op te wijzen dat er een weg zou komen vanaf de wel aangelegde
Groeneweg over de Terp, door de Pijlsteeg, Bijerstraat, naar de
Eewal, over de Eewal naar de Koningsstraat, waar de wand van de ...
Koningsstraat gesloopt zou worden, waar de wand van Droevendal
gesloopt zou worden, een brug over de gracht, dwars door het Mo
lenpad en dan op naar de Bleeklaan. En van de andere kant af, de
Amelandspijp zou
hebben bedoeld. Hij heeft echter bedoeld het trottoir
overal waar de straat smal is, met name bij de Nieuwe-
buren, de Koningsstraat en op de hoek Korfmakers-
straat. Als voorbeeld heeft hij
, Sacramentsstraat, Pijlsteeg, Weerd, Nieuwe
Steeg (St. Jacobsstraat), Torenstraat, Koningsstraat,
Tuinen, Weaze, Klokstraat, Ruiterskwartier."
Zaterdagsavonds op de pijp tegenover de Koningsstraat
heel waF kooplieden, die daar niet eens hun waar kunnen
uitstallen; voor het publiek is het lastig en de kooplieden
hebben geen gelegenheid om op
gebracht en die staat op den hoek
van de Koningsstraat en daar staat op, dat verkeerd of
verminkt geld terug komt. Het bezwaar van den heer
De Vries is nu, dat de jeugd slechter zou worden, wan
neer zij in
Dat het verkeer door de nauwe Koningsstraat moei
lijkheden ondervindt zal Uwe Vergadering bekend zijn
en dat eene afdoende verbetering alleen zou zijn te ver
krijgen door verbreeding daarvan eveneens ... . Wordt toch
het berijden van de Koningsstraat van een zijde ver
De heer Krijgsman antwoordt dat de heer Baart de
la Faille 300.een niet zoo laag bedrag vindt.
In de stukken kan men echter lezen dat een veel
kleiner terreintje aan de Koningsstraat, groot 6.87 c ... De heer Schoondermark is van oordeel dat de ver
gelijking, die de heer Krijgsman maakt tusschen de
Korfmakersstraat en de Koningsstraat, niet opgaat.
De stand toch verschilt veel en juist de stand
herinneren dat er onlangs
een adres is geweest van bewoners uit die buurt om
het mogelijk te maken of het daarheen te leiden dat de
Koningsstraat slechts in één richting mocht worden be
reden. Het verkeer is ... Koningsstraat
in één richting te leiden. Dan kon het verkeer langs de
verbreede Handelskade in één richting worden geleid,
terwijl men door Koningstraat en Korfmakersstraat het
verkeer ook zoodanig kon leiden dat
Wat de naar binnen leidende wegen betreft, het
tracé Pijlsteeg-Beijerstraat heeft dus bij ons weinig
sympathie. Met Droevendal-Koningsstraat-Eewal kun
nen we akkoord gaan. Het tracé Lombardsteeg
voorstellen is dat er
gebroken zal moeten worden in de Korfmakersstraat of
in de Koningsstraat of dat er veranderingen moeten
komen op de Voorstreek, maar zonder dat er verande
ringen aangebracht worden in de
Koningsstraat. Er hebben zich
nog een aantal andere zaken voorgedaan. Het lijkt alsof dit type proble-
matieken toeneemt en het lijkt tegelijkertijd alsof het bevoegd gezag
daar onvoldoende antwoord op heeft. Nu
is hiervan het
gevolg dat de Koningsstraat, waar herhaaldelijk opstop
ping van allerhande voertuigen is, aanmerkelijk zal wor
den ontlast. Het verdient wellicht overweging deze dan
voor het verkeer in
In verband met een voorgenomen trottoiraanleg op
het gedeelte van de Voorstreek tusschen de Korfmakers
straat en de Koningsstraat is het gewenscht, dat de
stoepen, welke aldaar voor de onderscheidene
ingewikkeld dat
het wel moet leiden tot allerlei brekerij in de omgeving
van de Korfmakersstraat en/of de Koningsstraat en tot een
verandering van de Pijpen. Wij pleiten voor een parkeer
garage achter de