4 -
Overleg.
Met betrokkenen in het gebied is 2 keer overleg geweest. In januari
is gesproken met de besturen van plaatselijk belang, terwijl op
23 mei j.1. een informatie-avond is belegd.
Daarnaast heeft de 2e afdeling van uw raad zich een aantal malen
over de problematiek beraden.
Het resultaat van dit overleg is zodanig van aard geweest, dat
het onderhavige voorstel tot beperking van gemotoriseerd verkeer
op de Bûtlânsweide Harstawei en de Griene Dyk/Abbingawiersterdyk,
gerechtvaardigd is.
Ten behoeve van de besluitvorming liggen bij de raadsstukken de
navolgende stukken ter inzage.
- rapport vooronderzoek sluipverkeer Rauwerderhem (juni 1983);
- rapport sluipverkeer Bûtlânswei e.o., voorstel maatregelen (april
1985)
- informatiekrant van 14 mei 1985 (Mid-Frieslander)
- verslag informatie-avond van 23 mei 1985;
- verzoek om financiële bijdrage (van 23 april 1985).
In totaal worden de kosten geschat op plm. 280.000,Bij schrijven
van 23 april 1985 hebben wij de Staatssecretaris van Verkeer en
Waterstaat een bijdrage gevraagd van 80%.
De resterende kosten, zijnde plm. 56.000,komen voor rekening
van de provincie en de gemeente (op basis van 50/50).
Samenvattend stellen wij u voor te besluiten tot:
- het afsluiten van de Bûtlânswei en de Harstawei voor doorgaand
gemotoriseerd verkeer middels het aanbrengen van keerlussen en
rijbaanversmal1ingen
- het richten van een verzoek aan Gedeputeerde Staten van Friesland
de Griene Dyk/Abbingawiersterdyk gesloten te verklaren voor gemoto
riseerd verkeer met uitzondering van bestemmingsverkeer of vergun
ninghouders.
- het beschikbaar stellen van 280.000,— en dit bedrag na aftrek
van de bijdragen van de hogere overheid ten laste te laten komen
van het fonds openbare werken.
Burgemeester en wethouders der gemeente Boarnsterhim,
de secretaris, de burgemeester,
P.H. Starreveld. B.G. Holtrop.