32
33
die voorgestelde structuur is het beter mogelijk de voortgang van projecten in de gaten te
houden en waar nodig tijdig bij te sturen. Bovendien is het beter mogelijk tijdig in te grijpen
als iets mis dreigt te gaan. Daarnaast kunnen de kosten van projecten beter in de hand wor
den gehoudenTot slot zal ook de politieke verantwoordelijkheid beter uit de verf komen
alleen al om het simpele feit dat de verantwoordelijke wethouder stelselmatiger op de hoogte
wordt gehouden dan bij de oude structuur het geval was. Hetzelfde geldt overigens voor de
Commissie voor Organisatie-, Personeels- en Informatie zakenHet is goed dat deze raads
commissie nauw wordt betrokken bij de automatisering.
In de commissievergadering is er vanuit verschillende fracties sterk op aangedrongen
om niet alleen zicht te krijgen op de hoofdlijnen, maar ook op de financiële gevolgen van de
voorgestelde aanpak. Het is van groot belang dat dat zicht er op korte termijn komt. Ik
neem aan dat de binnenkort in te stellen stuurgroep dat punt als eerste op de agenda zal
hebbenIk verneem graag van de wethouder op welke termijn de financiële gevolgen in de
raadscommissie aan de orde zullen worden gesteld.
Hetzelfde geldt overigens voor de personele aspecten. Hoewel wij er begrip voor hebben
dat het college deze aspecten niet in de nota heeft meegenomen, lijkt het ons gewenst dat
daarover op korte termijn duidelijkheid komt. Wij zijn benieuwd op welke termijn en op welke
wijze het college de separate rapportage, zoals dat in de raadsbrief wordt genoemd, gestalte
zal geven. Het is een aspect dat wij terdege in de gaten moeten houden. Hoewel automatise
ring ook veel positieve veranderingen voor medewerkers met zich meebrengt, zijn er ook een
aantal negatieve aspecten die nadere bestudering vereisen. De in de nota voorgestelde op
leidingsstructuur is minimaal noodzakelijk om de medewerkers ook van voldoende bagage te
voorzien om de automatiseringstrein bij te houden.
Ten slotte, mijnheer de voorzitter, wil ik kort ingaan op de relatie tussen de gemeente
Leeuwarden en het CEVAN. In de nota wordt gekozen voor een continuering van deze relatie.
Op zich zelf zijn wij het daar mee eens. Bij het CEVAN is er echter het een en ander aan de
hand. Ik heb begrepen dat de omzetverplichting van de 96 deelnemende gemeenten, verwoord
in artikel 33 van de gemeenschappelijke regeling, is komen te vervallen, althans dat het be
stuur dit artikel voorlopig buiten werking heeft gesteld. Dat dwingt het CEVAN zich meer
dan tot nu toe commercieel op de markt te werpen en dat is op zich voor een regionaal reken
centrum al een ingrijpende zaak. Als daarbij de deelnemende gemeenten niet meer hoeven te
voldoen aan hun omzetverplichting en alleen maar zijn gehouden tot het betalen van de deel
nemersbijdrage dan lijken de ontwikkelingen bij het CEVAN in een stroomversnelling te zijn
gekomen. Ik heb ook begrepen dat wel de omzetverplichting buiten werking is gesteld, maar
niet de verplichte deelname van de gemeenten in de eventueel af te dekken verliezen. Wij
werden enige weken geleden nog weer geconfronteerd met een extra kostenpost van drie mil
joen gulden die door de deelnemende gemeenten moet worden afgedekt. Ik stel het op prijs,
mijnheer de voorzitter, om rondom deze zaak wat meer duidelijkheid te krijgen van de wet
houder. Ik kan mij namelijk niet aan de indruk onttrekken dat, gegeven de recente ontwik
kelingen, het risico voor de deelnemende gemeenten alleen maar groter wordt. Bovendien
vraag ik mij af of de ontwikkelingen van invloed zijn op de keuze die in de nota voor het
CEVAN wordt gemaakt.
Ik wil het hier in eerste instantie bij laten.
Mefrou Westra Om't de hear Duijvendak net oanwêzich is sil ik oer dit punt it wurd
fiere. De tiid dat prinsipiële diskusjes fierd waarden oer foar en tsjin fan automatisearring
is foarby. Automatisearring liket in net te stuitsjen üntjouwing te wêzen dy't yn rap tempo
fierder giet, ek as de polityk der noch net oer ütpraat is. Dat de polityk der oer mei prate
moat stiet fêst. Automatisearring mei gjin frije kwestje wêze dy't oan de ekonomyske sektor
oerlitten wurdt. De polityk kin net hinne om saken as de gefolgen foar de wurkgelegenheid
en de kwaliteit fan it wurk. Der sil in polityk antwurd komme moatte op de fraach hokker
tapassingsmooglikheden fan it middel automatisearring winsklik binne en hokker net. In
polityk antwurd op de fraach hoe't de persoanlike libbenssfear fan minsken beskerme wurde
kin, ensafuorthinneMei dizze oandachtspunten yn de holle hawwe wy de notysje oer it ge-
meentlik ynformaasje- en automatisearringsbelied lézen. Sa't wy yn de kommisje al oanjün
hawwe, kinne wy üs yn grutte halen yn de ynhald fan de notysje fine. Us krityk spitst him
ta op it feit dat der in tal saken net yn de notysje ütwurke wurde. De diskusje yn de kom
misje hat fertuten dien. Yn de riedsbrief wurdt op twa punten fan krityk in tasizzing dien.
Ik wol noch even opmerke dat wy de riedsbrief prima fine. De advysfunksje fan de kommisje
komt dér goed yn nei foaren.
It liket üs net oerstallich om noch koart üt te lizzen wêr't üs krityk him no foaral yn
sit, sadat dy yn de taseine privacy-feroardering en de rapportaazje oer sosjaal-organisato-
ryske aspekten ferwurke wurde kin.
Oer it punt privacy-feroardering it folgjende. Wy binne it wol iens oer it belang dêrfan.
Sa't üt de riedsbrief bliken docht stimt it kolleezje der no ek mei yn dat in privacy-fer
oardering der op koarte termyn komt. Wy wolle der nochris de klam op lizze dat in privacy-
feroardering nammerste mear fan belang is no't der in netwurk-konsept ynfierd wurdt
wêrby ynformaasje dy't ien ynstansje hat oer in persoan keppele wurde kin oan gege
vens dy't in oare ynstênsje hat. Wichtich is dat dy keppeling allinnich mar plakfynt wannear't
soks needsaaklik is foar de öfhanneling fan in kwestje. Der mei net nei eigen goedtinken
nochris even hjir en nochris even dér ynformaasje opfrege wurde, mar krekt wa't der foar
it loket stiet. Hjiroer moatte goede regels yn de feroardering opnommen wurde. Dêrnjonken
sil der politike beslütfoarming plakfine moatte oer de fraach hokker ynformaasje-bestanden
oan elkoar keppele wurde meie en by hokker dat net needsaaklik en dus ek net winsklik is.
Ik wol dan no yngean op it twadde kritykpunt, nammentlik it üntbrekken fan in fisy
op sosjaal-organisatoryske aspekten. Yn de riedsbrief wurde in tal wêzentlike fragen fer-
wurde. Ik herhelje dy mar even yn eigen wurden. Hoe soarget men derfoar dat guon groepen
wurknimmers, sa't aldere wurknimmers en froulju, net folslein buten it automatisearrings-
proses komme te stean? Wat binne de effekten op de wurkomstannichheden en op de kwaliteit
fan it wurk? Wat binne de personiele gefolgen wannear't de ynhald fan it wurk wat feroaret
of wannear't de omfang fan it wurk wat ófnimt? Oer dizze aspekten fan de automatisearring
soe yntensyf oerlis fierd wurde moatte mei it personiel. Automatisearring moat ommers gjin
autonoom proses wêze dat oer de hollen fan de wurknimmers hinne stal krijt. Personiel moat
yn dat proses in ynbring hawwe, ideeën oandrage kinne foar tapassingsmooglikheden fan de
automatisearring en sizzenskip hawwe oer de feroaring yn de arbeidsorganisaasje dy't auto
matisearring meibringt.
Wy bliuwe it in misser finen dat de relaasje automatisearring-personielsbelied yn de no
tysje net ütwurke wurdt, om't it nei üs betinken om in essinsjeel ünderdiel fan it automati
searringsbelied giet. Wy freegje üs óf oft dat wol goed oerkommen is sjoen de opmerking yn
de riedsbrief "dat sociaal-organisatorische aspecten niet alleen betrekking hoeven te hebben
op het gebied van automatisering". Wy freegje net om in algemiene rapportaazje oer it perso-
nielsbelied. It giet üs om de relaasje mei de automatisearring. Ik wol noch ien sitaat üt de
notysje oanhelje dêr't it ünderbeljocht wêzen fan it personielsaspekt üt sprekt. Op side 52
stiet nammentlik ünder oaren"Daarnaast zal per onderwerp moeten worden ingegaan in hoe
verre het personeelsbeleid onderdeel uit kan maken van de werkzaamheden van deze
stuurgroepWy wolle bepleitsje dat it personielsbelied in fêst ünderdiel foar de stjoergroep
wurdt. Krekt sa't der in Kommisje OPI is - de P stiet foar Personielssaken - sa soe ek yn de
stjoergroep it personielsaspekt fêst opnommen wurde moatte. Dat soe dan de stjoergroep
MOPI wurde.
By eintsjebeslüt wol ik noch wat sizze oer it plak fan de gemeenteriedNoch in sitaat üt
de notysje: "Een geautomatiseerd informatiesysteem zal een belangrijk instrument voor be
leidsinformatie moeten zijn." Yn dat ferban wurdt wol yngongen op de ynformaasje-behoefte
fan it management en it kolleezje. Yn de beskriuwing fan it bestjoerlik ynformaasje-systeem
üntbrekt lykwols de gemeenteried, wylst dy dochs it meast sintrale plak ynnimt yn it bestjoer-
like systeem. It liket üs saak dat yn de takomst plannen üntwikkele wurde foar in automati-
searre ynformaasje-foarsjenning foar riedsleden.
Yn dat ferban hawwe wy yn üs fraksje de gedachten al ris gean litten oer de mooglik-
heid om yn de takomst riedsleden thüs in terminal en printer te jaan (fia in modum oansluten
op de gemeentlike apparatuur). Dat besparret in bulte papier. Boppedat kin in riedslid dan
seis bepale fan hokker stikken hy/sy in "uitdraai" hawwe wol. Sa'n mooglikheid is ek handich
om't aide stikken üt it argyf opfrege wurde kinne, ensafuorthinne. Dat haldt wol yn dat der
yn de opset fan it ynformaasjesysteem c.q. de argivering rekkening halden wurde moat mei
dizze gebrüksmooglikheid troch riedsleden. It is noch mar in idee dat fierder ütwurke wurde
moat. Riedsleden moatte miskien dochs no al in plak ynromje op harren studearkeamer foar in
"kompu-meubel
De heer IJestra heeft inmiddels de vergadering verlaten.
De heer Stassen Als wij tegen die tijd dan ook nog eens telefonisch kunnen gaan ver
gaderen dan hebben wij de zaak helemaal gemechaniseerd, mijnheer de voorzitter.
Mijn fractie acht de notitie ook van belang, omdat de daarin aangegeven hoofdlijnen van
het informatie- en automatiseringsbeleid een positieve invloed kunnen hebben op de besluit
vorming op strategisch beleidsvoorbereidend en beleidsuitvoerend niveau. Informatiebeleid
is pas goed als het verantwoordelijkheden, bevoegdheden en taken binnen de organisatie tot
hun recht laat komen daar waar dat binnen de structuur nodig en verantwoord is. Binnen
deze wisselwerking van informatie- en organisatiebeleid kan het informatiebeleid niet alleen
een stevige impuls geven aan de decentralisatie- en delegatiegedachte en de daarmee in ver
band te brengen verhoging van efficiency en effectiviteit, maar ook een versterking beteke
nen van het democratisch gehalte van het bestuur dat zich kenmerkt door snellerebetere
en openere service aan de burgers. Sterker nog wordt de invloed vice versa van het infor
matiebeleid op de organisatie en haar omgeving als er sprake is van automatisering. Deze
voorloper, mijnheer de voorzitter, breng ik in verband met de volgende zaken.
In de eerste plaats. Deconcentratie van de geautomatiseerde informatieverwerking die
parallel loopt aan decentralisatie van de besluitvorming, is een juiste benadering. Een en