-2-
Zoals u wellicht is opgevallen voorziet de reconstructie niet in
de aanleg van een fietspad of andere fietsvoorziening. De financiële
middelen hiervoor ontbrekenBovendien kan worden gesteld dat
specifieke voorzieningen voor langzaam verkeer op dit weggedeelte
minder noodzakelijk worden geacht. De vermenging van verkeerssoorten
zoals die in de oude kom aan de orde is, in combinatie met een
herinrichting van het onderhavige weggedeelte maken een dergelijke
specifieke voorziening in onze ogen ook minder urgent.
Immers de voorgestelde maatregelen beogen een situatie te
bereiken waarbij de verschillende verkeersdeelnemers (het langzaam-
en snelverkeer) ten opzichte van elkaar in een meer gelijkwaardige
positie komen te verkeren.
De argumenten voor en tegen de overige varianten staan vermeld
in ons voorstel van 4 oktober jongstleden waarnaar wij thans verwij
zen.
Gezien het vorenstaande stellen wij u voor te kiezen voor tracé
D (bestaande situatie) als zijnde het toekomstig tracé van de
Stationsweg, daarvoor een krediet van 250.000,beschikbaar
te stellen dat gedekt kan worden uit de exploitatie van het bestem
mingsplan De Baai en het fonds parkeervoorziening.
Het ontwerp-besluit met de daarbij behorende kaarten en begrotingen
ligt voor u bij de raadsstukken ter inzage.
Burgemeester en wethouders der gemeente Boarnsterhim,
de secretaris, de burgemeester,
P.H. Starreveld. B.G. Holtrop.