Bijlage 2 geeft aan welke parkeer
plaatsen op een loopafstand van 500
meter (groen) en op 1000 meter (rood)
te gebruiken zijn. De 500 meter lijn
is ideaal, maar in de optiek dat de
binnenstad zodanige kwaliteiten heeft
en attractief is, mag worden veronder
steld dat een loopafstand van iets
meer dan 500 meter ook acceptabel is.
Bovendien worden parkeerplaatsen in de
blauwe zone (maximaal 2 uur parkeren
met behulp van een parkeerschijf
welke een goede aanlooproute hebben
naar de binnenstad, eveneens gebruikt.
Het college blijft gezien het boven
staande van mening dat de optredende
parkeerspanning acceptabel is en niet
leidt tot een noemenswaardige parkeer-
vlucht
3 Aangenomen dat de parkeer- Het college gaat daar zeker niet van
druk tijdens deze periode uit. Het antwoord ligt besloten in de
zich zelf oplost, gaat u er beantwoording van vraag 2.
dan van uit dat de bezoekers
van de binnenstad (klanten
van onze ondernemers) maar
even elders, buiten
Leeuwarden hun aankopen
moeten doen?
Wij vragen nogmaals met klem
ons verzoek "tijdelijk
parkeren op maaiveld
Zaailand" te heroverwegen en
verbreden onze vraag met,
tegelijk een proef te
houden, hoe het Zaailand
ingericht moet worden
tijdens de bouwtijd van de
Parkeergarage bij de
Oldehove
De in tweede instantie door u gestelde
vragen geven het college een goed
beeld van uw zorg. Juist daarom heeft
het college zich voorzien van meer
achtergrond gegevens, de bijlagen 1 en
2 zoals die zijn bijgevoegd, om
nogmaals uw verzoek zorgvuldig te
kunnen heroverwegen. Ook nu is het
college van oordeel dat inwilligen van
uw verzoek een eventueel verminderde
omzet van met name Kleine Kerkstraat
en aangrenzend gebied Nieuwestad, niet
tegemoet komt. De optredende
parkeerspanning in het desbetreffende
gebied wordt daarmee ook niet opgelost
en -overal gezien- is de parkeer-
capaciteit voldoende groot.
2