- 5 - 3) Bij de uitvoering van dit Rijksprojekt zullen enkele gelijkvloerse spoorvegovergangen vervallen, te weten die ter hoogte van Idaard en Wirdum. De betrokken gemeenten 3oarnsterhim en Leeuwarden hebben daarmede ingestemd. Ook door deze maatregel wordt een aanzienlijke verbetering in de verkeersveiligheid bereikt. Voor de uitvoering van dit Rijksprojekt is een bedrag van ten hoogste 47 min door het Rijk beschikbaar gesteld. Hierbij is de volgende verdeling overeengekomen: - Ministerie van Verkeer en Waterstaat 23,5 min - Ministerie van Economische Zaken 23,5 min waarbij overigens is overeengekomen, dat het Departement van Verkeer en Waterstaat eventuele prijsstijgingen voor haar rekening zal nemen. Nog in de tachtiger jaren zal deze uitbouw plaatsvinden. Met de uitvoering van dit projekt kan in totaal 235 arbeidsjaren gemoeid zijn. Voor een belangrijke verbetering van de ontsluiting van het centrum van de stad Leeuwarden en aansluiting ervan op het Rijkswegenstel sel is overeengekomen de aanleg van de Oostergoweg in de stad Leeuwarden. De kruising van de Oostergoweg en de spoorlijn Groningen- Leeuwarden zal gelijkvloers worden uitgevoerd. Met de uitvoering van dit gemeentelijke projekt is een bedrag van rond 20 min gemoeid, waarvoor de volgende verdeling overeenge komen is (prijspeil 1985): Gemeente Leeuwarden 3,8 min Ministerie van Verkeer en Waterstaat maximaal /5,4 min EZ/ISP maximaal /5,4 min EZ/EFRO maximaal 5,4 min

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 1985 | | pagina 13