verenigingen zijn slechts twee
in beroep gegaan. Het bezwaar
schrift van Pniëls Kerkkoor was
niet-ontvankelijk, aangezien
niet binnen de gestelde termijn
gereageerd was.
Het bezwaarschrift van Patrimo
nium is door de Arob-commissie
in behandeling genomen.
In onze vergadering van 9 mei
1993 nebben wij ingestemd met
het advies van de commissie en
hebben wij het bezwaarschrift
gegrond verklaard.
Patrimonium zal alsnog een sub
sidie worden toegekend.
Klaarblijkelijk biedt de Algeme
ne subsidieverordening en de
Verordening amateuristische
kunstbeoefening nog teveel ruim
te voor verschillende interpre
taties. Tevens bestaat er ondui
delijkheid over de toepassing
van artikel 25 van de ASV.
Op grond hiervan zullen wij tot
een correctie van de afwijzingen
van de genoemde koren overgaan,
waarbij dient te worden opge
merkt, dat de verordening ten
aanzien van artikel 25 van de
ASV dient te worden aangepast.
Leeuwarden, 25 mei 1993.
i
I
Burgemeester en Wethouders van Leeuwarden,
Burgemeester
Sec
Aanhangsel nr. 7.
Antwoorden op schriftelijke vragen als bedoeld in artikel 47, eerste lid van
het Reglement van orde voor de vergaderingen van de Raad der gemeente Leeuwar
den, ingediend door de fractievoorzitters van PvdA, CDA, VVD, D'66, PAL/Groen
Links en SGP/RPF/GPV met betrekking tot het Infrastructuur-Concept van de
provincie Friesland.
Blijkens berichten in de regionale pers (17-07-1993) heeft het buro Buck
Consultants International in opdracht van de drie noordelijke provincies
onderzoek gedaan naar de relatie tussen economische ontwikkeling en infra
structuur. Vervolgens heeft het buro een integrale strategische visie op de
noordelijke infrastructuur ontwikkeld, welke visie als basis moet dienen voor
besprekingen met de rijksoverheid over toekomstige infrastructuurprojecten.
Vragen:
la. Heeft het college kennis
genomen van deze berichten?
b. Is het juist dat Buck Consul
tants als belangrijkste auto
snelwegroute Afsluitdijk-Noord-
Duitsland het traject via Har-
lingen en Leeuwarden naar
Drachten aanwijst, dit vanwege
o.a. het rijksbeleid (stedelij
ke knooppunten/SW II) maar ook
vanwege de omvang van de eco
nomische activiteiten langs
deze as?
Antwoorden:
Ja
Ja.
Vraag 2.
Is het bericht juist dat Gedepu
teerde Staten zich aanvankelijk
achter deze strategische visie heb
ben gesteld maar dat dit college na
de afwijzing door Harlingen van het
geplande milieubedrijfsterrein als
nog prioriteit aan de zuidelijke
verbinding via Sneek heeft gegeven?
Vraag 3.
Zo ja, is het college met ons van
mening dat dit besluit een vol
strekte miskenning inhoudt van de
essentie van eerdergenoemde strate
gische visie voor wat betreft de
toekomstige weginfrastructuur in
Friesland? Deelt het college met
ons de vrees dat deze onbegrijpe
lijke koerswijziging toekomstige
optimalisering van de infrastruc
tuur op de as Harlingen-Franeker-
Leeuwarden-Drachten (ook subsidie-
technisch) ernstig bemoeilijkt? Is
hier overleg over geweest?
Ja.
Ja.
Ter zake heeft geen overleg plaats
gevonden door de provincie Fries
land met de gemeente Leeuwarden.
1