GEMEENTE BOORNSTERHEM
13_ Voorstel om een krediet "beschik
baar te stellen voor de uitbrei
ding van het voor de huisvesting
van het ambtelijk apparaat aange
kochte gemeentekantoor alsmede
voor de verhuizing en de inrich
ting.
Aan de gemeenteraad.
Grouw, 8 juni 1981+.
In uw vergadering van 20 maart 198U besloot u ten behoeve van een
(centrale) huisvesting van het ambtelijk apparaat der gemeente het
kantoorgebouw van Halbertsma B.V. te Grouw aan te kopen. Tevens stel
de u een krediet van f. HOO.OOO,beschikbaar voor de aanleg van een
toegangsweg, voor een interne verbouwing van het kantoor voor de aan
schaf van een nieuwe telefooninstallatie en voor de (her)aansluiting
van gas, electriciteit en water.
Nader onderzoek heeft geleerd, dat het bedrag van f. UOO.OOO,de
volgende bestemming moet krijgen:
1. Aanleg toegangsweg f. 115.000,
2. Aansluiting water f. 2.500,
3. Aansluiting gas f. 3.600,
1+. Aansluiting electriciteit f. 52.500,
5. Aansluiting telefoon f. 65.660,
6. Verbouw kantoren f. 1 16.250,
7. Inrichten archiefruimte f. 36.350,
8. Onvoorzien en afronding f8160
f. 1+00.000,—
Bij boven aangegeven besteding is dan nog niet voorzien in de huisves
ting van de secretarie afdelingen burgerzaken (1+ medewerkers) en maat
schappelijke zorg (10 medewerkers). Hiervoor is een extra krediet
noodzakelijk, waarvan de hoogte afhankelijk is van de voor de huisves
ting van deze afdelingen te maken keuze.
In de eerste afdeling van uw raad is over de verschillende mogelijk
heden uitvoerig van gedachten gewisseld. Een viertal varianten ligt
voor u bij de raadsstukken ter inzage.
Uiteindelijk kiezen wij (daarin gesteund door de afdeling) voor de va
riant, waarbij het gemeentekantoor aan de J.W. de Visserwei wordt uit
gebreid met 200 250 m2 vloeroppervlakte.
Deze variant heeft een aantal in het oog springende voordelen:
a. centrale huisvesting van het gehele ambtelijk apparaat;
b. geen (relatief dure) interne verbouwing van de kantine;
c. blijvende beschikbaarheid van de kantine als kantine en als verga
derruimte
d. geen (onnodig dure) telefoonvoorzieningen.