GEMEENTE BOARNSTERHIM
25. Voorstel tot het verpachten van de
kermissen te Grouw.
Aan de gemeenteraad.
Grouw, 6 november 1987.
In de vergadering van uw raad van 21 april 1987 is vanuit de raad
voorgesteld om de organisatie van de kermissen te Grouw aan de
F.F.F. over te laten en 75% van de standplaatsgelden aan de gemeente
af te dragen.
Dit voorstel is uitvoerig met de F.F.F. besproken in overleg met de
dienst van gemeentewerken.
In het overleg met de F.F.F. zijn niet alleen de opbrengsten maar
ook de kosten van de organisatie betrokken geweest.
Uitgangspunt van de besprekingen is geweest dat de overdracht van de
organisatie aan de F.F.F. geen nadelige financiële gevolgen voor de
gemeente mag hebben.
De besprekingen hebben uiteindelijk geleid tot het resultaat dat de
F.F.F. accoord is gegaan met overname van de organisatie van de
beide kermissen in Grouw, waarbij zij zich verplicht 50% van de
bruto-opbrengsten van de staangelden als huur voor het terrein aan
de gemeente te betalen.
De subsidiëring van de gemeente aan de F.F.F. komt daarmede te
vervallen.
De opbrengst van de beide kermissen bedraagt op jaarbasis ongeveer
10.600,
Op basis van het principe-accoord met de F.F.F. betekent dit een
jaarlijks gefixeerd bedrag van 5.300,gedurende drie jaar.
De contractduur is bepaald op drie jaar, naar analogie van de
praktijk van drie-jaarlijkse verpachtingen, zoals dat in Grouw
plaatsvindt.
Daarnaast is overeengekomen dat de gemeente jaarlijks het plaatsen,
ledigen en ophalen van de containers uitvoert tegen een vergoeding
van 200,per jaar.
Wij stellen u voor ingaande 1 januari 1988 aan de F.F.F. te Grouw
voor drie jaren de beide kermissen in Grouw te verpachten tegen een
jaarlijkse vaste vergoeding van 5.300,met een jaarlijkse
vergoeding groot 200,voor het plaatsen, ledigen en ophalen van
containers.
0022V 67