- 3 -
"As it fêststelde bedrach sa heech is, dat it in te grut probleem foar
de gemeente wurdt om te beteljen dan moat yndied it bestimmingsplan
sa wizige wurde dat de hear Tasma fierder kin mei syn bedriuw."
Wij denken echter dat een gemeente in de eerste plaats gehouden is zijn
eigen bestemmingsplannen uit te voeren als hij daar de kans toe krijgt.
Zo niet op juridische dan op fatsoensgronden. Anders handelen ondergraaft
het gezag van de gemeenteWij geven er daarom de voorkeur aan nu over
te gaan tot uitvoering van het huidige bestemmingsplan en de heer Tasma
uit te kopen op basis van het bindend advies van onze arbitragecommissie
Het aanhangsel waarin enige suggesties worden gedaan om de schade te
beperken moeten wij daarbij zeker in overweging nemen.
De hear Damsma seit dat hy it útgongspunt fan it bestimmingsplan, relaas je
tusken wetter en doarp, ûnderskriuwe kin. Op grun fan dat útgongspunt
is it bestimmingsplan fêststeld en binne de skiphuzen net yn dat plan
opnommen. Der wiene gjin beswieren tsjin. By de útfiering fan it plan
krije de gemeente en Tasma ferskil fan miening oer de hichte fan de
skeafergoeding, dy't by in taksaasje fêststeld is op fjouwer ton.
Nei benei sân jier wurde de partijen it iens oer in arbitraazjekommisje
dy't in binend advys jaan sil. It advys fan dy kommisje leit no op tafel
en it bedrach is like heech as by de taksaasje fêststeld wie. Hy stelt
út om de kosten fan fjouwer ton oan Tasma te betel jen en it bestimmings
plan De Blikpêle sadanich te wizigjen dat dêr frije sektorbou mooglik
wurdt. De grun leit dêr benei bouryp. Der kinne seis kavels makke wurde,
dy't elts sa'n 100.000,= opbringe kinne, sadat der 600.000,= ynkomt
en nei it betel jen fan Tasma noch twa ton oerbliuwt. Sa wurdt der nei
sân jier in punt set efter dizze slepende kwestje en efterêf kin der
gjin skeaclaim mear komme.
De hear Stallinga is fan betinken dat der prioriteiten steld wurde moatte
en dat der neigien wurde moat wat it wichtichste is. Net alles kin dien
wurde om't der net genêch jild beskikber is. Der moat nei de boarger
ta fansels wol in goed belied fierd wurde. De boarger moat net oan krapper-
ein komme. Fierder is der noch in beslút fan 8 augustus 1980 dêr't yn
stiet dat de hieroerienkomst net opsein wurde kin salang't der gjin
tredde jachthaven is, salang't der gjin regeling is mei Domeinen en
salang't der gjin skeafergoeding betelle is. Op grun fan dat beslút
soe de gemeente no neat dwaan kinne. De hear Tasma hat yn syn brief
skreaun dat hy ree is om noch wol fiif jier troch te gean mei syn bedriuw.
Dêrfan útgeande en fan wat him fierder allegear bekend is kin sprekker
it iens wêze mei it útstel fan it kolleezje.
De voorzitter zegt dat hij in eerste instantie op de opmerkingen zal
reageren. Hoewel het hier ook om een zaak van ruimtelijke ordening gaat
heeft spreker deze zaak behandeld omdat hij ook de voorgeschiedenis
heeft meegemaakt.
In deze zaak gaat het om twee soorten schade. Schade die voortvloeit
uit het overheidshandelen als zodanig, d.w.z. schade die ontstaat door
het vaststellen van een plan (planschade)Verder is er schade die ontstaat
bij het ten uitvoer brengen van een bestemmingsplan. Een gemeente is
gerechtigd om (bestemmings)plannen vast te stellen. Zou het voor een
gemeente niet mogelijk zijn om zulke plannen uit te voeren om op die
manier richting te geven aan het beleid, dan wordt zo'n gemeente vleugel
lam gemaakt. In de wetgeving is daarin voorzien. De planschade wordt
erkend. Op grond van artikel 49 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening
kan de schade op de gemeente verhaald worden.
Hier gaat het om de uitvoering van een bestemmingsplan. De eigendoms
rechten moeten verworven worden en daarna kan tot daadwerkelijke uitvoering
van het plan worden overgegaan. Daarover is een langdurige discussie