- 3 -
Het betreffende oevergedeelte is niet aangewezen als lig-
oever
In het kader van het ligplaatsenbeleid vervalt deze lig
plaats. Uiteraard zijn wij bereid tot het nodige overleg.
Overigens achten wij het bezwaar niet gericht tegen de
planologische ontwikkeling van het bedrijventerrein, maar
specifiek tegen de vaste brug. Mede in het licht van de
bovenvermelde ligplaatsenproblematiek achten wij het bezwaar
ongegrond.
e. Reactie van Autobedrijf Kooiker.
fReactie van Halbertsma Pallets B.V.
In de reacties onder e. en f. genoemd wordt nadere informa
tie gevraagd over de wegenstructuur. De bereikbaarheid van
de beide Halbertsma bedrijven moet voor vrachtauto's niet
belemmerd worden.
Met beide bedrijven is overleg gevoerd. Het is ons gebleken,
dat bij nadere detaillering van de plannen de gevreesde ont
wikkeling voorkomen kan worden. Uiteraard zullen wij de
bereikbaarheid van de bedrijven aan de J.W. de Visserwei
garanderen.
g. Verzoek om inlichtingen van wegenbouwbedrijf Thomassen B.V.
Het wegenbouwbedrijf wijst op een eerder aangegane overeen
komst met het gemeentebestuur met betrekking tot de tot
stand koming van een laad-, los- of overslagplaats op een
afstand kleiner dan 10 km van het industrieterrein Spiker-
boor.
Met het bedrijf Thomassen B.V. hebben wij inmiddels contact
opgenomen. Het ligt niet in ons voornemen grootschalige
laad- en los activiteiten in het nieuwe bestemmingsplan toe
te staan.
4. DE VERKEERSPROBLEMATIEK.
Op dit moment is het rapport waarin wordt aangegeven wat de
gevolgen van de gewijzigde verkeersstructuur zullen zijn, nog
niet beschikbaar. Tijdens de afdelingsvergadering zullen deze
gegevens bekend worden gemaakt.
5. DE FINANCIËLE HAALBAARHEID.
1. De kosten.
Door het mee laten rekenen van de aannemer is de begroting
reëel te noemen.
2De subsidies en bijdragen.
a. De gevraagde provinciale subsidie.
Uit ambtelijke informatie is ons gebleken, dat G.S. het
project zullen voordragen voor subsidie uit (waarschijn
lijk) Efro gelden. Het gevraagde bedrag van maximaal 1
miljoen is gehonoreerd.
0066V 50