162 lbO
De Voorzitter: U kunt dat kenbaar maken door het indienen van een motie, want het
punt is als zodanig in zijn geheel aan de orde. Ik zie geen aanleiding om dit punt in
stukken te knippen en wacht graag moties af.
Mefrou Westra: Neffens my leit de saak oars. Wy binne ütgongen fan it ütstel sa't it
kolleezje dat no docht en dat hat yn grutte linen üs ynstimming. Mar der binne hjir oare
fraksjes dy't dêr no in hiel oar ferhaal oer halde. Ik haw al in moasje makke, mar it liket
my ta dat it flotter giet wannear't ik münling taljochtsje mei hokker punten wy it wol en
net iens binne en werom.
De Voorzitter: Ik hecht eraan dit agendapunt als zodanig aan de orde te stellen, ook
straks bij de stemming. Ik zie dan wel welke wijzigingen via moties worden ingediend. Op
dit moment zie ik geen aanleiding om in dit geval van de normale lijn af te wijken.
Mefrou WestraIt liket my dan ta dat de PvdA of it CDA of beide fraksjes mei in
moasje komme moatte.
De Voorzitter: Ik wacht dat rustig af en ik zou dat overigens ook aan die fracties
verder willen overlaten. Wanneer hier geen moties op tafel liggen, dan worden er ook
geen moties in stemming gebracht en is tenslotte alleen het voorstel van het college aan
de orde. De heer Krol heeft het woord.
De heer Krol: Ik wil nog even ingaan op het antwoord van de wethouder ten aanzien
van de algemene middelen en de onderwijssector. Ik heb kennis genomen van dat ant
woord en ik verwijs voor de duidelijkheid nog even naar hetgeen ik in eerste termijn heb
ingebracht. Wij zullen hier later nog op terugkomen.
In de richting van de PAL-fractie wil ik het volgende zeggen. Het lijkt wel alsof de
leden van die fractie hier de afgelopen dagen niet zijn geweest. Wij hebben namelijk met
elkaar een motie aangenomen waarin het gaat over het uitstellen/niet uitstellen van be
paalde zaken. Door redenerend in het verlengde daarvan heb ik gereageerd op dit voor
stel: wel of geen uitstel. Immers het gaat hier ook om nieuw beleid ten aanzien van het
Londo-stelsel. Het gaat ons dan om twee heel duidelijke dingen. In de eerste plaats het
knelpunt plaatsvervangend hoofd van de afdeling Onderwijs en in de tweede plaats het
knelpunt onderwijsleerpakketten. Mede gelet op het antwoord van het college, waar wij
overigens mee akkoord gaan, zijn ook wij van mening dat deze zaken niet uitstelbaar zijn.
Laat dat heel erg duidelijk zijn! Wij hebben volgens mij ook al eens eerder in de raad ge
sproken over wel of niet uitstelbaar, maar het lijkt wel alsof de PAL-fractie daar niet op
wil of kan inspelen.
Ik heb in de richting van de PvdA-fractie ook een paar opmerkingen. Ik wil niet in
gaan op hetgeen de heer Heidstra heeft gezegd ten aanzien van de landspolitiek. Toch wil
ik tegen hem zeggen dat het Londo-stelsel door de huidige minister is voorgesteld en
wordt uitgevoerd. Ten aanzien van de bezuinigingen op het onderwijs wil ik de heer
Heidstra verwijzen naar hetgeen onze fractievoorzitter daar gisteren over heeft opge
merkt.
Mevrouw Westra schuift mij in de schoenen dat ik in de Commissie voor het Onderwijs
gezegd zou hebben - dat moet volgens haar ook in de notulen van die vergadering
staan - dat ik de Londo-gelden te hoog zou vinden. Zo lang ik in de raad zit - en dat is
nog niet zo erg lang - heb ik mevrouw Westra leren kennen als iemand die heel zorgvul
dig met de dingen omgaat en alles ook zorgvuldig leest. Haar opmerking moet mijns in
ziens dan ook worden gerangschikt onder het hoofdstukje „lêsflater". En of dat nu „geef
of rnin Frysk" is laat ik aan de heer Bilker over. (Mefrou Westra: Ik wol dêr wol even op
reagearje, mynhear de foarsitter. Jo hawwe dat sein doe't wy yn de Kommisje foar it Un
der wiis praat hawwe oer de gefolgen fan de lannelike besunigingen. Doe wie ek de fraach
oan'e oarder hoe't wy dy gefolgen opfange kinne soenen. Jo hawwe doe de suggestje
dien, mynhear Krol, dat, omdat neffens jo de Londo-jilden sa rom binne, dat wol in post
wêze kin. Ik wit sa gau net oft dat yn de notulen opnommen is.) Dat moeten wij dan
maar even opzoeken. Overigens hebben wij geen behoefte aan de motie, mijnheer de voor
zitter.
De heer Heidstra: Ik heb in eerste instantie een vraag aan u, mijnheer de voorzitter.
Bent u bereid om de zeven voorstellen op pagina 26 van de notitie Het bekostigingsstelsel
voor het basisonderwijs afzonderlijk in stemming te brengen? Bent u daar niet toe bereid
dan zal ik een motie indienen. (De Voorzitter: Wilt u eerst uw verhaal afmaken? Wij kun
nen dan ondertussen uw vraag bekijken.)
Ik ben het in grote lijnen eens met het antwoord van de wethouder. Wij gaan akkoord
met, zoals dat in het voorstel van het college staat, de koppeling van de gasprijzen aan
de onderwijsleerpakketten.
De motie van PAL. Uit mijn verhaal in eerste termijn zal duidelijk zijn dat onze frac
tie geen behoefte aan deze motie heeft.
De Voorzitter: Ik heb de volgende mededeling te doen. In de notitie Het bekosti
gingsstelsel voor het basisonderwijs staan op bladzijde 26 zeven voorstellen genoemd.
Voorstel 1 is in zijn geheel en voorstel 7 deels niet uitstelbaar. De voorstellen 2 tot en
met 6 zijn wel uitstelbaar. Wethouder Vlietstra zal dat overigens straks ook nog exact
aangeven. De stemming zal op dezelfde wijze gebeuren als zojuist bij de voorstellen voor
nieuw beleid.
Mefrou Westra: Ik wol earst in reaksje jaan op itjinge de wethalder sein hat. Oer de
kwestje fan mear sizzenskip fan de skoallen oer harren eigen budzjet haw ik frege oft wy
yn de Kommisje foar it Underwiis ek prate kinne oer in eksperimint op dat punt. Wethal
der Vlietstra seit dat it kolleezje mear in brede oanpak wol. Ik haw myn opmerking makke
omdat ik heard haw dat in protte skoallen der noch net bepaald om sitte te springen om
in eigen budzjet te behearen. Wy fine dat begun wurde moat mei dy skoallen dy't dat wol
wolle. Ik haw it wurd „eksperimint" neamd, mar ien en oar hoecht wat my oanbelanget
net in al te grut gewicht te krijen. It is fansels wol sa dat men ünderfining opdwaan kin
mei de skoallen dy't wol in eigen budzjet beheare wolle: hoe is it om in eigen budzjet te
behearen, hokker saken moatte yn dat ramt goed regele wurde, hokker stipe moat men de
skoallen einliks jaan, ensafuorthinneOp dy manier kin dizze regeling stadichoan ütwrei-
den wurde nei skoallen dy't no noch miene dat hja dêr in hiel protte behinderings by ün-
derfine sille.
Dan de besteging fan de 150.000,op de ófdieling Underwiis. De wethalder hat
praat oer de grutte achterstan op dizze ófdieling. Dêr haw ik it net oer han. As wy
dalik prate oer de besteging fan de ryksfergoeding foar it basisünderwiis oer 1985 en
1986 dan sil ik gjin beswier meitsje tsjin de besteging fan in part fan it jild om dy ach-
terstan üt de wei te help jen. It giet om de strukturele ütjeften. De wethalder seit dat de
knyppunten wol bekend binne. Wy wolle wol oannimme dat it üntbrekken fan in pleatsfer-
fangend haad en meisizzenskipsmeiwurker reële knyppunten binne, mar it giet üs der om
dat no foarsteld wurdt om dêr in strukturele ütwreiding foar te dwaan. Wy wolle earst
graach ynformearre wurde oer de fraach oft ien en oar dochs net binnen de besteande
personielsformaasje op te fangen is. Men moat dan ynsjoch hawwe yn it takepakket. It is
dan ek fan belang om ynsjoch te hawwen yn faktoren dy't yn de takomst de wurkdruk
mooglik f'erheegje of ferleegje sille. Wy wolle it foarstel beoardielje kinne yn dat ramt.
Fandêr dat wy freegje om dêr earst in p.m.-post fan te meitsjen.
Ik kom dan no op it algemiene punt dat in grut part fan de Londo-jilden no net be-
stege wurde moat en dat deselde line hantearre wurde moat as by de oare ütstellen foar
nij belied. Ik moat alderearst sizze dat de argumintaasje dy't fraksjes no brüke hiel oars
is as niis. It gie doe allinne oer objektyf technyske saken, dus in ütstel dat op objektyf
technyske grünen net kin. No wurdt der ek mei woegen yn hoefier eat op dit stuit in
knyppunt is en dat is in hiel oare beoardieling as niis. Ek by de opmerking dat ünder-
wiislearpakketten wol takend wurde moatte oan de skoallen haw ik net in technyske moti-
vaasje heard dat dat net ütsteld wurde kin. Wy binne der ek foar dat it budzjet foar de
ünderwiislearpakketten oan de skoallen takend wurdt, mar it ferskil yn argumintaasje fyn
ik wol hiel opfallend. Ien en oar strookt dan net ek net mei inoar.
Ik haw fan de foarsitter begrepen dat oer de san punten op side 26 fan de notysje
„Het bekostigingsstelsel voor het basisonderwijs" stik foar stik stimd wurde sil. Ik kin
dan ek kenber meitsje hokker punten wy op grün fan üs eigen argumintaasje net ütstel-
ber achtsje en wol dêr dan no eat oer sizze. Ik bin it der mei iens dat de jilden foar de
ünderwiislearpakketten op dit stuit ütkeard wurde moatte.
Wy binne it der net mei iens dat de besteging fan de jilden foar underwiis yn de ei
gen taal en kultuer ütsteld wurdt. Ik wol der op wize dat it belang fan underwiis yn de
eigen taal en kultuer erkend is mei it oannimmen fan de nota Etnyske groepen. Ik wol
der ek op wize dat de kosten fan dat underwiis al in skoft ünrjochtlik.(Mevrouw De
Haan-Laagland: Dat is een politieke discussie.) (De heer Duijvendak: Die discussie willen
wij ook graag voeren!) (Mevrouw De Haan-Laagland: Ja, maar wij hebben zojuist een mo
tie aangenomen dat de bedoelde post uitstelbaar is.) (De heer Duijvendak: Mevrouw Wes
tra wil beargumenteren waarom wij het daar niet mee eens zijn.) (Mevrouw De Haan-Laag
land: De raad heeft afgesproken dat wij die post op dit moment niet honoreren.) Ja, mar
likegoed as dat wy niis in argumintaasje jaan mochten werom wy bepaalde punten net üt-
stelber fine sa meie wy dat dochs no ek dwaan? (Mevrouw De Haan-Laagland: U moet dan
niet aankomen met „het belang van", want dat is een heel ander punt.) Ik fyn it wat
lestich dat my op dit stuit it rjocht fan sprekken üntnommen wurd. Ik mei dochs wol
düdlik meitsje hoe't üs fraksje oer bepaalde saken tinkt? (De heer Duijvendak: Mevrouw
Westra wil opnieuw aantonen hoe onmogelijk die aangenomen motie is.) (Mevrouw De Haan-