-9-
De hear Oosterhof seit dat it net maklik is in beslissing te
nimmen oer in westlike as in eastlike buis.
Eins wurdt de rie no foar't blok set om de eastlike buis te
kiezen.
Hy freget him óf oft der net al earder oer praten wurde kind
hie. Planologysk sjoen is it westlike trasé it maklikste. In kar
foar de eastlike buis bringt wol ûnrêst mei him mei ûnder de
bewenners fan Burstum en Goattum. Hy is der net foar de dyk óf
te sluten foar auto's.
Hy freget hoe grut de buis wurdt. Kin alle ferkear der troch.
De hear Van der Baan seit dat it him net dúdlik wie wêrom der
noch in undersyk plakfine moast wylst al bekind wie dat it
westlike trasé oardel miljoen djoerder is. Dochs hat de
wethâlder doe de struktuerfisy net oanpast as nuansearre. Der is
in ferlykjend undersyk west tusken de westlike fariant en in
hege brêge yn'e Burs turner dyk oer de Boarn. It wie wol te
foarsjen dat de provinsje dêr net oan meiwurkje woe.
No wurdt de idé lansearre om fan de Burstumerdyk aanst mar in
fytspaad te meitsjen. Hy fynt dat wol hiel frjemd en hy kart dy
gedachte dan ek mar daadlik óf.
Want wat soene wol net de konsekwinsjes wêze foar de bewenners
fan Burstum.
It diesel- en propaanferfier mei net iens troch de tunnel. As de
Burstumerdyk aanst ticht sit, sitte dy lju yn'e kjeld. Earder
wiene Burstum en Goattum op Grou oriëntearre. Doe't se fan Grou
ófsnien waarden moasten de minsken harren rjochsje op Akkrum.
Hoe kinne we dan no mei sa'n plan komme. Hy warskóget no al fan
planskeaklaims. Hy fynt dat de struktuerfisy sa oanpast wurde
moat dat de minsken de âlde wei folgje kinne en ferjit dan de
omlieding fan'e Boarn.
Wethouder Aukes zegt dat het voorstel een kleine wijziging van
de structuurvisie behelst. Het accent van de sprekers wordt
verlegd naar een ander onderdeel en dat is wel begrijpelijk. In
dit voorstel gaat het echter meer om de ruimtereservering voor
Rijkswaterstaat voor een oostelijke of westelijke tunnelbuis. Op
een verleden jaar gehouden inspraakavond is heel duidelijk
geworden dat Akkrum de doortrekking van de Boom naar de
Zijlroede wilde. De structuurvisie is, daarmee rekening houdend,
verder uitgewerkt. De structuurvisie is inmiddels vastgesteld.
Een punt daarbij was wel dat op bepaalde onderdelen de
financiële en technische uitwerking nog moest plaatsvinden.
Rijkswaterstaat wil nu weten of de westelijke aansluiting ook
wordt doorgezet in verband met het ontwerp voor het aquaduct. Op
dat moment is versneld het onderzoek aangepakt. Ook naar de
provincie toe moest er duidelijkheid komen over de financiële
haalbaarheid. In de gesprekken is duidelijk geworden dat er geen
cent te verwachten is van de provincie. Toen heeft het college
de plannen nog eens bekeken. Er werd geconcludeerd dat als de
weg niet over het aquaduct zal gaan dat 1,5 miljoen zou schelen.
Dat is de beweegreden geweest dat dit voorstel wordt gedaan. In
het voorstel wordt gezegd dat er een nadere berading zal moeten
plaatsvinden over de verkeersafwikkeling in Akkrum-Oost. Er zijn
dan verschillende mogelijkheden.