10JKeulen De heer Keulen maakt bezwaar tegen het onderhavige plan en wel om de volgende redenen: verlies van bedrijfsgronden; verlies van inkomsten daaruit; verlies van een stuk woongenot. Ons inziens wordt het verlies aan bedrijfsgronden in voldoende mate gecompenseerd door het aanbieden van andere gronden en de verhuur van een perceel aan de heer Keulen. Door aanleg van de weg zal de afstand van de woning tot een weg worden verminderd; gelet op de afstand tot de westelijke randweg is het verlies aan woongenot echter niet of nauwelijks aanwezig. 11Y. Damsma Damsma makket beswier tsjin it bestimmingsplan; de beswieren lizze op it mêd fan'e rjochtswissichheid en de begjinsels fan behoarlik bestjoer dy't mei de hiele gong fan saken en de ûngrûndearre reden fan it wêrom nimmen fan it eardere riedsbeslútNei de miening fan Damsma is in eastlike rânewei te beteljen. In een eerdere reactie is uitvoerig naar voren gekomen dat de heer Damsma de situatie anders beoordeelt dan het College. Helaas bleek het niet mogelijk om te discussiëren op grond van gelijke berekeningen van kosten. Het College is er daarom van overtuigd dat de westelijke randweg de enige betaalbare, dus haalbare, oplossing is. 12D.A.S. Rechtsbijstand Naar de mening van D.A.S. Rechtsbijstanddie bezwaar maakt namens A. Venema, Gravinnewei 2h te Jirnsum, is de beslissing voor een westelijke randweg onvoldoende onderbouwd en gemotiveerd De gemeente is een andere mening toegedaan. Verwezen kan worden naar de Nota "Verkeersproblematiek Irnsum"de "Reactienota Verkeersproblematiek Irnsum" en het raadsvoorstel d.d. 3 februari 1989. Voorts wordt verwezen naar de beantwoording van de bezwaarschriften van R. Slof/C.A.J. Langhout/H. Rozema, R.H. Elzinga en S. Janse. De verwachting dat voorzieningen op grond van de Wet Geluidhinder niet noodzakelijk zijn omdat de verkeersbelasting beneden de 2500 mvt./etm. zal blijven is onduidelijk en onvoldoende gemotiveerd. Op grond van 2 rapporten van Hofstra Verkeersadviseurs b.v. (Modelbereke ningen rondweg Irnsum, 30 juli 1987 en Modelberekeningen rondweg Irnsum, 25 juli 1988) waarvan de inhoud in de toelichting behorende bij het bestemmingsplan is samengevat, is de verwachting gerechtvaardigd tot de intensiteit beneden de 2450 mvt./etm. zal blijven. Zoals in de "Reactie nota Verkeersproblematiek Irnsum" is aangegeven zijn en blijven verkeers-

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 1989 | | pagina 87