-2- Zoals u wellicht is opgevallen voorziet de reconstructie niet in de aanleg van een fietspad of andere fietsvoorziening. De financiële middelen hiervoor ontbrekenBovendien kan worden gesteld dat specifieke voorzieningen voor langzaam verkeer op dit weggedeelte minder noodzakelijk worden geacht. De vermenging van verkeerssoorten zoals die in de oude kom aan de orde is, in combinatie met een herinrichting van het onderhavige weggedeelte maken een dergelijke specifieke voorziening in onze ogen ook minder urgent. Immers de voorgestelde maatregelen beogen een situatie te bereiken waarbij de verschillende verkeersdeelnemers (het langzaam- en snelverkeer) ten opzichte van elkaar in een meer gelijkwaardige positie komen te verkeren. De argumenten voor en tegen de overige varianten staan vermeld in ons voorstel van 4 oktober jongstleden waarnaar wij thans verwij zen. Gezien het vorenstaande stellen wij u voor te kiezen voor tracé D (bestaande situatie) als zijnde het toekomstig tracé van de Stationsweg, daarvoor een krediet van 250.000,beschikbaar te stellen dat gedekt kan worden uit de exploitatie van het bestem mingsplan De Baai en het fonds parkeervoorziening. Het ontwerp-besluit met de daarbij behorende kaarten en begrotingen ligt voor u bij de raadsstukken ter inzage. Burgemeester en wethouders der gemeente Boarnsterhim, de secretaris, de burgemeester, P.H. Starreveld. B.G. Holtrop.

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 1985 | | pagina 24