De PPS-constructie; met name ten aanzien van risicoverde ling, de financiële opbrengsten en procedurele vormgeving; De gewenste ruimtelijke orde ning van Nederland in met name Noordoost Nederland. Vervoerswaarde en de uitwerking van tracé en stations. Vrijdag 10 maart jl. heeft het kabinet het besluit over de komst van een magneetzweeftrein naar Noord-Nederland uitgesteld tot eind dit jaar. Het kabinet is tot de conclusie gekomen dat er nog te weinig inzicht is in de (maat schappelijke) kosten/baten, ver voerswaarden en effecten van de Zuiderzeelijn (conventionaal, HSL en Magneetzweefbaan) en Hanzelijn (opwaardering bestaand spoor) om nu al een verantwoorde keuze te kunnen maken. Er is door de Minis ter van Verkeer Waterstaat een interdepartementale projectgroep ingesteld die de ontbrekende gege vens in beeld brengt. Aangezien er uit verschillende hoeken nog andere alternatieven genoemd werden, heeft de interde partementale projectgroep een quick scan uitgevoerd. Hierbij zijn de varianten IJsselmeerlijn en Afsluitdijklijn afgevallen. Daarnaast heeft de projectgroep een folder uitgebracht die laat zien dat het traject Heerenveen- Leeuwarden onderdeel is gaan uit maken van de Zuiderzeelijn en de variant Hanzelijn In de bijgevoegde memo van 16 mei 2000 van wethouder Den Oudsten aan de leden van de leden van de com missie Stadsontwikkeling wordt uitgebreider op het onderzoek van de interdepartementale werkgroep ingegaan Ten aanzien van de aansluiting van Leeuwarden en Heerenveen op de Zuiderzeelijn wordt samen met de gemeente Heerenveen een onderzoek uitgevoerd naar de ontwikkelings mogelijkheden van het station 3

Historisch Centrum Leeuwarden

Raadsverslagen van de gemeente Leeuwarden, 1865-2007 (Schriftelijke vragen) | 2000 | | pagina 50