen stop te setten. Uteinliks komt it der ommers dochs op del dat wy it projekt stypje wolle. Dan kom ik by it Lesbysk Argyf. Dêr haw ik in wat langer ferhaal oer. Ofrüne freed lieten de froulju fan it Lesbysk Argyf witte dat hja nije hüsfêsting hienen. Yn gearwur- king mei de gemeente hienen hja dêr moannen lang om socht en no hienen hja dan op it lést wat fün. Moai, tocht ik, dan witte wy wêr't wy nije wike oer prate. It is düdlik dat wy dan in beslüt nimme moatte en it is dus ek düdlik wêr't wy oer beslute, want de kos ten fan it pan binne bekend. Nei't ik dat telefoantsje han hie is der dy freeds lykwols noch in soad bard. Ik bring nei foaren wat ik dêr fan wit. Freedtemoarn hat in tal froul ju fan it Lesbysk Argyf it pan dêr't it om giet besocht. Dat wie al foar de twadde kear. Sa't ik al sei is it pan fün yn gearwurking mei in gemeente-amtner. De froulju fünen dat it pan net op alle punten oan harren winsken foldie, mar om't net te djoer wie en frij ge- skikt seinen hja dat hja wol yn it pan woenen. De makelder sei ek: "Het zou fantastisch zijn als jullie hier in kwamen." De gemeente-amtner hie in pear dagen dêr foar al mei de makelder regele dat der in opsje op it pan kaam. Freedtemiddei hawwe de froulju fan it argyf telefoanysk kontakt han mei de wethalder. Hja hawwe him ferteld dat der hüsfêsting fün wie. Om't hja heard hienen dat der yn it gehiel gjin ütjefte foar nij belied plak fine sil, fregen hja him tagelyk hoe't ien en oar dan finansjeel regele wurde moast. De wethal der hie noch mar krekt heard dat der in pan fün wie. Hy sei ta dat hy kontakt opnimme soe mei de ófdieling om te sjen oft der ynsidenteel middels fün wurde koenen. As ik goed ynformearre bin, hat hy doe in maksimum bedrach neamd fan 10.000, Oan it ein fan de middei wurdt it Lesbysk Argyf belle troch de makelder mei it berjocht dat de saak net trochgean kin. In oare hier der yn itselde gebou hie al earder sein dat hy gebrek oan rom- te hie en hy woe dizze romte der no by hiere. De makelder sei ek dat de gemeente him dy middeis opbelle hie. Ik haw dizze ynformaasje üt de twadde han. Ik wol fan de wethalder graach de oare kant fan it ferhaal hearre en dan foaral wat der dy middeis op de ófieling bard is en wat dat telefoantsje fan de gemeente om'e hakken hie. Wa't allinnich dy kant fan it ferhaal heart dy't ik nei foaren brocht haw sil net oars as ferbaasd wêze. In makelder dy't in opsje op in pan pleatst en letter betinkt dat hy in oar in tasizzing dien hat, soks jout te tinken. En dan dat eigenaardige telefoantsje fan de gemeente krekt dy middeis. Op dit momint is der dus gjin pan beskikber, mar dat is noch gjin reden om dan no mar te sizzen dat it beslüt oer hüsfêsting wol wer ütsteld wurde kin. De partijen dy't no ütjefte foar nij belied ófwize wolle dêrmei foaral oanjaan dat de finansjele hüshalding fan de gemeente op oarder brocht wurde moat. Om ien en oar krêft by te setten wurde gjin ütsünderingen makke op grün fan politike oerwegings, mar allin nich mar op technyske grünen. In kwasi-neutrale opstelling, fine wy, want it is dochs in politike died om organisaasjes dy't op in subsydzje rekkenje sa mar stikke te litten en de dupe wurde te litten fan in tydlik ófkundige finansjele needtastan. It is maklik om te siz zen dat it mar om in pear moannen ütstel giet en jin fierder mar net al te folie te ferdjip- jen yn de gefolgen fan dat ütstel. Yn it gefal fan it Lesbysk Argyf is dizze opstelling dü-

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Notulen) | 1986 | | pagina 71