verenigingen zijn slechts twee in beroep gegaan. Het bezwaar schrift van Pniëls Kerkkoor was niet-ontvankelijk, aangezien niet binnen de gestelde termijn gereageerd was. Het bezwaarschrift van Patrimo nium is door de Arob-commissie in behandeling genomen. In onze vergadering van 9 mei 1993 nebben wij ingestemd met het advies van de commissie en hebben wij het bezwaarschrift gegrond verklaard. Patrimonium zal alsnog een sub sidie worden toegekend. Klaarblijkelijk biedt de Algeme ne subsidieverordening en de Verordening amateuristische kunstbeoefening nog teveel ruim te voor verschillende interpre taties. Tevens bestaat er ondui delijkheid over de toepassing van artikel 25 van de ASV. Op grond hiervan zullen wij tot een correctie van de afwijzingen van de genoemde koren overgaan, waarbij dient te worden opge merkt, dat de verordening ten aanzien van artikel 25 van de ASV dient te worden aangepast. Leeuwarden, 25 mei 1993. i I Burgemeester en Wethouders van Leeuwarden, Burgemeester Sec Aanhangsel nr. 7. Antwoorden op schriftelijke vragen als bedoeld in artikel 47, eerste lid van het Reglement van orde voor de vergaderingen van de Raad der gemeente Leeuwar den, ingediend door de fractievoorzitters van PvdA, CDA, VVD, D'66, PAL/Groen Links en SGP/RPF/GPV met betrekking tot het Infrastructuur-Concept van de provincie Friesland. Blijkens berichten in de regionale pers (17-07-1993) heeft het buro Buck Consultants International in opdracht van de drie noordelijke provincies onderzoek gedaan naar de relatie tussen economische ontwikkeling en infra structuur. Vervolgens heeft het buro een integrale strategische visie op de noordelijke infrastructuur ontwikkeld, welke visie als basis moet dienen voor besprekingen met de rijksoverheid over toekomstige infrastructuurprojecten. Vragen: la. Heeft het college kennis genomen van deze berichten? b. Is het juist dat Buck Consul tants als belangrijkste auto snelwegroute Afsluitdijk-Noord- Duitsland het traject via Har- lingen en Leeuwarden naar Drachten aanwijst, dit vanwege o.a. het rijksbeleid (stedelij ke knooppunten/SW II) maar ook vanwege de omvang van de eco nomische activiteiten langs deze as? Antwoorden: Ja Ja. Vraag 2. Is het bericht juist dat Gedepu teerde Staten zich aanvankelijk achter deze strategische visie heb ben gesteld maar dat dit college na de afwijzing door Harlingen van het geplande milieubedrijfsterrein als nog prioriteit aan de zuidelijke verbinding via Sneek heeft gegeven? Vraag 3. Zo ja, is het college met ons van mening dat dit besluit een vol strekte miskenning inhoudt van de essentie van eerdergenoemde strate gische visie voor wat betreft de toekomstige weginfrastructuur in Friesland? Deelt het college met ons de vrees dat deze onbegrijpe lijke koerswijziging toekomstige optimalisering van de infrastruc tuur op de as Harlingen-Franeker- Leeuwarden-Drachten (ook subsidie- technisch) ernstig bemoeilijkt? Is hier overleg over geweest? Ja. Ja. Ter zake heeft geen overleg plaats gevonden door de provincie Fries land met de gemeente Leeuwarden. 1

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Schriftelijke vragen) | 1993 | | pagina 14