10JKeulen
De heer Keulen maakt bezwaar tegen het onderhavige plan en wel om de
volgende redenen:
verlies van bedrijfsgronden;
verlies van inkomsten daaruit;
verlies van een stuk woongenot.
Ons inziens wordt het verlies aan bedrijfsgronden in voldoende mate
gecompenseerd door het aanbieden van andere gronden en de verhuur van een
perceel aan de heer Keulen. Door aanleg van de weg zal de afstand van de
woning tot een weg worden verminderd; gelet op de afstand tot de
westelijke randweg is het verlies aan woongenot echter niet of nauwelijks
aanwezig.
11Y. Damsma
Damsma makket beswier tsjin it bestimmingsplan; de beswieren lizze op it
mêd fan'e rjochtswissichheid en de begjinsels fan behoarlik bestjoer dy't
mei de hiele gong fan saken en de ûngrûndearre reden fan it wêrom nimmen
fan it eardere riedsbeslútNei de miening fan Damsma is in eastlike
rânewei te beteljen.
In een eerdere reactie is uitvoerig naar voren gekomen dat de heer Damsma
de situatie anders beoordeelt dan het College. Helaas bleek het niet
mogelijk om te discussiëren op grond van gelijke berekeningen van kosten.
Het College is er daarom van overtuigd dat de westelijke randweg de enige
betaalbare, dus haalbare, oplossing is.
12D.A.S. Rechtsbijstand
Naar de mening van D.A.S. Rechtsbijstanddie bezwaar maakt namens A.
Venema, Gravinnewei 2h te Jirnsum, is de beslissing voor een westelijke
randweg onvoldoende onderbouwd en gemotiveerd
De gemeente is een andere mening toegedaan. Verwezen kan worden naar de
Nota "Verkeersproblematiek Irnsum"de "Reactienota Verkeersproblematiek
Irnsum" en het raadsvoorstel d.d. 3 februari 1989.
Voorts wordt verwezen naar de beantwoording van de bezwaarschriften van
R. Slof/C.A.J. Langhout/H. Rozema, R.H. Elzinga en S. Janse.
De verwachting dat voorzieningen op grond van de Wet Geluidhinder niet
noodzakelijk zijn omdat de verkeersbelasting beneden de 2500 mvt./etm.
zal blijven is onduidelijk en onvoldoende gemotiveerd.
Op grond van 2 rapporten van Hofstra Verkeersadviseurs b.v. (Modelbereke
ningen rondweg Irnsum, 30 juli 1987 en Modelberekeningen rondweg Irnsum,
25 juli 1988) waarvan de inhoud in de toelichting behorende bij het
bestemmingsplan is samengevat, is de verwachting gerechtvaardigd tot de
intensiteit beneden de 2450 mvt./etm. zal blijven. Zoals in de "Reactie
nota Verkeersproblematiek Irnsum" is aangegeven zijn en blijven verkeers-