GEMEENTE BOARNSTEKHIM
Nr. 13.
STANDAARD-VERORDENING OP DE GEMEENTELIJKE IDENTITEITSKAART
De raad van de gemeente Boarnsterhim;
overwegende dat er een maatschappelijke behoefte bestaat aan een offi
ciële gemeentelijke identiteitskaart naast de bestaande documenten
die als identiteitsbewijs worden gebruikt;
gezien het advies van 6 oktober 1992,
gelezen het voorstel van burgemeester en wethouders van Boarnsterhim;
gelet op artikel 168 van de gemeentewet;
besluit vast te stellen de volgende: Verordening op de gemeentelijke
identiteitskaart
Hoofdstuk 1. Algemene bepalingen
Artikel 1
Deze verordening verstaat onder:
A. identiteitskaart: het door burgemeester en wethouders verstrekte
document aan de hand waarvan is vast te stellen of waarmee is
aan te tonen welke persoon iemand is;
B. houder; degene op wiens naam de identiteitskaart is gesteld en
ten behoeve van wie de identiteitskaart door burgemeester en wet
houders is uitgereikt;
C. verstrekken: de beslissing tot het uitreiken van een identiteits
kaart;
D. uitreiken; het feitelijk ter beschikking van de houder stellen
van de op zijn naam gestelde identiteitskaart;
E. inhouden; het feitelijk aan de beschikking van de houder onttrek
ken van de op zijn naam gestelde identiteitskaart.
Artikel 2
1. Aan degene die de Nederlandse nationaliteit bezit of op grond
van de Wet betreffende de positie van Molukkers van 9 september
1976 (Stb.468) als Nederlander wordt behandeld en in de bevol
kingsadministratie van de gemeente of in het Centraal Persoonsre
gister is opgenomen, wordt op diens verzoek door burgemeester en
wethouders binnen de grenzen van deze verordening een identi
teitskaart verstrekt.
2. Burgemeester en wethouders verstrekken de identiteitskaart bin
nen twee weken, na de dag waarop de aanvraag overeenkomstig de
voorschriften is ingediend. Burgemeester en wethouders kunnen de
verstrekking met ten hoogste twee weken verdagen.
STDGEM.ID/BV/l