- 8 - Wethâlder Breeuwsma fynt dat it wat te fier giet om sa op de provinsje of te jaan as de hear De Wolf dien hat. De provinsje hat syn eigen fer- antwurdlikheid. De provinsje toetst de plannen oan it bestimmingsplan en bestimmingsplannen wurde troch de gemeente seis fêststeld. As men dan fynt dat in oare oplossing better past, moat men net sizze dat it toetsingsorgaan it ferkeard docht, mar dan moat men seis sjen oft it plan yndertiid wol goed makke is. Wol men it plan al feroarje dan kin dat oan de provinsje foarlein wurde. Der is mei belanghawwende praat oer in nije oanfraach mar dy is noch net binnen kaam en oer de behanneling dêrfan kin sprekker dus noch neat sizze. Hy tinkt ek dat der gjin Kroanberop ynsteld wurde moat, om't dat allinnich mar giet om te witten hoe't it krekt sit en dêr is nimmen mei holpen. Fierder hat de gemeente goede amtners dy't it wol tabetroud is in saak te behartigjen, en dan is it net needsaaklik dat it kolleezje der altyd by is. De heer De Wolf zegt dat de gemeente zelf de opdracht heeft het ruimtelijke beleid voor de gemeente vast te stellen. In de wetgeving is voorzien dat er op bepaalde punten, als de gemeente dat nodig acht, van een bestem mingsplan kan worden afgeweken middels een artikel 19-procedureZijn bezwaar tegen de toetsing van de provincie is, dat die teveel in detail treedt en dat de gewichten in de afweging verkeerd gelegd worden. Daarom had hij graag een uitspraak van een hogere overheid willen hebben om dat eens duidelijk te stellen, maar aangezien voor zijn voorstel niet veel steun te verwachten is trekt spreker dat weer in. De hear Damsma seit dat ek syn fraksje gjin ferlet hat fan in Kroanberop. It is better dat de nije oanfraach, as dy der is, sa gau mooglik ôfhannele wurdt. Sprekker is fierder fan betinken dat de gemeente yn dit gefal terjocht gebrük makke hie fan de kêst 19-proseduereDer is by de weryn- dieling frege om in tredde wethâlder en it liket him ta dat der dan yn sa'n gefal, dêr't de motiven fan de ried taljochte wurde moatte, altyd wol ien is dy't dat dwaan kin. Wethâlder Breeuwsma seit dat der yndied trije wethâlders binne, mar dat it dochs net mooglik is oeral seis efteroan te gean. It is oan de amtners ek wol tabetroud om in saak fan de gemeente te behartigjen. Yn in gruttere gemeente is it no ien kear sa dat it kolleezje net oeral seis efteroan giet. De voorzitter antwoordt dat de vertegenwoordiging van de gemeente bij een hoorzitting hier niet aan de orde is. Verder zou er beroep aange tekend moeten worden bij de afdeling Rechtspraak van de Raad van State en niet bij de Kroon. (De heer De Wolf: 'Ik zal het onthouden, meester'). Punt 8: De heer De Wolf vindt dat ook dit weer een voorbeeld is van hoe de provincie soms aan de belangen van een gemeente voorbij gaat. Alleen al de reactietermijn was zeer kort. Het indertijd door Idaarderadeel ingediende bezwaar tegen relatienotagebieden is afgedaan met het argument dat alle belangen zijn afgewogen. Het relatienotabeleid is door het rijk opgelegd, maar wordt door de provincie uitgevoerd. Dat is dan ook voor de gemeenten de instantie waar de bezwaren ingediend kunnen worden. In 1975 toen de welvaart niet op kon, is dit beleid bedacht. Ongeveer 10% van de cultuurgrond (200.000 ha) moest in reservaten (vogelparken) of beheersgebieden worden omgezet. Daar is nooit een financieel verhaal bij gemaakt, maar de aankoop van de grond alleen al moet miljarden kosten. Dit beleid betekent voor de boeren rechtsongelijkheid en rechtsonzekerheid en het brengt ook schade toe aan de landseconomieIn deze regio betekent

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 1985 | | pagina 12