4 - Overleg. Met betrokkenen in het gebied is 2 keer overleg geweest. In januari is gesproken met de besturen van plaatselijk belang, terwijl op 23 mei j.1. een informatie-avond is belegd. Daarnaast heeft de 2e afdeling van uw raad zich een aantal malen over de problematiek beraden. Het resultaat van dit overleg is zodanig van aard geweest, dat het onderhavige voorstel tot beperking van gemotoriseerd verkeer op de Bûtlânsweide Harstawei en de Griene Dyk/Abbingawiersterdyk, gerechtvaardigd is. Ten behoeve van de besluitvorming liggen bij de raadsstukken de navolgende stukken ter inzage. - rapport vooronderzoek sluipverkeer Rauwerderhem (juni 1983); - rapport sluipverkeer Bûtlânswei e.o., voorstel maatregelen (april 1985) - informatiekrant van 14 mei 1985 (Mid-Frieslander) - verslag informatie-avond van 23 mei 1985; - verzoek om financiële bijdrage (van 23 april 1985). In totaal worden de kosten geschat op plm. 280.000,Bij schrijven van 23 april 1985 hebben wij de Staatssecretaris van Verkeer en Waterstaat een bijdrage gevraagd van 80%. De resterende kosten, zijnde plm. 56.000,komen voor rekening van de provincie en de gemeente (op basis van 50/50). Samenvattend stellen wij u voor te besluiten tot: - het afsluiten van de Bûtlânswei en de Harstawei voor doorgaand gemotoriseerd verkeer middels het aanbrengen van keerlussen en rijbaanversmal1ingen - het richten van een verzoek aan Gedeputeerde Staten van Friesland de Griene Dyk/Abbingawiersterdyk gesloten te verklaren voor gemoto riseerd verkeer met uitzondering van bestemmingsverkeer of vergun ninghouders. - het beschikbaar stellen van 280.000,— en dit bedrag na aftrek van de bijdragen van de hogere overheid ten laste te laten komen van het fonds openbare werken. Burgemeester en wethouders der gemeente Boarnsterhim, de secretaris, de burgemeester, P.H. Starreveld. B.G. Holtrop.

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 1985 | | pagina 51