- 16 -
Op mevrouw De Jong zijn 17 stemmen uitgebracht en op de heer
Breeuwsma 15 stemmen waarmee genoemde personen zijn herbenoemd
in het bestuur van de Stichting.
17. Utstel begrutting te wizigjen foar útjefte reiskostenfergoeding
beukers yn de eardere gemeente Raerderhim.
Sünder petear en sünder haadlike stimming wurdt der neffens it
útstel besletten.
18. Voorstel tot het verhuren van de bijzondere kleuterschool
te Rauwerd aan de peuterspeelzaal Peuterpret.
Mefrou Bloem seit: 'Prima saak, snelle aksje'.
Vervolgens wordt zonder nadere discussie en zonder hoofdelijke
stemming conform het voorstel besloten.
19. Utstel fan nammejouwing oan de iepenbiere basisskoalle yn
Raard.
De hear Van der Baan tinkt dat as de namme Raerder Hiem oan inoar
skreaun wurdt dat noch dúdliker de ferbining lein is mei it eardere
Raerderhim. Fierder freget hy oft hjiroer dochs net it advys
fan de Fryske Akademy frege wurde kin om't dizze namme dochs
net sa gelokkich keazen is.
Wethâlder Van Gorkum seit dat it it doel wie om de namme oan
de iepening ta geheim te hâlden. Hy sil lykwols dizze fraach
trochjaan
Hjirnei wurdt sünder haadlike -stimming neffens it útstel besletten.
20. Utstel om meiwurking te ferlienen foar de ynrjochting fan
de underbou fan de bysGndere basisskoalle fan Jirnsum.
Sünder petear en sünder haadlike stimming wurdt der neffens it
útstel besletten.
21. Voorstel tot het beschikbaar stellen van een krediet voor
het muziekonderwijs.
Mevrouw Aukes zegt dat de onlustgevoelens t.a.v. het muziekonder
wijs niet af te kopen zijn door dit aanvullend krediet. Dit snelle
beschikbaarstellen van extra geld geeft te denken. Een logische
handel- en denkwijze ontbreekt volledig. Al sinds de herindeling
heeft haar fractie er op gewezen dat de gevolgen voor het muziek
onderwijs niet onderschat moesten worden. Er had in een vroeg
tijdig stadium een duidelijke beleidsvisie gegeven moeten worden.
Het verwondert spreekster verder dat het college zo heftig op
het krantebericht van de muziekschooldirecteur heeft gereageerd.
Een van de gevolgen is dat de ouders van de leerlingen nu ook
niet meer weten waar ze aan toe zijn. Spreekster vraagt zich
af over welke consequenties in de laatste regel van de eerste
alinea van het voorstel het college spreekt. Verder vraagt zij
of dit geld naar de Leeuwarder muziekschool gaat en zo ja, waarom
dat dan niet via de Schoterwerven gaat. Verder wil spreekster