-9- De hear Oosterhof seit dat it net maklik is in beslissing te nimmen oer in westlike as in eastlike buis. Eins wurdt de rie no foar't blok set om de eastlike buis te kiezen. Hy freget him óf oft der net al earder oer praten wurde kind hie. Planologysk sjoen is it westlike trasé it maklikste. In kar foar de eastlike buis bringt wol ûnrêst mei him mei ûnder de bewenners fan Burstum en Goattum. Hy is der net foar de dyk óf te sluten foar auto's. Hy freget hoe grut de buis wurdt. Kin alle ferkear der troch. De hear Van der Baan seit dat it him net dúdlik wie wêrom der noch in undersyk plakfine moast wylst al bekind wie dat it westlike trasé oardel miljoen djoerder is. Dochs hat de wethâlder doe de struktuerfisy net oanpast as nuansearre. Der is in ferlykjend undersyk west tusken de westlike fariant en in hege brêge yn'e Burs turner dyk oer de Boarn. It wie wol te foarsjen dat de provinsje dêr net oan meiwurkje woe. No wurdt de idé lansearre om fan de Burstumerdyk aanst mar in fytspaad te meitsjen. Hy fynt dat wol hiel frjemd en hy kart dy gedachte dan ek mar daadlik óf. Want wat soene wol net de konsekwinsjes wêze foar de bewenners fan Burstum. It diesel- en propaanferfier mei net iens troch de tunnel. As de Burstumerdyk aanst ticht sit, sitte dy lju yn'e kjeld. Earder wiene Burstum en Goattum op Grou oriëntearre. Doe't se fan Grou ófsnien waarden moasten de minsken harren rjochsje op Akkrum. Hoe kinne we dan no mei sa'n plan komme. Hy warskóget no al fan planskeaklaims. Hy fynt dat de struktuerfisy sa oanpast wurde moat dat de minsken de âlde wei folgje kinne en ferjit dan de omlieding fan'e Boarn. Wethouder Aukes zegt dat het voorstel een kleine wijziging van de structuurvisie behelst. Het accent van de sprekers wordt verlegd naar een ander onderdeel en dat is wel begrijpelijk. In dit voorstel gaat het echter meer om de ruimtereservering voor Rijkswaterstaat voor een oostelijke of westelijke tunnelbuis. Op een verleden jaar gehouden inspraakavond is heel duidelijk geworden dat Akkrum de doortrekking van de Boom naar de Zijlroede wilde. De structuurvisie is, daarmee rekening houdend, verder uitgewerkt. De structuurvisie is inmiddels vastgesteld. Een punt daarbij was wel dat op bepaalde onderdelen de financiële en technische uitwerking nog moest plaatsvinden. Rijkswaterstaat wil nu weten of de westelijke aansluiting ook wordt doorgezet in verband met het ontwerp voor het aquaduct. Op dat moment is versneld het onderzoek aangepakt. Ook naar de provincie toe moest er duidelijkheid komen over de financiële haalbaarheid. In de gesprekken is duidelijk geworden dat er geen cent te verwachten is van de provincie. Toen heeft het college de plannen nog eens bekeken. Er werd geconcludeerd dat als de weg niet over het aquaduct zal gaan dat 1,5 miljoen zou schelen. Dat is de beweegreden geweest dat dit voorstel wordt gedaan. In het voorstel wordt gezegd dat er een nadere berading zal moeten plaatsvinden over de verkeersafwikkeling in Akkrum-Oost. Er zijn dan verschillende mogelijkheden.

Historisch Centrum Leeuwarden

Boarnsterhim vergaderstukken gemeenteraad | 1991 | | pagina 28