32 33 die voorgestelde structuur is het beter mogelijk de voortgang van projecten in de gaten te houden en waar nodig tijdig bij te sturen. Bovendien is het beter mogelijk tijdig in te grijpen als iets mis dreigt te gaan. Daarnaast kunnen de kosten van projecten beter in de hand wor den gehoudenTot slot zal ook de politieke verantwoordelijkheid beter uit de verf komen alleen al om het simpele feit dat de verantwoordelijke wethouder stelselmatiger op de hoogte wordt gehouden dan bij de oude structuur het geval was. Hetzelfde geldt overigens voor de Commissie voor Organisatie-, Personeels- en Informatie zakenHet is goed dat deze raads commissie nauw wordt betrokken bij de automatisering. In de commissievergadering is er vanuit verschillende fracties sterk op aangedrongen om niet alleen zicht te krijgen op de hoofdlijnen, maar ook op de financiële gevolgen van de voorgestelde aanpak. Het is van groot belang dat dat zicht er op korte termijn komt. Ik neem aan dat de binnenkort in te stellen stuurgroep dat punt als eerste op de agenda zal hebbenIk verneem graag van de wethouder op welke termijn de financiële gevolgen in de raadscommissie aan de orde zullen worden gesteld. Hetzelfde geldt overigens voor de personele aspecten. Hoewel wij er begrip voor hebben dat het college deze aspecten niet in de nota heeft meegenomen, lijkt het ons gewenst dat daarover op korte termijn duidelijkheid komt. Wij zijn benieuwd op welke termijn en op welke wijze het college de separate rapportage, zoals dat in de raadsbrief wordt genoemd, gestalte zal geven. Het is een aspect dat wij terdege in de gaten moeten houden. Hoewel automatise ring ook veel positieve veranderingen voor medewerkers met zich meebrengt, zijn er ook een aantal negatieve aspecten die nadere bestudering vereisen. De in de nota voorgestelde op leidingsstructuur is minimaal noodzakelijk om de medewerkers ook van voldoende bagage te voorzien om de automatiseringstrein bij te houden. Ten slotte, mijnheer de voorzitter, wil ik kort ingaan op de relatie tussen de gemeente Leeuwarden en het CEVAN. In de nota wordt gekozen voor een continuering van deze relatie. Op zich zelf zijn wij het daar mee eens. Bij het CEVAN is er echter het een en ander aan de hand. Ik heb begrepen dat de omzetverplichting van de 96 deelnemende gemeenten, verwoord in artikel 33 van de gemeenschappelijke regeling, is komen te vervallen, althans dat het be stuur dit artikel voorlopig buiten werking heeft gesteld. Dat dwingt het CEVAN zich meer dan tot nu toe commercieel op de markt te werpen en dat is op zich voor een regionaal reken centrum al een ingrijpende zaak. Als daarbij de deelnemende gemeenten niet meer hoeven te voldoen aan hun omzetverplichting en alleen maar zijn gehouden tot het betalen van de deel nemersbijdrage dan lijken de ontwikkelingen bij het CEVAN in een stroomversnelling te zijn gekomen. Ik heb ook begrepen dat wel de omzetverplichting buiten werking is gesteld, maar niet de verplichte deelname van de gemeenten in de eventueel af te dekken verliezen. Wij werden enige weken geleden nog weer geconfronteerd met een extra kostenpost van drie mil joen gulden die door de deelnemende gemeenten moet worden afgedekt. Ik stel het op prijs, mijnheer de voorzitter, om rondom deze zaak wat meer duidelijkheid te krijgen van de wet houder. Ik kan mij namelijk niet aan de indruk onttrekken dat, gegeven de recente ontwik kelingen, het risico voor de deelnemende gemeenten alleen maar groter wordt. Bovendien vraag ik mij af of de ontwikkelingen van invloed zijn op de keuze die in de nota voor het CEVAN wordt gemaakt. Ik wil het hier in eerste instantie bij laten. Mefrou Westra Om't de hear Duijvendak net oanwêzich is sil ik oer dit punt it wurd fiere. De tiid dat prinsipiële diskusjes fierd waarden oer foar en tsjin fan automatisearring is foarby. Automatisearring liket in net te stuitsjen üntjouwing te wêzen dy't yn rap tempo fierder giet, ek as de polityk der noch net oer ütpraat is. Dat de polityk der oer mei prate moat stiet fêst. Automatisearring mei gjin frije kwestje wêze dy't oan de ekonomyske sektor oerlitten wurdt. De polityk kin net hinne om saken as de gefolgen foar de wurkgelegenheid en de kwaliteit fan it wurk. Der sil in polityk antwurd komme moatte op de fraach hokker tapassingsmooglikheden fan it middel automatisearring winsklik binne en hokker net. In polityk antwurd op de fraach hoe't de persoanlike libbenssfear fan minsken beskerme wurde kin, ensafuorthinneMei dizze oandachtspunten yn de holle hawwe wy de notysje oer it ge- meentlik ynformaasje- en automatisearringsbelied lézen. Sa't wy yn de kommisje al oanjün hawwe, kinne wy üs yn grutte halen yn de ynhald fan de notysje fine. Us krityk spitst him ta op it feit dat der in tal saken net yn de notysje ütwurke wurde. De diskusje yn de kom misje hat fertuten dien. Yn de riedsbrief wurdt op twa punten fan krityk in tasizzing dien. Ik wol noch even opmerke dat wy de riedsbrief prima fine. De advysfunksje fan de kommisje komt dér goed yn nei foaren. It liket üs net oerstallich om noch koart üt te lizzen wêr't üs krityk him no foaral yn sit, sadat dy yn de taseine privacy-feroardering en de rapportaazje oer sosjaal-organisato- ryske aspekten ferwurke wurde kin. Oer it punt privacy-feroardering it folgjende. Wy binne it wol iens oer it belang dêrfan. Sa't üt de riedsbrief bliken docht stimt it kolleezje der no ek mei yn dat in privacy-fer oardering der op koarte termyn komt. Wy wolle der nochris de klam op lizze dat in privacy- feroardering nammerste mear fan belang is no't der in netwurk-konsept ynfierd wurdt wêrby ynformaasje dy't ien ynstansje hat oer in persoan keppele wurde kin oan gege vens dy't in oare ynstênsje hat. Wichtich is dat dy keppeling allinnich mar plakfynt wannear't soks needsaaklik is foar de öfhanneling fan in kwestje. Der mei net nei eigen goedtinken nochris even hjir en nochris even dér ynformaasje opfrege wurde, mar krekt wa't der foar it loket stiet. Hjiroer moatte goede regels yn de feroardering opnommen wurde. Dêrnjonken sil der politike beslütfoarming plakfine moatte oer de fraach hokker ynformaasje-bestanden oan elkoar keppele wurde meie en by hokker dat net needsaaklik en dus ek net winsklik is. Ik wol dan no yngean op it twadde kritykpunt, nammentlik it üntbrekken fan in fisy op sosjaal-organisatoryske aspekten. Yn de riedsbrief wurde in tal wêzentlike fragen fer- wurde. Ik herhelje dy mar even yn eigen wurden. Hoe soarget men derfoar dat guon groepen wurknimmers, sa't aldere wurknimmers en froulju, net folslein buten it automatisearrings- proses komme te stean? Wat binne de effekten op de wurkomstannichheden en op de kwaliteit fan it wurk? Wat binne de personiele gefolgen wannear't de ynhald fan it wurk wat feroaret of wannear't de omfang fan it wurk wat ófnimt? Oer dizze aspekten fan de automatisearring soe yntensyf oerlis fierd wurde moatte mei it personiel. Automatisearring moat ommers gjin autonoom proses wêze dat oer de hollen fan de wurknimmers hinne stal krijt. Personiel moat yn dat proses in ynbring hawwe, ideeën oandrage kinne foar tapassingsmooglikheden fan de automatisearring en sizzenskip hawwe oer de feroaring yn de arbeidsorganisaasje dy't auto matisearring meibringt. Wy bliuwe it in misser finen dat de relaasje automatisearring-personielsbelied yn de no tysje net ütwurke wurdt, om't it nei üs betinken om in essinsjeel ünderdiel fan it automati searringsbelied giet. Wy freegje üs óf oft dat wol goed oerkommen is sjoen de opmerking yn de riedsbrief "dat sociaal-organisatorische aspecten niet alleen betrekking hoeven te hebben op het gebied van automatisering". Wy freegje net om in algemiene rapportaazje oer it perso- nielsbelied. It giet üs om de relaasje mei de automatisearring. Ik wol noch ien sitaat üt de notysje oanhelje dêr't it ünderbeljocht wêzen fan it personielsaspekt üt sprekt. Op side 52 stiet nammentlik ünder oaren"Daarnaast zal per onderwerp moeten worden ingegaan in hoe verre het personeelsbeleid onderdeel uit kan maken van de werkzaamheden van deze stuurgroepWy wolle bepleitsje dat it personielsbelied in fêst ünderdiel foar de stjoergroep wurdt. Krekt sa't der in Kommisje OPI is - de P stiet foar Personielssaken - sa soe ek yn de stjoergroep it personielsaspekt fêst opnommen wurde moatte. Dat soe dan de stjoergroep MOPI wurde. By eintsjebeslüt wol ik noch wat sizze oer it plak fan de gemeenteriedNoch in sitaat üt de notysje: "Een geautomatiseerd informatiesysteem zal een belangrijk instrument voor be leidsinformatie moeten zijn." Yn dat ferban wurdt wol yngongen op de ynformaasje-behoefte fan it management en it kolleezje. Yn de beskriuwing fan it bestjoerlik ynformaasje-systeem üntbrekt lykwols de gemeenteried, wylst dy dochs it meast sintrale plak ynnimt yn it bestjoer- like systeem. It liket üs saak dat yn de takomst plannen üntwikkele wurde foar in automati- searre ynformaasje-foarsjenning foar riedsleden. Yn dat ferban hawwe wy yn üs fraksje de gedachten al ris gean litten oer de mooglik- heid om yn de takomst riedsleden thüs in terminal en printer te jaan (fia in modum oansluten op de gemeentlike apparatuur). Dat besparret in bulte papier. Boppedat kin in riedslid dan seis bepale fan hokker stikken hy/sy in "uitdraai" hawwe wol. Sa'n mooglikheid is ek handich om't aide stikken üt it argyf opfrege wurde kinne, ensafuorthinne. Dat haldt wol yn dat der yn de opset fan it ynformaasjesysteem c.q. de argivering rekkening halden wurde moat mei dizze gebrüksmooglikheid troch riedsleden. It is noch mar in idee dat fierder ütwurke wurde moat. Riedsleden moatte miskien dochs no al in plak ynromje op harren studearkeamer foar in "kompu-meubel De heer IJestra heeft inmiddels de vergadering verlaten. De heer Stassen Als wij tegen die tijd dan ook nog eens telefonisch kunnen gaan ver gaderen dan hebben wij de zaak helemaal gemechaniseerd, mijnheer de voorzitter. Mijn fractie acht de notitie ook van belang, omdat de daarin aangegeven hoofdlijnen van het informatie- en automatiseringsbeleid een positieve invloed kunnen hebben op de besluit vorming op strategisch beleidsvoorbereidend en beleidsuitvoerend niveau. Informatiebeleid is pas goed als het verantwoordelijkheden, bevoegdheden en taken binnen de organisatie tot hun recht laat komen daar waar dat binnen de structuur nodig en verantwoord is. Binnen deze wisselwerking van informatie- en organisatiebeleid kan het informatiebeleid niet alleen een stevige impuls geven aan de decentralisatie- en delegatiegedachte en de daarmee in ver band te brengen verhoging van efficiency en effectiviteit, maar ook een versterking beteke nen van het democratisch gehalte van het bestuur dat zich kenmerkt door snellerebetere en openere service aan de burgers. Sterker nog wordt de invloed vice versa van het infor matiebeleid op de organisatie en haar omgeving als er sprake is van automatisering. Deze voorloper, mijnheer de voorzitter, breng ik in verband met de volgende zaken. In de eerste plaats. Deconcentratie van de geautomatiseerde informatieverwerking die parallel loopt aan decentralisatie van de besluitvorming, is een juiste benadering. Een en

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Notulen) | 1987 | | pagina 17