- 9 -
lende organen, op grond waarvan de gemeente zou kunnen deelnemen aan een stuk
risico. Het rijk speelt hier ook een grote rol in, want 50% van de gederfde
kosten kunnen worden verhaald op het rijk. Eén criterium is dat er in principe
van uit wordt gegaan dat de woonlasten door één persoon worden opgebracht. Er is
in het vérleden nl. al vaak gebleken dat wanneer de hypotheek op twee inkomens
gebaseerd werd, er na verloop van tijd toch moeilijkheden ontstonden doordat één
van beide inkomens wegviel.
Verder moet er bij een aanvraag een taxatierapport worden overgelegd. Als het
gemeentebestuur dat te hoog vindt, dan kan er aan een derde, die niet direct bij
de zaak betrokken is, gevraagd worden om een taxatie.
Van mensen die al een hypotheek of andere schulden hebben, wordt bij aanvraag van
gemeentegarantie verwacht,dat zij die schulden zo snel mogelijk aflossen.
Als er aan de aflossingsverplichtingen niet wordt voldaan, dan krijgt het gemeente
bestuur van de hypotheeknemer een berichtje en is het gebruikelijk dat de porte
feuillehouder met de betreffende mensen gaat praten hoe het opgelost kan worden.
Het gebeurt wel dat de hypotheeknemer niet van de oorspronkelijke voorwaarden wil
afwijken, maar meestal is er wel een oplossing te vinden.
Mefrou Bloem kin har wol yntinke dat de gemeente him wat yndekke moat tsjin de
risiko's dy't hjir oan fêst sitte, mar dat dat sa op de twa-fertsjinners rjochte
is dat fynt hja net terjochte. It kolleezje tinkt dér oars oer, mar hja bliuwt
op dit stânpunt stean.
Zonder nadere discussie en zonder hoofdelijke stemming wordt vervolgens conform
het voorstel besloten, met dien verstande dat mevrouw Bloem wordt geacht te hebben
tegen gestemd, waar het de voorwaarden over twee-verdieners betreft.
17. Voorstel inzake toepassing Beschikking geldelijke steun huisvesting gehandicapten.
Zonder discussie en zonder hoofdelijke stemming wordt conform het voorstel besloten.
18. Voorstel tot het garanderen van geldleningen voor woningverbetering.
Alsvoren.
19. Aanwijzing vertegenwoordigers in de regio's Noord, Zuidwest en Schoterwerven.
De hear Van den Berg seit dat it wol wat nuver is dat Boarnsterhim yn trije
regio's fertsjintwurdige wurdt, mar dat bringt de skiednis no ienkear mei him mei.
Der moat lykwols sa gau mooglik in kar makke wurde foar ien fan de regio's.
Dat der no dochs yn trije regio's in fertsjintwurdiging komme moat hâldt ferbân
mei it feit dat in gemeente net samar út sa'n gearwurkingsferbân stappe kin. Der
sil mei de regio's dy't straks óffalie, saken dien wurde moatte en it liket
sprekker goed ta dat dat fia Deputearre Steaten rint.
Ek fynt hy it fierders wol praktysk dat as minsken harren mei in bepaalde porte-
fúlje dwaande hâlde, dan ek yn kommisjes komme dy't dér oer gean. Hy freget oan
de oare fraksjes oft dy harren dêr by oanslute, want dan binne it altyd deselde
minsken dy mei deselde saken te dwaan krije. Dat liket him wol handich.
Dan wol hy kandidaat stelle foar de Regio Fryslân-Noard de hear Nieuwdam en foar
it gearwurkingsferbân de Schoterwerven de hear Van den Berg.
De hear Damsma seit dat de F.N.P. der fanút giet dat der yn Nederlân trije
bestjoerslagen binne, lnl. ryk, provinsje en gemeente, rjochtstreeks keazen
troch de ynwenners. De gemeenten sille dêrom de taken dy't op harren nivo lizze
seis útfiere moatte. Taken dy't boppe de macht fan de gemeente geane, moatte
oan de provinsje oerdroegen wurde. Fierder moat de gemeente tige hoeden wêze
mei it oerdragen fan taken oan yntergemeentlike gearwurkingsferbannen. Der moat
út noch yn net in nije bestjoerslaach ûntstean tusken provinsje en gemeente, dy't
beliedsfoarmjend en tariedend wurk útfiert. Dan giet it ta op nettrochsichtich en