Voor de uitvoering van dit provinciale project is een bedrag van 16 miljoen gulden beschikbaar. De volgende verdeling is overeengekomen: - provincie Friesland f. 6,4 miljoen - Europees Fonds Regionale ontwikkeling (EFRO) f. 4,8 miljoen Integraal Structuur Plan f. 4,8 miljoen De uitvoering van het werk zal afhankelijk van de procedurele en technische voorbereiding zo mogelijk nog in de jaren tachtig worden afgerond. Met de uitvoering van dit project zijn 80 arbeidsjaren gemoe id In samenhang met project (1), de verdubbeling van Rijksweg 32 van het gedeelte Werpsterhoek tot en met de aansluiting van Grouw, met een structureel ver keersveilige aansluiting van Grouw op de Rijksweg. Vooruitlopend op de realisatie van deze oplossing wordt in 1985 begonnen met de aanleg van een tijde lijke verkeers1ichteninsta1latie op het kruispunt Grouw/Rijksweg 32. Bij de uitvoering van dit Rijksproject zullen enkele gelijkvloerse spoorwegovergangen vervallen, te weten die ter hoogte van Idaard en Wirdum. De betrokken gemeenten Boarnsterhim en Leeuwarden hebben daarmede ingestemd. Ook door deze maatregel wordt een aanzien lijke verbetering in de verkeersveiligheid bereikt. Voor de uitvoering van dit Rijksproject is een bedrag van ten hoogste 47 miljoen gulden door het Rijk be schikbaar gesteld. Hierbij is de volgende verdeling overeengekomen Ministerie van Verkeer en Waterstaat f. 23'l/2 miljoen Integraal Structuur Plan f. 231/2 miljoen waarbij overigens is overeengekomen, dat het Departe ment van Verkeer en Waterstaat eventuele prijs stijgingen voor haar rekening zal nemen. Nog in de tachtiger jaren zal deze uitbouw plaats vinden. Met de uitvoering van dit project kan in totaal 235 arbeidsjaren gemoeid zijn.

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 1985 | | pagina 5