Thans is voorzien in een doorlopende uitvoering, welke in 1995 wordt af gesloten niet de voltooiing van de verdubbeling van de rijksweg 42, hetgeen vier jaar eerder is dan op basis van een voorgaande afspraak mocht worden vervacht. De minister van Verkeer en Waterstaat draagt de helft van da op 80 min begrote kosten. De minister van Economische Zaken is bereid in samenhang met eerder gemaakte afspraken m.b.t. RW 42 maximaal 36 min beschikbaar te stellen. Het rasterende bedrag van 4 min komt voor rekening van de provincie Groningen. De EZ- en provinciale middelen zullen in 1950, 1991 en 1992 als eerste voor dit projekt worden ingezet. 2. Verkeersinfras truc tuur Friesland aAlgemeen. In het overleg zijn afspraken gemaakt over de verkeersinfrastructuur in Friesland, onverlet latend de bevoegdheden van adviesorganen, parlement en provinciale staten. Deze afspraken zijn gemaakt in het kader van het Integraal Structuur Plan voor het Noorden des Lancs waarmee het Kabinet en da noordelijke provinciale besturen beogen da sociaal-economische situatie in Noord- Nederland te verbeteren. Het eerste gedeelte van de afspraken betreft een herschikkingtussen het Rijk, de provincie Freisland en enkele Gemeenten van het beheer van een groot aantal wegen. In samenhang daarmede is, ter verdere versterking van de vestigings plaatsfactoren van Friesland en ter vergroting van de verkeersveilig heid, overeengekomen een aantal belangrijke wegenprojekten in uitvoering te nemen. Als geheel kan met de afspraken een investeringsimpuls van 83 min gemoeid zijn en een werkgelegenheid van ongeveer 400 arbeids jaren.

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 1985 | | pagina 10